REKLAMA 2010-AISIAIS: TELEVIZIJA, RADIJAS IR INTERNETAS AUGO, SPAUDA – STAGNAVO
TNS atsiuntė pilnus 2010 metų reklamos monitoringo duomenis ir jų palyginimą su 2009-aisias.
Čia trumpai perpasakosiu turinį ir iliustruosiu TNS grafika.
Labiausiai mus dominančiame televizijos segmente pasitvirtina jau anksčiau ryškėjusios tendencijos apie rinkos atsigavimą. Tiesa, primenu, kad TNS matuoja reklamos sekundes – t.y., kiek reklamos klipų buvo ištransliuota, o ne konkrečius pinigus, įkritusius į televizijų kasą. Televizijoms taikant reklamos nuolaidų sistemą, reklamos sekundžių skaičiaus neįmanoma tiesiogiai versti pinigais – pastaruosius tiksliau suskaičiuoja Radijo ir televizijos komisija, kurios duomenų laukiame nekantraudami.
Televizijos reklamos sekundžių kiekis, lyginant su 2009-aisiais metais išaugo penktadaliu – t.y. 19.9 procento:
Išaugo taip pat ir radijo reklamos apimtys. Tiesa, mažiau – dešimtadaliu – 10.9 procento:
Daugiausiai nukentėjo spauda. Štai, tarkim, laikraščiuose reklamos ploto sumažėjo 6.8 procento. Spaudos kraują sparčiai siurbia internetas, kurio pajamos (be nuolaidų) padidėjo beveik trečdaliu – net 29.9 procento:
Tiesa, lyginant su 2009-aisiais metais dar nebuvo matuojami tokie portalai, kaip Alfa.lt ar lrytas.lt, o jie nėra jau tokie maži žaidėjai. Būtų įdomu sužinoti, kaip ta diagrama atrodytų be jų duomenų 2010-aisias. Tada matytume objektyvesnį augimo vaizdelį.
bet spaudos kaina ant popieriaus ir internete santykinai yra didesnė būtent internete. nežinau, ar nukraujavo, jei vertinam tik spaudą.
nukraujavo nukraujavo spauda. ir kaip reikiant nukraujavo. ir ooh nukraujavo. visi, kas turi didesnes islaidas gamybai ir negalejo ju pasimazinti, neturejo sansu nenukraujuoti.
o kas del pasakymo, kad internetas salyginai brangesnis uz spauda, tai arba nesuprantu, kokios savikainos lyginimos, arba buvo planuota kokia nors kampanija pensininkams
Na nieko keisto del spaudos stagnacijos. Daug keisciau jog nera efektyvaus reklamos internete suolio. Lietuvos verslui butu lyg ir pats laikas susigriebti.