TV3 VIS DAR KARIAUJA. SU SAVIMI

Po kelias dienas užsitęsusio štilio uagadugu rašyme jau atrodė, kad bent viena televizijų aktualija tikrai bus išsisėmusi.

Turiu omeny TV3 reakciją į Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos sprendimo pripažinti Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.7/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , ,

TRYS VERSIJOS, ARBA KAS IŠ TIESŲ NUTIKO „AUKSINIUOSE SVOGŪNUOSE“

Vytautas Šapranauskas © TV3

 

Auksinių svogūnų skandalas, kai renginio vedėjas Vytautas Šapranauskas pasirodė smarkiai svyruojančios povyzos, rimsta. Nesu tikras, ar šia tema pasirodys naujos informacijos, todėl, įvykiams kiek atšalus, surašysiu savo įspūdžius.

Anot TV3 kanalo pranešimo spaudai, Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (7 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 6 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Visuomenė
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

TV3 VADOVYBĖ: K. KRIVICKO POZICIJOS SILPNĖJA?

Vieno Radijo ir televizijos komisijos (LRTK) nario, plepaus žurnalisto iš Kauno Vido Mačiulio paslaugaus liežuvio dėka portalas Zebra pagavo disonansą tarp viešai išsakomos TV3 pozicijos apie Kristupą Krivicką ir oficialiose instancijose deklaruojamos nuomonės.

Pirma citata: „Pirmąkart teko išgirsti tokį atvirą, konkretų, objektyvų ir nuoširdų paaiškinimą, kaip Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.6/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

KABELIS: RINKA KONSOLIDUOJASI APEIDAMA TEO LT

Beveik prieš dvi savaites kažkam rinkoje buvo naudinga nuleisti informaciją apie kabelinio operatoriaus C gates pardavimą.

Buvo minima ir galimo sandėrio suma, kurios dydis – 10 mln. Lt.

Savo domėjimąsi  sandėriu skubiai patvirtino TEO LT.

Po savaitės sužinojome, jog C gates pirkėju tapo anaiptol ne gigantas TEO LT, o daug mažesnis telekomunikacijų rinkos žaidėjas UAB Viginta, valdanti kabelinės TV operatorių, dirbantį su VDNET prekės ženklu. Beje, UAB Vigintos nebuvo galimų pirkėjų sąrašėlyje, kai informacija buvo nuleista. Tačiau tarp tų galimų pirkėjų bolavo ne tik TEO LT, bet ir INIT su Balticum – aršūs VDNET konkurentai, vystantys Lietuvoje ne tik fiksuotos kabelinės TV, bet ir skaitmeninės TV bei šviesolaidinio interneto verslą.

Tiesa, sandėrio suma jau buvo pusantro karto didesnė – 15 mln.Lt.

C gates savininkas Tele2 per savaitę gal ir viešųjų ryšių pagalba gerokai pasididino sandėrio sumą, o C gates įsigijo tas, kuriam jo labiausiai reikėjo. Ne veltui Vigintos pranešime spaudai teigiama, jog šis sandoris sustiprins mūsų pozicijas rinkoje ir leis tapti antra pagal abonentų skaičių kabelinės televizijos ir didžiausia po TEO fiksuoto interneto paslaugų teikėja Lietuvoje (…). Šių metų pabaigoje bendrovės turės 110 tūkst. abonentų. Esamiems VDNET ir „C gates“ abonentams paslaugų teikimo sąlygos nesikeičia. Numatoma 2010 m. apyvarta – apie 30 mln. litų.

Žingsnis ryžtingas ir vertas pagarbos, nors nenustebčiau, jei jo kuluaruose dėl akcijų pralaimėję kiti pretendentai sau į kumštį kikena, kad gerokai permokėta.

Tiesa, ne tik kaina gali būti priežastis, kodėl akcijų nenusipirko TEO LT. Gali būti ir rafinuotesnių interesų. Lietuvoje su Viasat prekės ženklu aktyviai dirbantį švedų Modern Times Group (MTG) ir akcijas pardavusį Tele2 sieja dominuojančio akcijų paketo abiejose įmonėse savininkas – Investment AB Kinnevik, turintis ir vienoje, ir kitoje po 48 procentus balsavimo akcijų. Kaip žinia, TEO LT valdoma Gala jau ne pirmus metus turi problemų su Viasat kanalų talpinimu savo pakete, kas kelia minčių, jog Viasat nėra karšta Galos plėtros entuziastė. Primenu, kad Viasat prioritetine kryptimi Baltijos šalyse, panašu, netgi nėra eterinė-antžeminė televizija, o skaitmeninė-palydovinė. Viasat taiko botago ir pyragėlio taktiką – viena vertus ji kabeliniams operatoriams parduoda savo kanalus, o kita ranka atima iš jų abonentus, didindama palydovinės platformos klientų kiekį. Ši taktika yra gera, kai turi reikalo su mažesnėmis kabelinėmis, bet gali būti mažiau veiksminga, o gal ir grėsminga dirbant su TEO LT. Todėl Galos abonentų kiekio didinimas, pardavus C gates TEO LT, galėjo būti nenaudingas švedams.

Beje, dar įdomu, kaip seksis Vigintai jungti C gates ir VDNET – kurios kainodaros pagrindu bus dirbama? Bendrovės buvo pasirinkusios diametraliai skirtingas strategijas. C gates abonentu galima tapti daug pigiau, bet ir programų kiekis mažesnis; o VDNET siūlo didesnį programų pasirinkimą, bet taiko papildomo ir pagrindinio paketo taktiką, jos netgi minimali nuolaidinė kaina yra gerokai didesnė, nei C gates.

Panašu, kad šis sandėris kabelinės TV rinkoje – anaiptol ne paskutinis.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Konsumerika, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , ,

„BARCLAYS PREMIER“: JUNTAMAS „VIASAT“ SMŪGIS LIETUVIŠKAM „SPORT1“

Sudomino Modern Times Group (MTG) pranešimas apie tai, kad Viasat įsigijo Barclay’s Premier lygos transliavimo teises Baltijos šalyse.

Žinau tuos, kuriems šis pranešimas – juntamas smūgis į paširdžius. Tai – Sport1, kuris šios prestižiškiausios pasaulyje futbolo lygos transliacijomis džiugino sporto mėgėjus visą pastarąjį sezoną.

Barclay’s Premier yra deimantas karūnoje visiems sporto kanalams pasaulyje išskyrus transliuojančius JAV teritorijai. Jo praradimas negali būti malonus.

Viasat Sport Baltic ankstesniais metais atrodė tiesiog juokingai su savo English Championship, antros Anglijos futbolo lygos transliacijomis.

Aišku, juokinga būtų galvoti, kad MTG pradėjo žvaliai rūpintis Lietuvos sporto mėgėjų interesais. Tiesiog didelio verslo didelėje dėlionėje šalia Skandinavijos, Bulgarijos, Ganos pakete atsirado vietos ir Baltijos šalims.

Aišku, prieš tokią jėgą neatsilaikytų ne tik Sport1, bet ir daug didesni varžovai.

Iš pastarosios televizijos girdisi nerimą keliančių žinių. uagadugu rašė apie tai, kad Vimbldono turnyro oficialių transliuotojų sąraše prie žodžio Lietuva buvo įrašytas Sport1.

Sport1 planuose buvo ir Europos lengvosios atletikos čempionato transliacija, tačiau ji buvo iškeista į jaunimo olimpiadą Singapūre. Argumentacija buvo keistoka – mat, Singapūre dalyvaus daugiau lietuvių ir todėl ši bus atrakcingesnė. Lietuvių į Singapūrą važiuoja tiek pat, kiek ir į Barseloną. Čia Ž. Balčiūnaitė nukovė auksą, o ir kiti neblogai pasirodė. O jaunimo olimpiados lygį iliustruoja kad ir toks faktas, kad krepšininkai žais gatviniu formatu trys prieš tris.

Gatvinė olimpiada.

Įtariu, kad ir teisės į tokią buvo už dyka… Todėl ir transliuojama.

Grįždamas prie to, nuo ko pradėjau, dar pasakysiu, kad Viasat įgauna dar daugiau galios rinkoje.

Lietuvos komunikacijų rinkos milžino TEO valdoma GALA be Viasat Sport Baltic sporto mėgėjams darosi bevertė.

Kiek iš kailio besinertų jos vadybininkai, skambinėdami į namus.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, Sportas
Žymos: , , , , , , , , ,

PAKVIPO SENSACIJA: RŪTA JANUTIENĖ – IŠ LNK Į TV3

Rūta Janutienė © TV3

TV3 informuoja: populiariausios publicistinės laidos „Paskutinė instancija“ autorė, žurnalistė Rūta Grinevičiūtė-Janutienė su visa savo kūrybine komanda keliasi į TV3 televizijos eterį. Jau naujame sezone pasirodys net dvi nepailstančios tiesos ieškotojos kuriamos ir vedamos laidos: jau kultine tapusi publicistikos klasika „Paskutinė instancija“ bei nauja aštrių pokalbių laida.

Na, tai mažų mažiausiai didelis netikėtumas.

Aišku, LNK televizijai tai nėra toks didelis praradimas, kaip, tarkim, jeigu ją paliktų kokia Rūta Mikelkevičiūtė.

Bet Paskutinė instancija taip pat patekdavo ir į dešimtukus, o ir apskritai – Rūta Janutienė yra to elitinio žurnalistų-visuomenės nuomonės formuotojų sąrašėlio narė.

Tokių nedaug.

Panašu, kad skiriamasi griaudint pabūklams.

Ir užtrenkiant duris atgal.

Citata iš TV3 spaudos pranešimo: paklausta ar nebijo, kad neskaidrios verslo ar politikos grupuotės bandys daryti jai įtaką dėl vieno ar kito reportažo, R. Janutienė patikino, kad kaip tik tai ir buvo viena iš priežasčių, kodėl ji pasirinko dirbti su TV3 televizija.

Užuominos aiškios. Buvo viena iš priežasčių…

Juk pasirenkama dėl to, kad iš kažkur išeinama.

Suprask, dėl priežasčių

Bet po to giedama labai jau naiviai:

„Švedija turi seniausias spaudos laisvės tradicijas. Šios televizijos savininkai – švedų kompanija. Todėl esu įsitikinusi, kad šioje srityje aš tikrai turėsiu dar daugiau galimybių, galėsiu kapstyti dar giliau, ieškoti dar aštresnių kampų“, – sako nuo rudens TV3 žiūrovus sveikinsianti Rūta.

Tokie čia ir švedai su seniausiomis… Neaišku, kur reiktų važiuoti aiškintis dėl kokio nors reportažo. Į Londoną, ko gero. Arba Rygą.

Siūlau citatą iš vieno seno straipsnio: MTG vadovas K.Ozolinis tvirtino, kad MTG nedalyvauja politiniuose žaidimuose, tačiau nežinojo, apie 2008 vasarį TV3 transliuotą vienkartinę laidą apie „Leo LT“, kurią vedė dabartinis Seimo pirmininkas Arūnas Valinskas ir už kurią, kaip vėliau pripažino pats A.Valinskas, sumokėjo „NDX Energija“.

„MTG visiškai draudžiama paslėpta reklama, vieninteliai mūsų pardavimai – reklaminiai klipai“, – sakė K.Ozolinis.

Tuo tarpu L.Blaževičiūtė patvirtino, kad vienkartinė laida apie „Leo Lt“ buvo pirkta iš prodiuserio Jogailos Morkūno „kaip bet kokia kita laida“.

Tokiame fone uagadugu kažkada beliko padaryti savo išvadas: Kadangi TV3 direktorė Laura Blaževičiūte teigia, jog ši laida buvo pirkta iš Jogailos Morkūno firmos, belieka padaryti tiktai dvi išvadas: pirma, TV3 galima įrašyti į sąrašą televizijų, padariusių kvailiausią sandėrį – jie ne tik nepaėmė pinigų už reklaminę laidą, bet ir patys už ją užmokėjo! Tuo tarpu J. Morkūną sveikiname esant hipersėkmingu verslininku – jis ne tik gavo pinigus iš „NDX Energijos“, bet ir iš TV3. Genialu!

TV3 spaudos pranešime svaidomasi panegirinėmis frazėmis:

„Rūta savo srityje yra numeris vienas. Ji geriausia žurnalistinių tyrimų specialistė ir laidos vedėja. Džiaugiuosi ir didžiuojuosi, kad ji parodė pasitikėjimą mumis ir su džiaugsmu sutiko įsilieti į mūsų kūrybines gretas. Tikiu, kad jau rudenį įrodysime, kad esame stipriausia televizijos kūrybinė grupė Lietuvoje“, – kalbėjo K. Krivickas.
„Tiek TV3 televizija, tiek Kristupas Krivickas ir jo vedama ,Akistata‘ parodė ypač tvirtą stuburą ir išskirtinį profesionalumą visą Lietuvą krėtusio Kauno pedofilijos skandalo metu. Tai buvo aiškus jų žmoniškumo ir padorumo įrodymas. Tokiais žmonėmis aš tikiu“, – pridūrė R. Janutienė
.

Beveik prieš metus naujos LNK debiutuojančios laidos proga Rūta Janutienė kalbėjo taip: su naująja laida padarysime galą netikrai publicistikai: sapalionėms su vaidybos elementais ir išgalvotais siužetais. Pažadu, kad mūsų laidoje nebus zvonkų ir zvonkių istorijų. Pristatome programą, kuri skirta stiprių nervų žiūrovams. Mes rodysime apie tikrus nusikaltimus ir taip, kaip jie atskleidžiami. Turime unikalius informacijos šaltinius ir unikalios filmuotos medžiagos.

Tada uagadugu darė prielaidą, kad žodžio kišenėje neieškanti žurnalistė tomis sapalionėmis su vaidybos elementais taikė būtent į K. Krivicką.

Gal apsirikome…

O gal ir žmonės keičiasi…

Beje, dažniausiai iš televizijų į televizijas pereinama ne dėl idėjų, o dėl pinigų.

Kai kanalas, kuriame dirbi, naują sezoną per mažai pasiūlo.

Arba apskritai nieko nepasiūlo.

Aišku, būna, kad kažkas su kažkuo susipyksta.

Bet paprastai irgi dėl pinigų.

Visa kita būna tik dūminė uždanga.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , ,

KABELINĖ TV TAUTINĖS UFOLOGIJOS PARAŠTĖSE

Pastarąją savaitę atsitiko širšalas dėl to, kad kabeliniams operatoriams (čia kabeliniais operatoriais vadinsiu tai, kas mūsuose dažniau vadinama kabelinėmis televizijomis), kurie pagal dabar galiojančią Visuomenės informavimo įstatymo redakciją transliuoja lietuviškųjų komercinių televizijų signalą už dyka, gali tekti pastarosioms mokėti.

Ta proga žiniasklaidoje pasirodė pora tautinės ufologijos opusų, akivaizdžiai pučiančių į kabelinių operatorių dūdą.

Nebūčiau į šią temą apskritai gilinęsis, jei ne citata iš uagadugu „Veide“.

Kadangi plėtojant šią tematiką tarp kitko remiamasi ir mūsų mintimis, pravartu į ją ir pasigilinti.

Žurnalistinio objektyvumo dėlei parodant ir kitą kampą.

Veidas dirba pagal gerą Holivudo receptą, kaip padaryti kasinį filmą. Svarbu iškart pakabinti žiūrovą.

Todėl straipsnis pavadinamas propagandiškai – Seimas ruošiasi atverti kelią Rusijos propagandai.

Pasakojama tikrais faktais paremta, kiekvieno lietuvio kraują stingdanti istorija, kad šalia Lietuvos sienų su Rusija ir Baltarusija randasi daugybė skaitmeninių siųstuvų rodančių televiziją ta pačia modernia signalo sistema, kuri veikia ir Lietuvoje.

Pagal iškiliausias tautinių ufologų tradicijas dabar reiktų nusistebėti, kodėl rusai ir baltarusiai drįsta taikyti savo siųstuvuose modernias technologijas, o ir apskritai, kodėl savo pasienio teritorijose jie turi TV žiūrovų.

Nesistebime.

Čia ant holivudinio vamzdžio uždedama alkūnė, kur uagadugu lūpomis konstatuojama sena tiesa, jog jau ir dabar labai nemažą TV žiūrovų dėmesį sutraukia rusiškos TV programos, o ypač Pervyj Baltijskij Kanal.

Pasitelkiami seimūnai su be galo toli siekiančiomis tautinėmis įžvalgomis.

Nejučia prie alkūnės privirtinamas kitas vamzdis ir jį apžergę pakniopstom skuodžiame link ufologinės teoremos įrodymo.

Pasirodo, Seimas ruošiasi ne tik galutinai surusinti, bet ir, pasak vieno tautinio Seimūno, nukultūrinti Lietuvą, nes, pasak naujos Visuomenės informavimo įstatymo redakcijos, kabeliniai operatoriai turėtų mokėti už lietuviškųjų komercinių televizijų transliavimą, o ne transliuoti jas už dyka.

Šiandienos rašinyje-tęsinyje apart rusų Veidas jau randa dar vieną suinteresuotąją pusę. Pasirodo, tai irgi užsieniečiai – švedų MTG valdomas Viasat.

Šlykštieji kosmopolitai puola it tie kolorado vabalai.

Mažiau į tematiką įsigilinusiam skaitytojui priminsiu kabelinio operatoriaus verslo schemą. Kabelinis operatorius retransliuoja TV ir radijo programas, jas sumeta į paketus ir šiuos pardavinėja savo klientams – fiziniams ar juridiniams asmenims. TV programos imamos už dyka (lietuviškos pagal minėto įstatymo redakciją) arba perkama teisė retransliuoti užsienio TV programas.

Kabelinių operatorių pelnas (arba nuostolis) yra skirtumas tarp to, ką jos sumokėjo TV stotims (prie šių mokėjimų dar reiktų pridėti ūkines, techninės plėtros, administracines išlaidas) ir surenkamo abonentinio mokesčio iš klientų.

Jei atmestume kabelinėms televizijoms nemokamas (lietuviškas) TV programas, gautume, kad apie du trečdalius, o kai kuriose kabelinėse dar ir daugiau paketo sudaro mokamos rusiškos kilmės (kuriamos Rusijoje) arba rusakalbės TV programos.

Beje, daugumai šių programų formaliai deklaruojama žiūrėjimo ne rusų kalba galimybė, tačiau praktiškai ja nesinaudojama – dėl natūralių priežasčių (rusų kalba yra labiau suprantama daugumai gyventojų, nei, tarkim, anglų) ar dėl techniškai subjektyvių (galima pasirinkti ne rusų kalbą, jei televizorius pajėgus veikti stereo režimu ir jeigu jam esant žiūrovas yra pajėgus jį atrasti distanciniame pultelyje,- mono režimui kabelinė televizija jau paslaugiai parinko rusų kalbą…).

Taigi, darant toli einančius apibendrinimus arba įsijungiant į jau minėtą moderniosios ufologijos informacinį srautą, reiktų skaitytojams čia ir dabar pranešti, kad Lietuvos kabeliniai operatoriai finansuoja rusiško ar rusakalbio TV srauto skverbimąsi į tautos sąmonę.

Bet mes to neteigiame. Verslas yra verslas. Yra paklausa – yra ir jos adekvatus patenkinimas. Jei lietuviams reiktų TV stočių anglų kalba, jie jas ir gautų. Tačiau lietuviams reikia rusakalbių kanalų, todėl kabelinės televizijos, patenkindamos paklausą ir vadovaudamosis sveiku verslo instinktu, suteikia teisę tas televizijas žiūrėti.

Bet tada nereikia piktintis, kad tautinės komercinės televizijos taip pat turi sveiką verslo instinktą.

Ir veikia adekvačiai verslo sąlygoms, kurios egzistuoja. O jos Lietuvos radijo ir televizijos komisijos š.m vasario mėnesio duomenimis yra tokios: Lietuvos komercinių televizijų pajamos per 2009 m. krito 32%, iki 135,95 mln. Lt, radijo stočių – 29%, iki 24,95 mln. Lt, o kabelinių operatorių pajamos augo 20%, iki 91,99 mln. Lt.

Keista, kad ši statistika Veido nesudomino…

O gal būtent čia ir slypi raktas? Žiaurios krizės laikais, kai komercinių televizijų pajamos mažėja trečdaliu, kabelinės vartosi it inkstas taukuose!

Vartosi, rodydamos nuostolius patiriančių televizijų signalą dykai ir sočiai mokėdamos rusams už pastarųjų retransliuojamą!

Jūs dar stebitės, kodėl lietuviškosios televizijos nori pinigų?

Jūs nenorėtumėte?

Jeigu jau apeliuojame būtent į Veido publikaciją, tai būsime nuoseklūs ir pacituosime kai kuriuos teiginius ištisai: (…) artimiausiu metu Seimas ruošiasi priimti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimus, kuriuose numatoma, kad Lietuvos kabelinės televizijos savo abonentams nebeprivalės, tiksliau, neišgalės, nemokamai, kaip buvo iki šiol, retransliuoti lietuviškų kanalų, išskyrus LTV laidas.

Dar kartą patikslinsiu skaitytojui reikalo esmę: dabar kabeliniai operatoriai privalo retransliuoti nacionalinius kanalus, bet už juos nemoka; o pagal naują įstatymo redakciją  neprivalėtų, bet, jeigu norėtų juos įtraukti į savo paketą, turėtų.

Kaip ir už rusakalbius.

Čia tik man nesuprantamas tas neišgalės. Juk pagal sveiką ūkišką logiką, jeigu tavo pajamos išauga penktadaliu, tai tu daugiau nei gali išgalėti, tiesa?

Bet tiesa, matyt, slypi kitur. Kita citata: Tai reiškia, kad kabelines TV žiūrintys gyventojai (jų Lietuvoje yra daugiau nei pusė milijono) turės mokėti papildomai, jei ir toliau per kabelinę TV norės matyti TV3, LNK ar kitus lietuviškus kanalus. Tai reiškia, kad kas mėnesį teks tuštinti kišenę.

Štai ir priėjome prie reikalo esmės. Kieno kišenė tuštės?

Kabelinių operatorių atstovai jau kitur yra užsiminę, kad toks įstatymas kirs per jų kliento kišenę.

Suprask – išlaidas už lietuviškų komercinių televizijų retransliavimą jos perkels ant TV žiūrovo pečių, padidindamos abonentinį mokestį.

Arba jos nebus retransliuojamos.

Įsakmiai fatališkame tai reiškia įžvelgiame daugiau gąsdinančios pozos, nei galimybių atsitikti kraupiai ateities versijai.

Mes – afrikietiškas blogas – prisižiūrime tų netikrų šamanų…

Lietuviškai transliuojančios televizijos generuoja apie 60-70 % auditorijos dėmesio. O tai reiškia, kad be jų kabelinių televizijų paketai nebus pilnaverčiai. Todėl nebus ir perkami. Jau dabar tarp kabelinių operatorių verda kova dėl kiekvieno kliento. Į ją yra įsijungęs palydovinę alternatyvą siūlantis Viasat. Alternatyva kabeliniam transliavimui yra taip pat ir besiplečianti skaitmeninė antžeminė televizija, jau dabar siūlanti virš dešimties nekoduotų kanalų.

Kabelinėms televizijoms užkėlus kainą arba nerodant kurių nors iš lietuviškų komercinių kanalų, labiau tikėtina, kad žiūrovas nueis pas kitą operatorių (tikėsimės, kad kabelinės televizijos nedirba kartelio pagrindu…), rinksis palydovinę alternatyvą arba už porą šimtų litų įsigys skaitmeninės antžeminės televizijos tiunerį, su kabeline televizija apskritai atsisveikindamas.

Todėl kabeliniai operatoriai nekels kainos.

Bet tada teks atsisakyti dalies pelno su visa sotaus gyvenimo atributika.

Dėl ko dabar dantimis bei nagais ir kovojama prieš įstatymą keičiant.

Viskas suprantama.

Man tik labai neskanus atrodo tas nacionalinės kortos mėtymas, kur reikia ir kur ne.

Kai tikras variagas ateis, žiū, ir nesuveiks…

Po to stebimasi, kodėl lietuviai nėra patriotai.

Kai kiekvienai progai pasitaikius yra keičiančių tą savo patriotizmą į pamušalinius interesus, tai ir turi, ką turi.

Ufologinį patriotizmą.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Konsumerika, Rinka, Technologijos, UFO News
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , ,

LRT PERGALĖ PRIEŠ ŽURNALISTŲ ETIKOS INSPEKTORIŲ

Tai, ką dabar darys uagadugu, vadinasi lengvas post‘as a la delfi. Imi spaudos pranešimą ir įdedi pakeitęs du žodžius. Nekeisim nė vieno, ma jį bala – juk penktadienio vakaras, tingisi toj Afrikoj. Ir dar palmės šešėlis visu ilgiu maloniai užklojo:

Vilniaus apygardos administracinis teismas patenkino LRT prašymą ir panaikino žurnalistų etikos inspektoriaus sprendimą, kad Lietuvos televizijos laidoje „Teisė žinoti“ buvo paskleista neteisinga, netiksli ir nešališka informacija ir nepatikrinti faktai. Tokį sprendimą Romo Gudaičio vadovaujama Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba buvo priėmusi nagrinėdama UAB „Tele-3“ skundą dėl šių metų sausio 21 dieną vykusios tiesioginės LTV laidos apie žiniasklaidos santykius su politikais, žurnalistikos Lietuvoje padėtį ir žurnalistų solidarumą.

Laida buvo surengta kitą dieną po to, kai iš darbo buvo atleista TV3 žinių tarnybos vadovė Jolanta Butkevičienė – už tai, kad drauge su kitų Lietuvos žiniasklaidos priemonių atstovais reikalavo panaikinti žurnalistų darbo sąlygų Seime suvaržymus. Šių metų gegužę Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas J. Butkevičienės atleidimą pripažino neteisėtu.

LTV laidoje „Teisė žinoti“ kalbant apie Žinių tarnybos vadovės atleidimą iš darbo buvo paminėtas incidentas, kai iš TV 3 žurnalisto buvo atimtas leidimas dirbti Seime, o televizijos vadovybė, laidos vedėjos Ritos Miliūtės teigimu, tada jo negynė.

Vilniaus apygardos administracinis teismas savo sprendime konstatuoja, kad žurnalisto gynimo sąvoka yra daugiareikšmė ir „tai gali būti moralinės, teisinės priemonės, palaikymas, viešumas“. Teismo sprendime taip pat sakoma, kad televizija turi visas galimybes informuoti visuomenę apie savo atliktus veiksmus ir viešai išreikšti savo palaikymą, tačiau TV 3 televizijos vadovybė to nedarė. Pastaroji teigia, kad ji gynė žurnalistą pasirašydama skundą dėl akreditacijos panaikinimo, tačiau išnagrinėjęs skundą ir Lietuvos Respublikos įstatymus teismas padarė išvadą, jog ji gynė savo, kaip informacijos rengėjo, teises, o ne žurnalistą dėl kokretaus jo elgesio.

Šia teismo nutartimi panaikinamas ir nurodymas, kad Lietuvos televizija suteiktų eterį UAB „Tele-3“ direktorei Laurai Blaževičiūtei. Laidos „Teisė žinoti“ vedėja Rita Miliūtė komentuodama teismo sprendimą priminė, kad Švedijos koncerno MTG valdomos televizijos atstovai buvo kviečiami dalyvauti laidoje, tačiau tokia teise nepasinaudojo, nors vėliau žurnalistų etikos inspektoriui tvirtino kitaip. „Jei teismas nebūtų panaikinęs dabar jau atsistatydinusio R.Gudaičio sprendimo, įsigaliotų žalingas precedentas – kiekvienas atsisakęs dalyvauti laidoje, vėliau turėtų gauti televizijos eterį“, – sakė R. Miliūtė. „Juo labiau nesigailiu dalyvavusi bylos nagrinėjime kaip trečioji šalis, nes iš UAB „Tele-3“ interesams atstovavusios advokatės sužinojau, kad sprendimas nerodyti žiniose reportažo apie žurnalisto akreditacijos atėmimą buvo priimtas televizijos vadovės nurodymu, atsižvelgiant į akcininkų interesus. Mielai kviečiu šios televizijos direktorę į diskusiją apie įstatymais įtvirtintą redakcinę nepriklausomybę, eterį tam mūsų televizijoje visada suteiksime“, – patikino „Teisės žinoti“ vedėja.

LRT dirba labai nuoseklūs žmonės. Todėl dabar Jolanta Butkevičienė pluša ranka rankon su Rita Miliūte tos pačios televizijos tinklelyje. O šalia, LRT taryboje liežuviu darbuojasi ir Jolantą Butkevičienę atlapa krūtine nuo piktų komercininkų savivalės karštai ir nesavanaudiškai gynęs Dainius Radzevičius, kurio vedamoje laidoje apie žiniasklaidą Žinių radijuje šį antradienį sau tribūną for free turėjo Audrius Siaurusevičius. Jam oponavo Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto nariai Julius Dautartas ir Vydas Gedvilas bei Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos atstovas Sigitas Babilius, o ne LRTC atstovai ar, dieve, A. Siaurusevičių apsaugok, koks kitamanis R. Sakadolskis. Opozicijos neatsitiko ir viskas buvo kaip Lietuvos radijuje. D. Radzevičius laidą vedė teisingai ir apvalainai, arba, jo žodžiais, ypatingai objektyviai. Kaip visuomet – visi kampai nugludinti. Pasiklausykite, jei laiko negaila. Man po laidos buvo.

Nebūčiau apie tai užsiminęs, jei ne to paties A. Siaurusevičiaus  kitur išsakyti žodžiai apie nežinia kokiu pagrindu susivienijusią grupuotę, besimataruojančią LRT ir aplink ją.

Artimi žmonės buriasi po viena vėliava. Natūralu. Vieni it kokiu sovietmečiu disidentų grupuotėmis glaustosi po Vilniaus arbatines, kiti valstybinių įstaigų kabinetuose skanauja viskį. Kiekvienam savo.

Ir nereikia čia tepti visų tuo, nuo ko ir pats neišsipagiriojęs, tsakant…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Nuklausiau, Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

TV3: KOMANDŲ MAŽINIMAI ŠOKIO RITMU

TV3 penktadienį pranešė džiugią žinią pramoginių šokių verslui ir daliai žiūrovų. TV3 programų direktorius Jurgis Jefremovas informuoja: Pastaruoju metu televizijos visą dėmesį skiria dainoms ir muzikai, o didelio susidomėjimo sulaukę šokiai nebuvo pratęsti. Su džiaugsmu norime užsiminti, kad jau nuo rudens, naujajame TV3 sezone žiūrovus turėtų nustebinti naujas šiai televizijai projektas – šokių konkursas, kupinas spalvingų intrigų, pergalės troškimo ir žavingų debiutų.

Man tai nuskambėjo, kaip vienišas klyksmas tyruose. Vienišas todėl, kad be šio sakinio spaudos pranešime nieko daugiau kaip ir nėra.

O po to jau spaudos kolegos pradėjo išspaudinėti informaciją apie dalyvavimą projekte iš Nijolės Pareigytės ir Natalijos Zvonkės.

Kokių dividendų iš šio pranešimo ruošiasi išspausti TV3? Spaudos pranešimai juk nerašomi, kaip eilėraščiai, įkvėpimui atėjus.

TV3 šiuo metu prastai sekasi. Reitingai krenta, kažkur po savaitės laukiamas pompastiškas LNK tekstas apie balandžio mėnesio pergalę varžybose dėl žiūrovų. Save dabar pašlakstyti šokių projekto galimos sėkmės auksiniais purslais visai ne pro šalį. Viliojanti Šokių dešimtuko aura niekur nedingo.

O neretai tokie skuboti pranešimai skelbiami, kai jaučiama, kad kažką panašaus gali ruošti konkurentai ir norima užbėgti už akių. Pavėlavęs paskelbti neišvengiamai atrodys kaip kopijuotojas, nesvarbu, kad buvo idėjos autorius. Tokius dalykus meistriškai darydavo Arūnas Valinskas.

Bet tikrosios priežastys gali slypėti ir tame, ką šiandien atkapstė Alfa.lt. Pasirodo, MTG paleidžia visą TV6 komandą. Dar daugiau, uagadugu girdėjo, kad Latvijos ir Estijos broliškose stotyse jos jau neliko.

Kiaulių gripas keliauja į Lietuvą. Ar jis palies šeškus, greitai įsitikinsime.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos
Žymos: , , , , , , , ,

TV3 IR DŽIUNGLĖS

Viasat savininkė MTG nuo vakar pučiasi prieš akcijų biržas it varlė, trimituodama apie savo praėjusių metų rezultatus. Jei nebijot PDF-inių bylų, pasiskaitykit. Aš nuo jų pradedu žaliuoti. Skaičiai tikrai geri, nesiginčysiu. Besivystančiose rinkose, kaip mus vadina MTG, irgi neprasti. Baltijos šalyse MTG save šaukia lyderiaujančia TV grupe. Tai irgi tiesa.


Mane labiausia sudomino afrikietiška ataskaitos dalis. Pasirodo, MTG skverbiasi į mano žemyną! Ganoje atsidarė lietuviškosios TV3 juodasis broliukas.

Perspektyvi strategija. Į Baltijos šalis MTG sliūkino irgi tada, kai kitiems buvome Afrika. O dabar tiems kitiems jau nėra kur kojos įkelti. Kai kurie vėliau įkėlę jau ir skudurus renkasi.

Nuo Ganos netoli ir Burkina Fasas su viena valstybine televizija ir pora prancūziškų retransliuojamų. TV3 praskaidrintų gūdžią džiunglių kasdienybę.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Rinka
Žymos: , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD