ŽINIA… BTV TRANSLIUOS “DEUTSCHE WELLE”…

(Last Updated On: 2010 June 5)

uagadugu gauna daug spaudos pranešimų. Daugumas jų yra elementarūs laidų anonsai, kur tik tarp eilučių gali iššifruoti mus dominančius dalykus.

Kai kurie pažymi įvykius, iš tiesų svarbius televiziniam procesui, aprašinėjamam uagadugu.

Tačiau kartais gauni laiškų, kuriuos skaitydamas nežinai, verkti ar juoktis.

Tokį gavau vakar. BTV praneša, kad atsitinka gera naujiena visiems, ieškantiems kokybiškos ir objektyvios informacijos apie įvykius pasaulyje –„Baltijos TV“ sekmadieniais pradeda transliuoti „Deutsche Welle“ parengtą savaitės pasaulio įvykių apžvalgą.

Ta proga – šioks toks istorinis ekskursas. Nepriklausomybės aušroje prieš kokius aštuoniolika metų tuometinės televizijos rodė viską, ką norėjo ir iš kur norėjo. Dabartinėmis akimis žiūrint bene 90 procentų to srauto buvo autorinės vagystės. Holivudinius filmus norintis rodyti kinomanas galėdavo nueiti į tuometinę autorinėmis teisėmis užsiimančią agentūrą ir už menką mokestį įsigyti teisę per televiziją transliuoti bet kurį pasaulio filmą. Tik ką iškepta S. Spielbergo juosta būdavo prasukama Nacionalinio transliuotojo eteryje be jokių papildomų leidimų. Tiesa, kažkodėl pakarpydavo titriukus…

Kita jauna ir nauja televizija vakarais parodydavo šį bei tą originalaus, o dieną spusteldavo tumblerį ir smagiai, be jokių leidimų transliuodavo kokį vokišką Sat1. Gražu, spalvinga, daug linksmai besisukančios vokiškos reklamos. Beje, šitokia praktika prasidėjo labai solidžioje vietoje – kai devyniasdešimtaisiais atsitiko tuometinio Lietuvos radijo ir televizijos komiteto okupacija ir Seimo apgultis, iš šios garbios įstaigos vietinio siųstuvo pagalba visai sostinei sklido signalas, kuris naktį transliuodavo puspornį iš olandiško RTL5, o dieną patriotines laidas, kuriamas Kauno TV studijoje.

Kai į televizijas atėjo civilizacija, visi suvokė, kad autorinės teisės kainuoja. Besikreipusius Į RTL dėl teisės šių signalu aprėminti savo laidas ištikdavo tyla ir nesupratingas atsakymas – mes nesuprantame, ką Jūs turite omeny

Besikreipę nesuprasdavo atsakymo, nes, tarkim, tuometinė Tele-3 su savo listen anglų kalbos pamokėlėmis be problemų įsiterpdavo į Santa Barbaras rusiškoje RTR, o LNK pirmtako Litpoliinter TV Vaiduoklis vaikus kibirvibirdavo taip pat rusiško ORT laidų aplinkoje.

Berods, iki 1995 metų du nacionalinės aprėpties lietuviški TV siųstuvų tinklai iš trijų transliavo rusiškas televizijas! Įdomūs laikai buvo…

O kai jau negalėjo transliuoti, atsitiko klausimas – kuo užimti eterį? Tuometinė nepriklausoma TV gamybos industrija buvo embrioniniame lygyje – tik LRT galėjo gaminti didelius srautus. O signalą transliuoti reikėjo, legalių filmų transliavimo kaina buvo tuometiniams televizijų biudžetams nepakeliama. Ir tada atsirado Deutsche Welle… Vokiškai solidus ir taip pat vokiškai be galo nuobodus Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos finansuojamas kanalas, už kurio retransliavimą ar atskiras laidas gali ir nemokėti.

O ar mokėtum už nuobodulį?

Užtat legalų…

Kol pinigų nėra, viskas, kas už dyka – gerai. Bet anksčiau ar vėliau televizijos suprato, kad verta mokėti pinigus už tai, kas atneš dar didesnius pinigus iš reklamos. Todėl Deutsche Welle tyliai ir niekieno nepastebėta dingo iš nacionalinių televizijų tinklelių, persikeldama pas kabelinius transliuotojus.

Dabar nebent skaitmeniniame Info TV rasi kokį Euronews intarpą. Labai menkai žiūrimame specializuotame kanale.

Šiais laikais, kai LNK su TV3 leidžia nemažus pinigus savo autorinėms laidoms, o LRT perka Pasaulio futbolo čempionato teises, nacionalinės aprėpties kanalas BTV paskelbia apie Deutsche Welle laidos atsiradimą savo tinklelyje.

Sakysite, alternatyva šlykščiam televizijų pasaulio supramogėjimui?

Ne, mūsų nuomone, tai – arba visiškas badas arba alternatyva sveikam protui.

Jei dar tiksliau, tai – badas, kurį, panašu, sukėlė sveiko proto deficitas.

BTV – jau daug metų yra vieno turtingiausių Lietuvoje – Achemos koncerno dalis. Per tą laiką jos žiūrėjimas sumažėjo 2.5 karto, kanalą jau beveik pavijo Pervyj Baltijskij Kanal, nors šis transliuojamas tik kabeliniais tinklais. Tai reiškia, kad tiek pat kartų sumažėjo BTV galimybės sutraukti reklamos pajamų. Kanalo tinklelyje pilna taip vadinamų fondinių laidų, kurias TV žmonės tarpusavyje vadina šūdlaidėmis, nes jas žiūri nebent tik tų fondų valdytojai, jų gamintojai ir jas transliuojančios TV stoties darbuotojai. O tai reiškia, kad kanalo žiūrimumas jų rodymo metu patiria kraupias turbulencines duobes, nepatrauklias reklamai – t.y. tam daiktui, kuris yra viso komercinio transliavimo laidas ir garantija.

Kuo daugiau tokių laidų, tuo mažiau reklamos.

Kaip galima pavadinti komercinę televiziją, kuri nesiekia reklamos pajamų?

Anglosaksai tokius reiškinius vadina įdomiais. Diplomatiškai.

O mes taip ir nesuprantame, verkti ar juoktis…

Please wait...
Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 komentarai:

  1. lolz.lt (Paulius) | May 12th, 2010 at 14:36

    Prieš kokius 8-10 metų vasaros naktimis žiūrėdavau per BTV retransliuojamą “Deutsche Welle”, nes dalis jų programos būdavo anglų kalba. Gyvenant kaime be kabelinės, palydovinės ir interneto tai buvo pigi, gana patogi ir naudinga priemonė lavinti savo anglų kalbą…

    Please wait...
  2. Šiaip | May 12th, 2010 at 15:04

    Dabar prisiminus ima juokas, kad ir su tuo Santa Barbara serialu, koks buvo pasipiktinimas, kai Tele3 atsuko serialą atgal ir pradėjo lietuviškai dubliuoti. Nors tuo metu dubliažas buvo pakankamai vykęs. Arba prisimenu, kokios didelės minios plaukė į susitikimą su aktoriumi, kuris vaidino Meisoną. Tikrai laikas bėga greitai…

    Please wait...
  3. kvadratukas | May 13th, 2010 at 09:51

    su btv visa laika vyksta tas pats, kas pastaruoju metu vyksta su zalgiriu. sefui pyst mintis, visi uoliai vykdyt. logika paprasta- sefo logika ir norai geleziniai. tik tiek kad zalgiris rupi pusei lietuvos tai ir sarsalas vyksta, o btw neberupi niekam.

    Please wait...
  4. kvadratukas | May 13th, 2010 at 09:52

    beje, gal kas paaiskins, kodel uogadugu ir anksciau ir prie naujojo adreso niekada neatsidaro tiesiog? visada reikia arba spausti koki linka kitame bloge/portale arba duot googlui paieska ir tada jau spaust nuoroda?

    Please wait...
  5. uagadugu | May 13th, 2010 at 10:01

    Tikrai įdomu. Kvadratukai, ar galėtum plačiau parašyti, kas tau yra “tiesiog”? Ar esi https://uagadugu.lt įtraukęs į bookmarks, favorits ar Adresyną (pavadinimas priklauso nuo naršyklės)? Ar prenumeruoji srauta per Feedburner? Jei šitie du būdai neveikia, tada aiškinsiuosi su tais, kurie IT žino daugiau, nei aš.

    Please wait...
  6. waterloo | May 13th, 2010 at 14:22

    būtų gerai paprašyti it pagalbos. nes aš irgi anksčiau naudojausi gadget’u (igoogle rss, kai dar buvo blogas). dabar jis neveikia. numeta i paskutinį įrašą “ugadugu persikėlė” 🙁 … tada tipenu rašyt rankytėmis adresą, kaip buvo akmens amžiuje 🙂

    Please wait...
  7. uagadugu | May 13th, 2010 at 14:46

    OK. Skubam padėti.

    Please wait...
  8. uagadugu | May 13th, 2010 at 16:40

    Informacija iš IT guru – waterloo, į iGoogle ar į Google Reader įrašyk tokį RSS adresą: http://feeds2.feedburner.com/Uagadugu-Blogaslt

    Please wait...
  9. uagadugu | May 13th, 2010 at 16:43

    Tiesa, Kvadratuk, savo e-mail’e rašai “uogadugu”. Gal darai klaidą ieškodamas? Nes esame “uagadugu”.

    Please wait...
  10. waterloo | May 14th, 2010 at 23:49

    ačiūkas! veikia puikiai.

    Please wait...
  11. stebetoja | May 18th, 2010 at 23:19

    To kvadartukas: alia tikrai BTV niekam neberūpi, net komentaruose ties postu apie šią TV, vienas iš blogo stebėtojų ir autorius susirašinėja techniniais klausimais. Likusiems – nusišvilpt. Matyt, čia ta žiauriausia stadija: televizija jau seniai nebedžiugina, net ir pyktis nebeima. Ji tiesiog nebekelia jokių emocijų.

    Please wait...
  12. uagadugu | May 18th, 2010 at 23:28

    :)) Beje, kažkas ten bando darytis. Bus truputis žinių į savaitės pabaigą.

    Please wait...

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD