TAKSI VILNIUJE: NUO BANDITIZMO GALI IŠGELBĖTI TIK ORO UOSTO INICIATYVUMAS

(Last Updated On: 2020-05-02)

Vakar ir šiandien žiniasklaidoje plačiai eksponuojamoje diskusijoje dėl Vilniaus oro uosto taksistų specifikos pribloškė taksistų atstovo atvirumas.

Šis praktiką, leidžiančią iš kokio pirmą kartą į Lietuvą atvažiavusio užsieniečio nuplėšti du šimtus litukų, pavadina verslu.

Aš suprantu tokią verslo logiką taip – užsienietis pats kaltas laiku nesužinojęs, kad šitie prakaitu smirdintys, po mėnesį nesiprausiantys, Russkoje radijo visu garsu besiklausantys ir nesuprantamų kalbų mišiniu bendraujantys padarai prie vairo turi tokius gudrius skaitiklius.

Tai yra verslas! Pasikrovęs iliuzijų apie nematyto krašto kultūrą atvažiuoji į nepažįstamą šalį, su sunkiais lagaminais praradęs bet kokį paslankumą ir galimybes rinktis sėdi į išganingą taksi, pavažiuoji kelis kilometrus, o čia tas kolorado vabalas atsisuka ir žvelgdamas kiaulės akimis taria: tu handrid litukas, mister!

Tiek, kiek sumokėtum už reisą kokiam Paryžiuj važiuodamas iš pietinių priemiesčių į gerokai už miesto ribų esantį Roissy oro uostą .

Verslas? Tokį verslininką galiu palyginti su personažo, užrėmusio bobutę tamsioj laiptinėj ir peilio pagalba gražiai prašančio piatioročkos, verslumu.

Banditizmas čia, o ne verslas.

Jokia laisva rinka nepadės, kai aplinkui tokie verslininkai.

Nemanau, kad su šituo bardaku galima kovoti kitaip, nei esu matęs poroje oro uostų – deja, nepasakysiu tiksliai, kur. Esu išmaišęs daug šalių, todėl tiesiog nušoko kažkuriame smegenų vingyje – nebuvo tada ši aplinkybė tokia svarbi. Berods, tai buvo laisvojo verslo citadelėje Amerikoje.

Prieini prie taksi terminalo, o čia – kioskas. Sėdi stropi moteriškė – oro uosto darbuotoja. Šiai susakai, kur važiuosi. Moteriškė baksteli pirštu į miesto žemėlapį su skirtingomis spalvomis nudažytomis zonomis, pasako, kiek kainuos, sumoki jai pinigus ir gauni bilietą.

Ant bilieto parašyta, kad tai – galutinė suma, o ant jo pagrindo ir šaknelės – kaina.

Skaityk  UFO NEWS: MAROKAS

Taip pat išvardintos taksisto pareigos bei telefono numeris, kur keleivis privalo kreiptis, jei susidurs su netinkamu aptarnavimu.

Eini su bilietu prie taksi. Čia stovi kitas oro uosto darbuotojas, kuris tave įsodina į pirmą taksi automobilių eilėje.

Taksistui, nuvežusiam tave į viešbutį, duodi bilietą, o šis, atsiplėšęs šaknelę, atiduoda jį tau atgal. Bilietas tau tarnauja dar ir kaip sąskaita, jeigu tai – komandiruotė ir reiks atsiskaityti už transportą.

Taksistas neturi jokio sąlyčio su pinigais, todėl nėra galimybių sukčiauti.

Jei esi geros nuotaikos, palieki arbatpinigių.

Kuklia uagadugu nuomone, tai yra vienintelis kelias, kaip sutvarkyti taksi problemą Vilniaus oro uoste.

Jos įkūnijimas reikalautų papildomų investicijų, bet jos apsimoka. Jokie pinigai nebus per dideli nuplauti gėdą, kurią šių smirdalų prie vairo dėka visi mes patiriame.

Please wait...
Kategorijos:  Konsumerika
Tags: , , , ,

11 komentarai:

  1. Darius | 5 rugpjūčio, 2010 at 11:42

    Nebūtina taip sudėtingai, užtenka nustatyti miesto zonas, vykimui iš oro uosto su konkrečiomis kainomis ir šią informaciją tinkamai skelbti tiek pačiame oro uoste, tiek reikalavimas taxi būtų turėti lipdukus ant lango su šiais įkainiais. Tokia tvarka buvo Majamyje. Tikrai labai patogu ir neleidžia taksistui net šiek tiek apgaudinėti sukant ratus po miestą su turistu.

    Please wait...
  2. praeivis | 5 rugpjūčio, 2010 at 11:45

    Kas jums visiems pasidarė, kad šiandien dėl tų taksistų verkiat? Turbūt Turkijos TV ir blogosfera irgi mirga pranešimais apie tai, kaip jų prekeiviai pardavinėja nekokybišką produkciją lietuviams atvykusiems pasiilsėti? Reikėtu džiaugtis, kad kuo daugiau pinigų paliko šalyje. O taksistai visame pasaulyje vienodi. Ir jeigu sugebėtu nulupti 2000Lt tai būtų išvis puiku – tikėtina, kad apie tai būtų ištrimituota ant viso pasaulio. O tai papildoma reklama. Nors užmušk netikiu, kad sužinojęs apie taksi paslaugų kaina, kas nors atsisakytu planų vykti į Lietuvą.
    Rimtai, kam tas savęs plakimas jeigu visame pasaulyje tas pats…

    Please wait...
  3. vap | 5 rugpjūčio, 2010 at 11:47

    Manau, kad tai vienas iš variantų.
    Kitas klausimas ar amerikoje išsikvietus pačiam taksi sumokėtum mažiau ar tiek pat.

    Kaip postringavo vienas taksistas (iškviestas, o ne iš oro uosto). Jie moka oro uostui už stovėjimą, kadangi yra eilė, todėl jie nepadaro daug reisų (sakė būna dienų, kai tik 2 per dieną (nežinau ar tikėti)). Tai va, kad apsimokėtų visą dieną sėdėti ir iš dviejų reisų kažką gautų, tai ir užkelia kainas.

    Ir čia išeina uždaras ratas. Jei būtų normalios kainos, tai žmonės ne kviestų taksi, o sėstų į juos. Taip jie galėtų padaryti daugiau reisų, kadangi kainos didelės, todėl mažai kas į juos sėda. Mažai sėda reikia per mažiau reisų surinkti daugiau.

    Please wait...
  4. skridus | 5 rugpjūčio, 2010 at 12:29

    na manau kad galėčiau pritarti čia netiesiogiai išreikštai minčiai kad uagadugu kur kas stiprestis ir įdomesnis kai pasakoja kokias televizijas mato per afrikos prizmę. O apie taksistus ir kitas mūsų gyvenimo ‘negeroves’ mes galime žiūrėti/skaityti/girdėti toje pačioje ar kitoje žiniasklaidoje.
    Aišku, niekas nedraudžia išsakyti pilietinę poziciją 🙂

    Please wait...
  5. valdemaras | 5 rugpjūčio, 2010 at 12:34

    naujas dalykas oro uoste – visur iškabinti plakatai su prie oro uosto stovinčių taksi įkainiais. penkios ar šešios firmos, prie kiekvienos pavadinimo abiem kalbomis parašytos įsėdimo ir kilometro kainos. jos, aišku, juokingos – įsėdimo kainos svyruoja tarp 6-10 litų, kilometro – gana panašiai. todėl užsienietis, nuvykęs iš oro uosto į kokį viešbutį centre ar senamiestyje neturėtų nustebti paprašytas apie 50 litų už kelionę. viskas parašyta. „next time read what is written”

    ar tai sąžininga – jau kitas klausimas. iš oro uosto į namus užupyje taksi važinėju kelis kart per savaitę, niekada nesu sumokėjęs daugiau nei 14 litų. suprantama, kad oro uostui svarbiausia – patenkinti tiek keleivius, tiek taksistus (nes anie moka oro uostui už galimybę stovėti prie paradinių durų ir spjaudyti siemkes), tačiau prioritetas, manau, visada turi būti keleiviui. stengiuosi negalvoti apie estetinį oro uosto vaizdą, kurį kuria aukščiau minėti vairuotojai, tačiau tai – jų reikalas. jų reikalas atrodyti taip, kaip jie nori. man tik kartais norėtųsi, kad į keleivius būtų žiūrima ne tik kaip į pinigų maišus (ne visi jie tokie, oi ne visi), bet ir kaip į žmones, kuriems reikia padėti išleisti mažiau, o ne daugiau.

    Please wait...
  6. uagadugu | 5 rugpjūčio, 2010 at 12:43

    Dariau, aš kaip tik manau, kad tai nesudėtinga. Ateini prie kiosko ir nuspierki bilietą. Sudėtinga? Šiuo būdu galima įveikti žmogiškas ydas, kurias mūsų taksistai demonstruos nepriklausomai nuo etikečių iškalbingumo. Tiesiog manau, kad taksistai neturi įkainoti maršruto ir matyti pinigų. Tada viskas susitvarkytų.

    Please wait...
  7. uagadugu | 5 rugpjūčio, 2010 at 12:48

    Praeivi, su pačiu šiuo atveju nesiginčysiu, nes visame pasaulyje anaiptol taip nėra. Yra tame prastesniame pasaulyje, kurį turistiniai patarimų gidai aprašo nepalankiai. O dėl plakimo, tai siūlyčiau perskaityti vieną seną mano medžiagą https://uagadugu.lt/2009/04/amzinas-nepilnavertiskumo-kompleksas-del-ivaizdzio/

    Please wait...
  8. uagadugu | 5 rugpjūčio, 2010 at 12:57

    vap, jeigu yra kelios taksistų firmos, kurioms suteiktos teisės turėti “navarą”, nes čia atvažiuoja durni užsieniečiai, tai jos tų durnų užsieniečių ir laukia išsižiojusios bei darydamos po vieną-du reisus per dieną. Tvarka, kuri aprašoma rašinyje, leistų praplėsti taksi firmų ratą iki visų, kurių techniniai reikalavimai yra tinkami ir kurios sutinka dirbti šiuo būdu – pinigai grįžta firmai, kai ši pristato šaknelę oro uostui. Atveži klientą į oro uostą, stoji prie terminalo ir lauki kito kliento. Gauni iškvietimą mieste, išvažiuoji iš eilės ir važiuoji kitur. Miestas juk – mažiukas. Jokio sukčiavimo. Viskas fair.

    Please wait...
  9. Fishas | 5 rugpjūčio, 2010 at 13:58

    Jo, negerai kai atvaziave uzsienieciai vaziuojantys i varganus Pasilaicius susimoka pora simtuku lietuvisku, bet ar zinojot, kad taxi vieta prie oro uosto kainuoja nei daug nei mazai – 3000 lt per men. Sutikit, tiek susimoket is 1.25 lt/km butu neimanoma.
    Bet visiskai sutinku su pasipiktinimu del rusiskos muzikos, geldu, is kuriu masinos jau niekaip nebepadarysi ir dinozauru, kurie tas geldas vairuoja…

    Please wait...
  10. Fishui | 5 rugpjūčio, 2010 at 17:32

    O oro uosto atstove vakar per tv kalbejo, kad viena vieta masinai kainuoja ~20Lt per diena. Ne tiek ir daug. O 3000 kainuoja visos (5) vietos. Matematika: 5vietos x 30 dienu x 20 Lt = 3000Lt.

    Please wait...
  11. eZiLKA | 5 rugpjūčio, 2010 at 17:37

    Nematau problemų, orouoste yra alternatyvų. Autobusai. Geležinkelis. Taksi pagal iškvietimą.
    O kad tūlas užsienietis nepasidomi kainomis, tai čia neapdairumo klausimas. Be to kiek tokių atveju būna… vienetai… čia tik dar vienas žiniasklaidos neturėjimo apie ką rašyti išpūstas burbulas.

    Please wait...

Palikite komentarą