“LIETUVOS RYTAS” SUSIRŪPINO TELEMETRAIS. NESISTEBIME…

Komentatorius ar komentatorė Šiaip atkreipė dėmesį į didelę medžiagą Lietuvos ryte apie telemetrinius tyrimus.

Ką manome? Visų pirma aiškiai turime deklaruoti, kad  simpatija TNS Gallup nedegame. Dėl vienos paprastos priežasties – jie monopolistai. Monopolija nenatūrali – kažkada reklamos agentūros ir televizijos būtent šią sociologinių tyrimų agentūrą pasirinko telemetriniams tyrimams. Pasirinko pačios ir pasirašė atitinkamas ilgalaikes sutartis. Būdami monopolistais, jie, kaip ir LATGA-A, LRTC ar kiti į juos panašūs, nemato reikmės krutėti dėl paslaugos kokybės gerinimo. Atvirkščiai. Jie savo sotų monopolisto gyvenimą linkę daryti dar sotesniu, ne tokiems sotiems jų klientams išsukinėdami rankas dėl kainos.

Laikome absurdiška situaciją, kai toks nedidelis respondentų kiekis lemia komercinių pinigų paskirstymą televizijoms. Bet kitose šalyse jis, lyginant su tų šalių gyventojų skaičiumi, yra ne ką didesnis.

Čia labiausiai nukenčia mažosios televizijos, nes paklaida tampa bene didesnė už jų surenkamą auditoriją.

Lietuvos problema yra jos dydis. Ji tiesiog nėra pajėgi sumokėti už ženklesnį kiekį TV metrų ir, juo labiau, už dviejų, viena su kita konkuruojančių TV metrais rinką tiriančių sociologinių bendrovių tyrimus. Lietuviškas Nielsen, be abejo praverstų.  Bet jo televizijoje nėra ir nebus.

Tai, kad Lietuvos rytas atrado telemetrinių tyrimų respondentus, nematome nieko keisto. Lietuvos ryto TV dabartinis vadovas Edmundas Jakilaitis kažkada dirbo LNK naujienų tarnyboje tuo metu, kai kanalo vadovybė, nesutardama su TNS Gallup dėl šios tyrimų pirkimo, buvo savo pavaldiniams pavedusi tokių pačių respondentų ieškoti. Tai buvo seniai, bet patirtis niekur nedingsta.

Beje, abejonės tyrimais kyla įvairiose šalyse ir reguliariai. Jei netingite, paskaitykite, tarkim, apie trintis Indijoje.

Pasakysime atvirai. Tuo, kas parašyta Lietuvos ryte, žymiai labiau pasitikėtume, jei straipsnis būtų pasirodęs kokiame leidinyje, kurio ryšiais su konkrečia televizija neįtarsi. O pasirodė Lietuvos ryte, kurio dukterinei televizijai rinkoje sekasi sunkiai. Ir vėl dėl tų pačių reitingų. Pagrindiniai tyrimus kritikuojantys pašnekovai straipsnyje – Lietuvos ryto TV vadovas Edmundas Jakilaitis, LRT generalinis direktorius Audrius Siaurusevičius ir LNK vadovė Zita Sarakienė. Šias televizijas šiuo metu jungia vienas bruožas –  visoms joms reitingų parapijoje norėtųsi atrodyti geriau, todėl jų vadovai ir negali šnekėti kitaip, nei šneka. Tuo tarpu necituojama rinkos lyderės TV3 vadovė Laura Blaževičiūtė. Matyt, nepasakė arba nebūtų pasakiusi to, ko Lietuvos rytui reikėjo (beje, manome, kad protinga žurnalistė Audronė Urbonaitė be didelio malonumo šiandien savo straipsnio redakciją perskaitė laikraštyje).

Skaityk  LNK "ŽIBURĖLIS" VĖL NUVEŽĖ KANALĄ Į PERGALĘ

Rašinyje ne kartą eksponuota nuomone apie tai, kad Lietuvos žiūrovai yra žymiai išmintingesni, nei rodo reitingai, leiskite netikėti. Tarkim, uagadugu tikrai skaito protingesni, bet nedrįstume pagal juos spręsti apie visos Lietuvos lygį.

Pasakysime blogiau – manome, kad tas lygis yra nedaug ką pažengęs į priekį nuo Žemaitės laikų. Taip, miestiečių daug daugiau, bet jie – ne urbanistinio, o naivaus valstietiško mentaliteto, sunkiai įkertančio painesnes urbanistinės kultūros konstrukcijas. Lietuvos rytas neturėtų tuo stebėtis – juk pats reguliariai stebisi Seimo rinkimų rezultatais – ne TNS Gallup Seimą renka.
Todėl populiarios televizijos ir neturi pagrindo būti kitokios, nei yra. Tie keli procentai kitų junkitės kabelį ar žiūrėkit palydovą.

Taip, nenatūralieji monopolistai TNS Gallup yra slunkiai, besivartantys riebaluose ir nepakeliantys piršto, o todėl verti visapusiškos kritikos ir aktyvaus daužymo į jų storą pasturgalį. O geriausiai būtų, kad jiems atsirastų konkurencija.

Bet kol jos nėra, geriau rinkoje bent jau tokia tingi ir negabi tvarka, nei chaosas.

Please wait...
Kategorijos:  Konsumerika, Rinka, Technologijos, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 komentarai:

  1. Tomekas | 29 lapkričio, 2009 at 00:17

    Na manau šeimos iš Jurbarko Senukų kuponų kitais metais nebematys 🙂

    Please wait...
  2. medikas | 30 lapkričio, 2009 at 10:34

    Tai kad jau pats laikas jas keisti – planines rotacijos terminas kazi kada pasibaiges.

    Please wait...
  3. vr | 30 lapkričio, 2009 at 15:07

    šiandien ,,kabelis” sudaro 30,3 proc.visų namų ūkių. Kažkodėl man neatrodo, kad jie jungiasi kabelį tik dėl to, kad žiūrėtų tv3 ar bet kurią kitą lietuvišką tv. Tačiau tyrimuose apskritai nelietuviški kanalai nematomi, išskyrus gal pervyj balt., kuris savo ruožtu irgi turbūt panašiu būdu užsisakinėja sau palankius tyrimus

    Please wait...
  4. zrr | 30 lapkričio, 2009 at 15:52

    na, kiek zinau, – kabeli jungiasi db bet kas, bet vis tiek daugiausia laiko praleidzia prie LT kanalu :).Tokia jau TV ypatybe- bukas spoksojimas.

    Please wait...
  5. alius | 30 lapkričio, 2009 at 16:00

    vr: ne, kabelį jie jungiasi dėl kitų kanalų, bet sunku tikėtis, kad įsijungus kabelį dėl kokio sporto ar filmų kanalo taip greitai dings įpročiai žiūrėti didesnius. O PBK, aišku, specifinis fenomenas…

    Please wait...
  6. xerksas | 30 lapkričio, 2009 at 20:33

    Pvz., aš kabelį įsijungiau tik todėl, kad be jo man interneto įjungimas ir srauto kaina būtų keleriopai brangesni :o( Šiaip man ta televizija apskritai nafig nafig – su kabeliu, be kabelio -žiūrėti nėra ko.

    Please wait...

Palikite komentarą