KARŠTA NAUJIENA: VĖL KASAMA DUOBĖ PO TNS “GALLUP”

(Last Updated On: 2010 August 1)

TNS Gallup pranešė TV rinkos dalyviams nerimastingą žinią, kad, cituoju, liepos 26 dieną vėl buvo pasikėsinta i SIC Gallup Media / TNS atliekamo TV metrų tyrimo dalyviu konfidencialumą.

Pakvipo detektyvu: UAB „Lietuvos Rytas“ leidžiamo žurnalo „TV Antena“ žurnalistais prisistatę žmonės, prisidengę žurnalistiniu tyrimu lankėsi TV metru respondento namuose, siekė išgauti informaciją apie dalyvavima tyrime, žiūrimus kanalus, namų ūkio nariai bei jų turima aparatura buvo fotografuojami.

Primename, kad toks žurnalistinis tyrimas jau buvo atliekamas, o jo rezultatai buvo plačiai eksponuojami Lietuvos ryto puslapiuose ir eteryje.

Rašėme apie tai ir turime pagrindo manyti, kad tie UAB „Lietuvos Rytas“ leidžiamo žurnalo „TV Antena“ žurnalistais prisistatę žmonės tokiais prisistatė neapsimetinėdami, o todėl šią arba kitą savaitę galime sulaukti eilinės demaskuojančios medžiagos Lietuvos ryto žiniasklaidos imperijos padaliniuose.

TNS Gallup vadovas Gytis Juodpusis situaciją mums pakomentavo vienareikšmiškai : pirmosios panašios provokacijos prasidėjo 2009 metais. Po to sekė eilė straipsnių “Lietuvos ryte”, kurių tendencingumas ir neprofesionalumas mus šokiravo. Nenorėdami veltis į bevaises diskusijas su neprofesionalais, mes inicijavome tarptautinį TV metrų sistemos auditą. Auditorių parinkti buvo pavesta Lietuvos radijo ir televizijos komisijai, Lietuvos komercinių TV ir radijo asociacijai, Komunikacijos agentūrų asociacijai bei Lietuvos skaitmeninių TV asociacijai. Minėtos institucijos bendru sutarimu išrinko auditorę iš Didžiosios Britanijos p. Lietuvos skaitmeninių TV asociacija. Auditas vienareikšmiai atsakė į rinkos dalyvių keltus klausimus.
Deja, panašu, kad kai kurie rinkos dalyviai, nekreipdami dėmesio į audito išvadas, nusprendė tęsti provokacijas prieš TNS atliekamą TV metrų tyrimą.

Ir užbaigė dramatiškai: yra akivaizdus siekis ne vykdyti “žurnalistinį tyrimą”, bet šantažuoti tyrimų kompaniją, griauti pasitikejimą tyrimais apskritai, destabilizuoti situaciją TV reklamos rinkoje ir taip siekti savanaudiškų tikslų. Šiuo metu mas analizuojame situaciją su rinkos dalyviais bei tariamės dėl veiksmų, kurie užkirstų kelią panašioms provokacijoms.

uagadugu niekuomet neslėpė savo simpatijų menkiau žiūrimiems kanalams ir trimituoja apie jų menkiausius pasiekimus ar užmačias. Štai ir šiandien suokėme apie naują Lietuvos ryto TV laidą, nors, jeigu kuris nors mūsų komentatorius paprašytų už ją statyti savo pinigus, vargu ar sutiktume…

Taip pat mums nepatinka monopolistai, todėl nemylime TNS Gallup meile karšta.

Šios atliekami telemetriniai tyrimai yra nepalankūs Lietuvos ryto TV. Televizija investuoja daug pinigų į kokybę, iš visų jėgų bando prilygti rinkos lyderiams, tačiau to nesimato skaičiuose.

Gerai, meskime tuos skaičius į šalį. Net jei tų skaičių nebūtų, nemanyčiau, kad Lietuvos ryto TV gali būti labiau žiūrima, nei skaičiai rodo.

Priežastys kelios. Pirma – žiūrovų inercija. Rinkos naujokai visuomet pervertina žiūrovo paslankumą. Būdami dinamiški patys (jeigu tu ką nors kuri, esi aktyvus, reiškia ir esi dinamiškas), jie tokiais laiko ir juos supančius. O tai – iliuzija. Žiūrovas tingus, kaip smauglys saulės atokaitoje. Jam dažniausiai pakanka pirmos distancinio pultelio eilutės. O ten yra trys klavišai, kurie jau daug metų užimti. Kartais juos sudomina koks ypatingo lygio reginys – tarkim, LKL finalas (bet ne Mis Lietuva…), tačiau tokių reginių turi būti daug ir kartotis jiems reikia dažnai. Tai – ne vienerių metų įdirbis.

Lietuvos ryto TV autorinės programos pramoginė dalis yra skurdi LNK ir TV3 fone. Nei Vytenis Sinkevičius, nei Jogaila Morkūnas nėra bulvaro megažvaigždės. Tiesiog – ne ta svorio kategorija. Man labai patinka Livija Gradauskienė, bet bijau, kad toms plačiausioms masėms ji nėra patraukliausia.

Su kokia Pareigyte nesulyginsi…

Lietuvos ryto TV beviltiškai pralaimi ir LNK, ir TV3 kanalui filmais. Tiksliau, dirba pagal savo pajėgumus, bet neturėdama LNK ir TV3 megabiudžetų, negali kovoti ir dėl filmų megapaketų.

Net ir pagerinęs pastaruosius  porą parametrų, kanalas negalės pretenduoti į didesnes žiūrovų simpatijas dar mažų mažiausiai kelis metus, kol žiūrovinė inercija nebus įveikta.

Jeigu kažkas yra kabinęs ant ausų makaronus ir žadėjęs aukso kalnus per metus, tada reikia tik pasijuokti iš tų, kurie patikėjo.

Nors tai gal ir nelabai gražu…

Tai, kuo kanalas giriasi – didžiausia informacinių laidų gausa, deja, nėra pats patraukliausias magnetas masėms.

Todėl, kad ir kaip to nesinorėtų, tikiu TNS Gallup, kai šie rodo tuos 2-3 procentus auditorijos dalies, kas kanalui garantuoja tik šeštą vietą rinkoje ir tokias menkas reklamos pajamas.

Bet pacituosiu uagadugu komentatorių Spyrį: TNS duomenimis galima pasitikėti tiek, kiek jie tarnauja kaip vieninga valiuta. Pati tyrimo metodika nekelia didesnių abejonių. Netgi mažas respondentų skaičius nėra taip jau blogai. Blogai, kad TNS niekaip nesutinka, jog mažas respondentų rotacijos procentas atsiliepia tyrimo rezultatų patikimumui.(…) TNS turėtų gerokai padidinti respondentų rotaciją.

Daugiau nei sutinku su Spyriu

Savo nepaslankumu TNS Gallup gali išsikasti pats sau duobę.

O problema – labai rimta. Bandantys sudaužyti veidrodį tik įsivaizduoja galį jį pakeisti sau palankiu.

Iš tiesų jie sukuria situaciją, kai žmonės netiki tuo, ką veidrodis atspindi.

Naivu galvoti, kad staiga pradės tikėti matą teisingą atspindį, jei atsirastų kitas veidrodis.

Chaosas…

Aišku, kai kam geriau chaosas, nei nepalanki vieta tvarkoje.

Nes kai visiems chaosas, visi tame chaose lygūs.

O turėdamas daug ir galingų poveikio priemonių gali nusipiešti kokią nori realybę.

Please wait...
Share
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Rinka
Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

16 komentarai:

  1. praeivis | July 30th, 2010 at 13:40

    Manau netgi NSO egzistavimo įrodymų yra daugiau nei tos telemetrinės aparatūros. Aš tikiu, kad ji egzistuoja. Bet niekada neteko girdėti, kad kas nors bent būtų girdėjęs kas ją turi. Gal juos sutartis įpareigoja slėpti, kad jie turi telemetrą? Nors dėl LR, tai nemanau, kad labai meluoja – aš dar vis neprisiruošiau jų net susirasti. Tas bandymas kurti autorines laidas irgi nieko neduos. Na bent, jau manęs neprisivilios. Jiems reikėtų bent jau vienkartinės didelės investicijos nusiperkant, kažką tokio dėl ko žmonės išvis pradėtų įsijungti jų kanalą. O paskui žiūrėk ir autorinėmis laidom sudomins. Bet istorijos, kai TV Antenos “žurnalistai” veržiasi į namus kur stovi telemetrai, tai reitingų tikrai nepakels.

    Please wait...
  2. uagadugu | July 30th, 2010 at 14:48

    Tų pamatomų, Praeivi, yra labai nedaug – kažkur tik apie 600-700, todėl sunku kažką ir pažinti – pasimeta tarp trijų milijonų. Na, kolegos žurnalistai juos surasdami ir įrodo, kad yra:))

    Please wait...
  3. praeivis | July 30th, 2010 at 15:37

    Čia 0,02% nulemia Lietuvos reklamos rinką? 😀 Aš visada įsivaizdavau, kad tų prietaisų yra 10 kart daugiau, nei Jūs sakote. Ir ar yra duomenų, ką prietaisas sako, jeigu namie 3 televizoriai?

    Please wait...
  4. senolis | July 30th, 2010 at 16:16

    Metodiką, technologijas ir respondentų skaičių TNS Gallup buvo pakankamai smulkiai išdėstę viename leidinyje.
    Štai Gala http://www.gala.lt/metrai/share respondentu skaičius daug didesnis, bet ten sakičiuojami namų ūkiai ir nėra aišku, kas būtent tuo metu žiūrėjo tv. TNS Gallup ir Gala metrų rezultatai labai skiriasi. Stebina paskutines savaitės TV6 šoktelėjimas. Matyt krepšinis…

    Please wait...
  5. Anarchistas | July 30th, 2010 at 19:47

    Pirmas pastebėjimas būtų, kad nėra ko putoti, atitinkama programa — atitinkama auditorija. Asmeniškai manęs nekabina kasdien po n kartų rodomas ir kartojamas Sinkevičius su lėkštais “visame pasaulyje populiariais” žaidimais, taip pat nekabina iš kitų kanalų “pasiskolintos” pigios laidelės ir kitas šlamštas grūdamas į eterį, o kalbant subjektyviai, net trioškės foninis balsas(Vytas Tulevičius berods) ausiai atrodo daug mielesnis… Kitas klausimas-pastebėjimas, ar ne pati televizija nustato reklamos kainas ir ar negali tinkamai jų argumentuoti? T. y. mano nuomone Galos lentelė yra daug objektyvesnė, tiek technologine, tiek bet kokia kita prasme, negu TNS Gallup. Ar čia kažkoks tarptelevizinis susitarimas remtis tik Gallup duomenimis? Žodžiu, paaiškinkit kas nors.

    Please wait...
  6. uagadugu | July 30th, 2010 at 20:01

    Na, kai ką paaiškina aukščiau Senolis. Galos tyrimai nėra tyrimai, kurie paremti sociologija. Galos neturi kokia nors senutė kaime, nes ji neturi interneto ir jai Galos milijoną metų nereikės. O senutės irgi yra TV žiūrovės ir, beje, aktyvios. Tai reiškia, kad Galos duomenys nėra reprezentatyvūs – negalintys atspindėti visų Lietuvos gyventojų pjūvio. Jie atspindi Galos abonentų simpatijas ir antipatijas, o kadangi daugiausia jų yra miestuose, kur gyvena labiau išsilavinę žiūrovai, todėl pagal juos “Lietuvos ryto” TV atrodo geriau.Kaip žinia, išsilavinusiam žiūrovui labiau reikai informacijos, kurios “Lietuvos ryto” TV rodo daug. Todėl “TV antena” spausdina “Gala” duomenis ir jais labai džiaugiasi.

    Please wait...
  7. Anarchistas | July 30th, 2010 at 20:29

    Taip, bet bent jau mano supratimu senutė kaime vargu, ar bus aktyvi šampūno ar skalbimo miltelių pirkėja, todėl, taipogi mano supratimu, Gala atspindi tikslinę auditoriją, kuri yra pajėgi pirkti ir įpirkti prekes bei paslaugas, na bet tai tik mano nuomonė. Be to, kažkada Liutauras klausė apie TNS Gallup rezultatus ir Viasat tiunerį, taigi iškyla ir techninė šio reikalo pusė.

    Ką norėjau pasakyti apie Gala, tai, kad Lrytas lyg galėtų taikyti reklamos kainas labiau atsižvelgdamas į mano minėtą tikslinę auditoriją ir mažiau burnoti ant TNS.

    Please wait...
  8. uagadugu | July 30th, 2010 at 20:34

    Dėl Liutauro klausimo TNS “Gallup” man atsakė, kad viskas tvarkoj su tais tiuneriais – jie juos gali pamatuoti. Dėl burnojimo – aš irgi manau, kad kenkimo strategija atima daug energijos, kurią būtų galima panaudoti kitur ir daug produktyviau.

    Please wait...
  9. Roslas | July 31st, 2010 at 21:50

    šiandien Lietuvos ryte jau ir yra tas straipsnis

    Please wait...
  10. NeMedia | August 4th, 2010 at 08:20

    Pašalinta – uagadugu

    Please wait...
  11. uagadugu | August 4th, 2010 at 09:41

    Ačiū už Jūsų vizitą mano tinklaraštyje. Nors tam tikru laipsniu Jums ir pritariu, siūlyčiau bent kiek prigesinti tulžingą toną.Čia – ne Delfi, – be emocijų norėtųsi dar ir racionalios argumentacijos

    Please wait...
  12. Lina_Malina | August 5th, 2010 at 06:42

    I would like to exchange links with your site uagadugu.lt
    Is this possible?

    Please wait...
  13. uagadugu | August 6th, 2010 at 09:10

    Yes, this is.

    Please wait...
  14. kuku | August 10th, 2010 at 14:52

    As tai tais metrais netikiu nei uz ka – uztenka pasiziureti i ju rezultata ir juo gali patiketi tik budamas visisku debilu. Kiekvienas ziurintis tv puikiai zino ka ir kokiu laiku isijungia. Isijungimas – nera ziurejimas, taip kad tokiu keistu budu sudarytas reitingas yra nulines vertes. Simtu procentu. O stai del Lietvos ryto Tv -ji turi didziausia problema, kad neturi savo veido. pagal visas galimybes ir parametrus tai puiki informacine dienos tv: kai nuo ankstyvo ryto iki pat vakaro esme yra naujienos – visais formatais: ryte ten turetu buti pramoginis informacinis blkas, o ne vakaro ziniu kartojimas, dienos zinias reiktu ankstinti ir bent jau nuo 12 pradeti, o ne nuo 16. reporteris aisku puiki laida. Po to rodai kelis filmus ar (ir) sporta, o diena tarpuose autorines laidas, kuriu ir dabar yra ten ne viena (ir kokiu nerodo kitos tv) visi tie zaidimai(Vytenio sinkeviciaus) visai nereikalingi, kaip ir ten kazkokios mises ar ponios, kur atgyvena baisi – tik pinigu svaistymas. Taigi, informacija, kelios (iki 10) autoriniu laidu, vaikiskas filmuku blokas, ir gera tarkim europinio kino programa – ir puikus rezultatas (manau kokie 4-5 procentai) garantuoti. O daugiau ir neimanoma, bet toje tv kazkokie visi utopistai matyt..aie progamu ir savireklamos vadyba tai net kalbet neverta, nes tai neatlaiko jokios kritikos.

    Please wait...
  15. uagadugu | August 10th, 2010 at 15:57

    Bijau kad paties/pačios minimi 4-5 procentai yra maždaug 3-4 kartus žemiau “Lietuvos ryto” TV savininkų ambicijų.

    Please wait...
  16. “LIETUVOS RYTO” TV: NE TIK EKOLOGIJA IR DIDELI UŽPAKALIAI | uagadugu

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD