LRT: ADVERNIŠKA LOGIKA – KOMERCINĖS PAJAMOS PO KRIZĖS MAŽĖJA

RTK (Radijo ir televizijos komisija) paskelbė šių metų pirmojo ketvirčio duomenis apie TV transliuotojų pajamas.

Televizijų komercinių pajamų suma, lyginant su Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , ,

LTV PRIEŠ „PERVYJ BALTIJSKIJ KANAL“ PIRMAUJA TIK TODĖL, KAD KAIMUOSE NĖRA KABELINĖS

Įmonėje Baltic Media Alliance (BMA), kuri yra bene visų rusiškų federalinių kanalų transliavimo Baltijos šalyse atstovė, dirba poetai.

Prieš pusmetį pranešę apie rudenį, dabar kibo į pavasarį ir jį paskelbė: šildomi Jūsų – žiūrovų, partnerių ir bičiulių dėmesio, ištvėrėme žiemos speigus, o įsibėgėję kartu su reitingų bei reklamos apimčių augimu, įveikėme pusnis bei ledų sangrūdas, ir štai už lango Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.4/10 (7 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 2 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , ,

„PERVYJ BALTIJSKIJ“ VALDO: NUSUSINTUS KEIČIA NENUSUSINTI

Pasidomėjus labiau žiūrimų televizijų naujienomis Naujiesiems atėjus, įdomu pasidairyti ir kitur.

Pervyj Baltijskij Kanal (PBK) praneša, jog Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.5/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , ,

AISTROS DĖL RUSŲ: BMA PRARADO TEISĘ TRANSLIUOTI RTR

Jau mano anksčiau pastebėtame Viasat pranešime spaudai šalia informacijos apie Baltic Media Alliance (toliau – BMA) atstovaujamų rusiškų kanalų grįžimą į Viasat kanalų paketą minima, kad, cituoju: kitas kanalas rusų kalba „RTR Planeta“ į „Viasat“ platformą buvo grąžintas šių metų lapkritį.

O BMA vakar pranešė, jog, Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka
Žymos: , , , , , , ,

AISTROS DĖL RUSŲ: „VIASAT“ ATNAUJINA RUSIŠKŲ KANALŲ TRANSLIAVIMĄ IR TOLIAU SILPNINA KABELĮ

Viasat prieš  šventes pranešė, kad, cituoju, „Viasat Broadcasting“ stiprina savo kanalų paketus Baltijos šalyse ir džiaugiasi, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos žiūrovai vėl galės mėgautis jų regionams pritaikytomis kanalo PBK versijomis, REN TV bei muzikos kanalu PMBK.(…) „Džiaugiamės, kad mūsų klientai vėl galės mėgautis tiek „Pirmuoju Baltijos kanalu“, tiek REN TV. Kelis mėnesius neturėjome šių kanalų savo platformoje. Tad dabar, kai jie vėl pas mus, mūsų kanalų paketai tapo patrauklesni tiek esamiems, tiek būsimiems mūsų klientams, – sakė „Viasat“ vadovė Lietuvoje Vilma Marciulevičiūtė.

Apie peripetijas dėl rusiškų kanalų transliavimo uagadugu yra rašęs prieš pusmetį. Tada virė tikros aistros dėl šių kanalų rodymo Viasat platformoje. Priminsiu, kad Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka
Žymos: , , , , , , , ,

PO „UAGADUGU“ RAŠINIO – PBK PATIKSLINIMAS

Vakar rašiau apie vėlyvojo Lietuvos laiko nebuvimą TV programoje. Šiandien BMA išplatino spaudos pranešimą, kuriame jau atsirado konkretybių ir skelbiamas tikslus laikas:

Imtis naujovių skatina socialinė atsakomybė ir noras padėti integruotis į visuomeninį Lietuvos gyvenimą žmonėms, kuriems lietuvių kalba nėra gimtoji,“ – pranešime spaudai cituojama tarptautinio žiniasklaidos holdingo „Baltic Media Alliance“ (BMA) atstovybės Lietuvoje vadovė Jolanta Butkevičienė.

Lietuviškasis „Lietuvos laikas“ bus rodomas kiekvieną darbo dieną 23:00 val. Jame bus pateikiama svarbiausių dienos įvykių apžvalga.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos
Žymos: , , ,

JOLANTA BUTKEVIČIENĖ: NAUJAUSIOS BMA MUTACIJOS VĖLIAVA

Baltic Media Alliance (BMA) pranešė, jog įkūrė valdybą ir į jai vadovauti pasikvietė Jolantą Butkevičienę.

Aišku, įdomu, ar ta valdyba nebus skaitlingesnė, nei tas, kiek pavyko išsišniukštinėti giliuoju išsišniukštinėjimo būdu, koks desėtkas BMA etatinių darbuotojų…

Čia tik paraštėse…

BMA yra keistas padaras Lietuvos žiniasklaidoje.

2003 metais tada dar UAB Pirmasis Baltijos kanalas buvo įkurtas pardavinėti reklamos laiką. Tai buvo iki tol daugiausiai tradiciniame kanalų pardavinėjimo versle dirbusios komercinės iniciatyvos pavertimas lietuvišku juridiniu daiktu su vyraujančiu reklamos akcentu. Logiška, kad vadovu pasirinktas iki tol reklamos versle dirbęs Sergėjus Jeriomenka.

2008-aisiais prasidėjo naujas etapas bendrovės istorijoje ir ji virto Baltic Media Alliance. Ankstesnė iniciatyva išaugo iš senų kelnaičių – šalia Pervyj Baltijskij Kanal buvo pradėta atstovauti ir kitiems rusų kanalams – Ren Baltija, 1BM ir pan.

Sergėjų Jeriomenką poste pakeitė, gal ką nors tai įžeis, bet visiškas nouneimas Lietuvos žiniasklaidos versle – Andrius Barakūnas.

Panašu, kad su valdybos suformavimu ir Jolantos Butkevičienės paskyrimu jos vadove stebime naują BMA mutaciją.

Dar prieš kelias savaites plačiai rašėme apie BMA ir citavome jos naujienraštį: greta naujojo TV sezono fejerverkais tviskančių PBK premjerų jau netolimoje ateityje ketiname imtis ir naujų, tikiu Lietuvos TV rinkai gana aktualių, vietinių projektų.

Spėju, kad Jolantos Butkevičienės atsiradimas rusiškoje orbitoje turi daug bendro su tomis taip svarbiomis BMA holdingui iniciatyvomis. Artūro Račo bloge daroma prielaida, jog tai susiję su artėjančiais rinkimais.

Viena aišku, kad ši, jau ketvirta Pervyj Baltijskij Kanal/BMA vystymosi fazė daro labai nuoseklių ir gerai apskaičiuotų žingsnių įspūdį. Pradžioje buvo klasikinis kanalų pardavinėjimo verslas; po to sugalvota, jog verta iš Lietuvos reklamos rinkos nugraužti dar ir dalį pajamų (paskutiniame BMA naujienraštyje išdidžiai giriamasi apie labai didelį kiekį reklamos klientų, kuriuos pritraukia Pervyj Baltijskij Kanal); vėliau padaryta išvada, jog neprošal savo rankose sutelkti ir daugiau rusiškos žiniasklaidos, aktyviai besiveržiančios į Baltijos šalių rinką; o dabar dar ir planuojami vietiniai projektai.

Šiems iššūkiams reikalingas žinomas žmogus, galintis atremti argumentus, jei kiltų kontraversijų.

O jų, panašu, neišvengiamai kils.

Todėl pasitelkta Jolanta Butkevičienė, vedusi populiarią laidą TV3 bangomis, o po to atleista iš šios televizijos dėl veiksmų, kuriuos TV3 įvertino, kaip nesubordinuotą elgesį, o gynė visuomenėje žinomi asmenys – Žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius ir kiti. Nemaža visuomenės dalis susiformavo nuomonę apie J. Butkevičienę, kaip principingai žurnalistikos laisvę ginančią personą, skriaudžiamą žiniasklaidos rinkos milžino – TV3 kanalo.

Tokio įvaizdžio žmogaus BMA ir reikia.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 6 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka, TV istorija, Visuomenė
Žymos: , , , , , , , , , ,

BMA TRIGRAŠIS KARE DĖL RUSIŠKŲ KANALŲ RETRANSLIAVIMO PER „VIASAT“

Verda tikras karas tarp Viasat ir rusų federalinių kanalų RTR Planeta, Ren TV Baltija bei Pervyj Baltijskij Kanal retransliuotojų Baltijos šalyse.

Priminsiu problemos esmę. Minėtieji kanalai mūsuose nėra retransliuojami tiesiogiai, o per tarpininkus. T.y. lygiai taip pat, kaip Lietuvą per tarpininkus pasiekia dujos ar dar daug kas iš Rusijos. Kam reikalingi tarpininkai, esu girdėjęs įvairių rafinuotų interpretacijų, bet ūkiškas mąstymas siūlo daryti paprastą išvadą – kad daugiau žmonių dalintųsi pinigus, kuriuos moka vartotojas. Tai yra mes.

Bet šiuo atveju į šitą kampą nesigilinsiu.

Tik patikslinsiu, kokia forma juos mokame.

Kabeliniai ar palydoviniai operatoriai pasirašo sutartis su TV kanalais, kurių esmė ta, kad jie moka už savo abonentų kiekį  (t.y. fizinius ar juridinius asmenis, perkančius paslaugą iš palydovinio ar kabelinio operatoriaus). Tokia formulė pasirinkta, nes ji mažiems signalo platintojams (turintiems nedaug abonentų) leidžia mokėti pagal jų pajėgumus, o dideliems – pagal jų. Šiuos pinigus operatorius  su kaupu atsiima iš mūsų.

Viasat nuo balandžio 1 dienos neretransliuoja populiariausių rusų kanalų, o jų atstovas prieš kurį laiką prašneko, kad „RTR Planeta“, „Ren TV Baltija“ bei „Pervyj Baltijskij Kanal“ atstovai iš kompanijos „Baltic Media Alliance“ (ВМА) esą gerokai padidino retransliacijos kainas bei pareikalavo kitų kanalų įtraukimo į televizijos žiūrovams siūlomus paketus.

Šiandien sureagavo ir BMA. Pirmas argumentas buvo keistokas: derybas su „Viasat“ veda ne BMA, o Estijos kompanija – Baltijos autorių ir transliuotojų sąjunga (Baltic Authors & Broadcasters Union), kuri yra daugelio rusiškų TV kanalų distributorė Baltijos šalyse ir kuriai žiniasklaidos holdingas „Baltic Media Alliance“ taip pat yra perdavęs ir savo kanalų „Pervyj Baltijskij Kanal“, „Ren Baltija“ bei kitų distribucijos teises“.

Keistoku jį vadinu todėl, kad vėliau tekste pati BMA už, pasirodo, tikrąją distributorę Baltijos autorių ir transliuotojų sąjungą (toliau tekste – BABU) dėsto argumentaciją, kodėl dėl rusiškų kanalų retransliavimo nesusitariama.

Tiesą sakant, šitie dvigalviai ar trigalviai distribavimo slibinai galėtų sudominti ir leidimus retransliuoti TV kanalus Lietuvoje dalinančią LRTK, kuri jau anksčiau kėlė klausimą, kur yra registruotas Pervyj Baltijskij Kanal – Latvijoje ar Londone. Tie visi transliavimo ir retransliavimo objektai yra taip susipainioję, kad juos atpainioti gali tik supainiojęs.

Koks nors gabus Kremliaus gyventojas.

Žiūrėkit – rusišką turinį naudojantis kanalas  (PBK), registruotas Londone arba Latvijoje, distribuojamas Estijoje įsikūrusio juridinio asmens (BABU),  o valdomas koncerno, įsikūrusio Latvijoje, bet registruoto Londone (BMA).

Neblogai, ką?

Bet grįžtu prie BMA argumentacijos: savo pranešimuose „Viasat“ tvirtina, jog BMA televizijos kanalų platinimo kaina neatitinka rinkos situacijos. Tačiau mūsų žiniomis nustatyta kaina visiškai atitinka tą, kurią už minėtų kanalų retransliavimą moka kabelinių televizijų tinklų operatoriai. Reikalaudama mažesnės kainos „Viasat“ siekia gauti retransliacijos teises už žemesnę nei rinkos kainą, kas prieštarautų sąžiningos konkurencijos su kitais televizijos operatoriais principams. Taigi, teiginiai dėl neadekvačių kainų yra nepagrįsti, o šių manipuliacijų įkaitais tapo niekuo dėti žiūrovai.

Tiesiog unikalu! Ypač skaniai ši informacija skamba dabar verdančio kito karo kontekste. Primenu, kad kabeliniai operatoriai visais būdais spardosi Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimams, kurie nutrauktų dabartinę praktiką imti lietuviškų nacionalinių kanalų signalą už dyka. Nieko nemokant!

Bet dosnieji kabeliniai operatoriai randa pinigų mokėti tiek, kad rusiškų kanalų transliavimo tarpininkų konglomeratas puikiai gyventų!

Net ir be Viasat pinigų…

Natūralu, kad ant lietuviškųjų norisi pataupyti.

Pasitelkiant tautinės ufologijos argumentaciją.

Toliau BMA tęsia: susidariusią padėtį įvertinti pragmatiniais ekonominiais argumentais yra gana sudėtinga. Todėl mūsų nuomone „Viasat“ sprendimas nutraukti TV kanalų „Pirmasis Baltijos kanalas“, „REN Baltija“, „REN Estija“ ir „RTR Planeta“ transliacijas – tai strateginis „Viasat“ sprendimas, pagrįstas Baltijos šalių reklamos rinkoje vykstančia konkurencine kova ir nenoru savo televizijos kanalų pakete turėti konkuruojančių rusiškų TV kanalų.

Nesu tikras, ar strategija čia tokia svarbi. Lietuvoje tai gal ir ne taip jaučiasi, bet Latvijoje ir Estijoje Viasat pardavimai turėjo žiauriai sumažėti.

Abejoju, ar Viasat strategija gali remtis apgaulinga prielaida, jog rusakalbiai (ir ne tik jie) staiga ims ir neras būdų žiūrėti savo mėgstamus kanalus, jei jų nerodys Viasat.

Jau greičiau jie atsisakys paties Viasat.

Ir rinksis juos su beribe meile ir dėmesiu rodysiantį kabelį.

Taip pat abejoju, ar tokius Viasat praradimus gali atsverti galimi rusiškų kanalų reklaminiai praradimai, apie kuriuos verčia galvoti BMA paminėtas Baltijos šalių reklamos rinkoje vykstančios konkurencinės kovos argumentas.

Čia jau, ko gero, BMA dūminė uždanga.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

TELEVIZINIS FRONTAS: RUSAI EINA. VIS TVIRČIAU

BMA (Baltic Media Alliance) savo spaudos pranešime giriasi, kad „Pervyj Baltijskij Kanal“ ambicijos būti trečiu TV kanalu Lietuvoje pagal reklamos apimtis (TNS Gallup media 2010 m. duomenimis) įgyvendintos ir žada, jog, cituoju, šios pozicijos lengvai neatiduosime, toliau auginsime reitingus visose Jums svarbiausiuose auditorijose.

Nežinančius painformuosiu, kad BMA yra padaras, sukurtas generuoti pinigus iš rusiškų taip vadinamų federalinių kanalų retransliavimo Baltijos šalyse. Realiai jis užsiima reklamos pinigų surinkimu, o ne laidų kūryba, todėl kitoms televizijoms naujienraščiuose labiausiai akcentuojant bangas ir bangeles autorinių laidų fronte, BMA šneka apie aktyvumus reklamos srityje – plėsime ir dar labiau tobulinsime BMA Lietuva pardavimo skyrių.

Kanalas, kurį Pervyj Baltijskij pastūmė į neprestižinę ketvirtą vietą, yra LTV. LTV vadovai priežasčių, be abejo, ieškotų mažame finansavime. Mes jų surastume ir visiškai nenusisekusiame programavime, kuris ypač išryškėjo kanalą palikus Jonui Baniui. Neatsitiktinai, kaip teigia BMA, PBK jau antrą mėnesį iš eilės yra 3-ia TV pagal žiūrėto laiko dalį 5 didžiųjų miestų auditorijoje ir žiūrėto laiko trukme šioje auditorijoje lenkė LTV. Nuo 2009 m. rugsėjo mėnesio (naujo sezono) PBK žiūrėjimo trukmė šioje auditorijoje augo, o per visą laikotarpį iki 2010 m. balandžio 30 d. paaugo net 42% , nuo 8% iki 11,3% viso 5 didžiųjų miestų žiūrovų žiūrėto laiko (share of viewing).

Ir pateikia tai iliustruojančią lentelę:

© BMA

Kita BMA rusiškos kalbos ir kultūros promouteriams esminė tema yra vis mažėjantis intervalas tarp PBK ir BTV. Todėl džiaugiamasi, kad 6% atsilikome nuo BTV bendroje visos LT auditorijoje kovo-balandžio mėnesiais. O kai kur BTV ir aplenktas: pirmąjį 2010 m. ketvirtį darbo dienomis pagal žiūrėtą laiko dalį PBK lenkė BTV laiko zonose 07:00-09:00 ir 12:00 – 19:00:

© BMA

BMA taip pat buvo svarbu pranešti žinią, kad Pervyj Baltijskij populiarumo nesumažino ta aplinkybė, jog kanalas nuo balandžio 1 dienos nerodomas Viasat platformoje: PBK reitingus tai įtakojo 4%, tad dinamikos tai ypatingai nepakeitė – kanalas renka įprastą žiūrėto laiko dalį tiek bendroje, tiek kokybiškose didžiųjų miestų, Vilniaus auditorijose. Ta proga – dar viena lentelė:

© BMA

Sumuojame: TV reklamos rinkoje – nemaži pokyčiai. PBK tampa trečiu žaidėju pagal pajamas, LTV toliau stagnuoja. BTV grimzta į komą, O Viasat, pasirodo, nėra taip žiūrimas, kaip jam pačiam atrodo. Tokiam PBK, kuris nematomas per antžeminius siųstuvus, palydovinio transliavimo netekimas turėjo būti juntamas daugiau, nei 4 procentais.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

GEDULAS: RUSAI LIKS BE REKLAMOS GEGUŽĖS DEVINTĄ

Be galo nuliūdome dėl tokio kraupaus fakto.

Praktiškai barstomės galvą pelenais ir šniojam vodkę megalitrais…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Rinka
Žymos: , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD