BERANKIS VIMBLDONE TRANKOSI ŽAIBAIS. BUS TRANSLIUOJANČIŲ?

Laukiu jau nuo penktadienio.

Žinau, kad viltis – durnių motina, bet gal…

Lietuviui pavyko prasibrauti į Vimbldono turnyro pagrindines varžybas.

Ir netgi laimėti pirmą susitikimą.

Daugybės didesnių šalių atstovai apie tai tik gali pasvajoti.

O mes, mažiukai, jau jau…

Tai ir laukiu, kuris TV kanalas atsiųs spaudos pranešimą su banalia, bet šiuo atveju taip laukiama fraze – Mūsų kanalas, atsižvelgdamas į Lietuvos sporto mėgėjų lūkesčius…

Tarkim, Sport1. Nedidelė, bet ambicinga specializuota televizija, kurios užnugaryje – bankininko V. Romanovo valdoma imperija. Kaip į save galėtų atkreipti dėmesį šitoks kanalas! Visai Lietuvai apsiskelbtų transliuojantis prestižinį Vimbldoną! Štai, šast į jo svetainę. Taip… Sportinis ėjimas, pramoginiai šokiai…

Va, va, Vimbldonas!!!

Archyvinis, 30 metų senumo…

O juk būtų galima surogatiniams skandinavams iš Viasat Sport Baltic parodyti jų vietą! Tie niekuomet Vimbldono netransliuos, nes tikrojoje Skandinavijoje dėl turnyro teisių mušasi didesni berniukai, nei Viasat. Stengsis dėl Baltijos šalių?

Juokaujat…

Tai gal Lietuvos ryto TV? Juk tai televizija, merkianti pinigus į, neaišku, ar vertą šio judesio avantiūrą transliuoti analoginiais siųstuvais papildomuose septyniuose Lietuvos regionuose.

Juk sporto žiūrovas kalnus nuvers, ieškodamas jūsų signalo savo imtuve. Tada šis dažnis atsiras distanciniame pultelyje. O pulteliu naudojasi visa šeima…

Ne. Ten viešpatauja Dainius Martinaitis, Vaša, tfu, atsiprašau, Naša Raša ir Reporteris su be galo ilgais reportažais, kuriuos kas nors už tai gal ir pavadins analitiškais…

O gal BTV? Kažkada ši televizija garsėjo sportiniu polėkiu. Pirmieji LKL sezonai, Bušido, netgi kažkas panašaus į sporto redakciją. Juk būtų proga į save atkreipti dėmesį. Televiziją valdo turtingas koncernas – gal pasipurtytų avinėlis bent jau Berankio proga…

Dirst,- Laima Kybartienė, Deutsche Welle, Mentai

Tada gal neturtingas LNK pusbrolis TV1? Juk būtent jis transliavo triumfu pasibaigusį Davis Cup susitikimą prieš anglus. Kanalo savininkas MG Baltic prezidentas Darius Mockus juk teniso gerbėjas didysai.

Gyvūnų draugai, Žodis – ne žvirblis, Indiškos aistros

Taip. Matyt, nelemta išsipildyti viltims…

O juk būtų paprasta, jei būčiau didelės šalies pilietis. Ten kas nors juk vis tiek transliuotų…

Štai taip ir atsiranda nepilnavertiškumo kompleksas.

O jam priešinasi Jos didenybė atkoduojančiųjų hakerių imperija.

Taip ir žiūrime nelietuviškus kanalus.

Taigi nėra ko skųstis, kad TV žiūrovas tursena kitur…

Ten, kur neskaičiuoja jokie telemetrai.

Neverkit, jei negrįšim…

Tai, beje, irgi emigracija.

Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, Sportas, Technologijos, Visuomenė
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ŽINIA… BTV TRANSLIUOS “DEUTSCHE WELLE”…

uagadugu gauna daug spaudos pranešimų. Daugumas jų yra elementarūs laidų anonsai, kur tik tarp eilučių gali iššifruoti mus dominančius dalykus.

Kai kurie pažymi įvykius, iš tiesų svarbius televiziniam procesui, aprašinėjamam uagadugu.

Tačiau kartais gauni laiškų, kuriuos skaitydamas nežinai, verkti ar juoktis.

Tokį gavau vakar. BTV praneša, kad atsitinka gera naujiena visiems, ieškantiems kokybiškos ir objektyvios informacijos apie įvykius pasaulyje –„Baltijos TV“ sekmadieniais pradeda transliuoti „Deutsche Welle“ parengtą savaitės pasaulio įvykių apžvalgą.

Ta proga – šioks toks istorinis ekskursas. Nepriklausomybės aušroje prieš kokius aštuoniolika metų tuometinės televizijos rodė viską, ką norėjo ir iš kur norėjo. Dabartinėmis akimis žiūrint bene 90 procentų to srauto buvo autorinės vagystės. Holivudinius filmus norintis rodyti kinomanas galėdavo nueiti į tuometinę autorinėmis teisėmis užsiimančią agentūrą ir už menką mokestį įsigyti teisę per televiziją transliuoti bet kurį pasaulio filmą. Tik ką iškepta S. Spielbergo juosta būdavo prasukama Nacionalinio transliuotojo eteryje be jokių papildomų leidimų. Tiesa, kažkodėl pakarpydavo titriukus…

Kita jauna ir nauja televizija vakarais parodydavo šį bei tą originalaus, o dieną spusteldavo tumblerį ir smagiai, be jokių leidimų transliuodavo kokį vokišką Sat1. Gražu, spalvinga, daug linksmai besisukančios vokiškos reklamos. Beje, šitokia praktika prasidėjo labai solidžioje vietoje – kai devyniasdešimtaisiais atsitiko tuometinio Lietuvos radijo ir televizijos komiteto okupacija ir Seimo apgultis, iš šios garbios įstaigos vietinio siųstuvo pagalba visai sostinei sklido signalas, kuris naktį transliuodavo puspornį iš olandiško RTL5, o dieną patriotines laidas, kuriamas Kauno TV studijoje.

Kai į televizijas atėjo civilizacija, visi suvokė, kad autorinės teisės kainuoja. Besikreipusius Į RTL dėl teisės šių signalu aprėminti savo laidas ištikdavo tyla ir nesupratingas atsakymas – mes nesuprantame, ką Jūs turite omeny

Besikreipę nesuprasdavo atsakymo, nes, tarkim, tuometinė Tele-3 su savo listen anglų kalbos pamokėlėmis be problemų įsiterpdavo į Santa Barbaras rusiškoje RTR, o LNK pirmtako Litpoliinter TV Vaiduoklis vaikus kibirvibirdavo taip pat rusiško ORT laidų aplinkoje.

Berods, iki 1995 metų du nacionalinės aprėpties lietuviški TV siųstuvų tinklai iš trijų transliavo rusiškas televizijas! Įdomūs laikai buvo…

O kai jau negalėjo transliuoti, atsitiko klausimas – kuo užimti eterį? Tuometinė nepriklausoma TV gamybos industrija buvo embrioniniame lygyje – tik LRT galėjo gaminti didelius srautus. O signalą transliuoti reikėjo, legalių filmų transliavimo kaina buvo tuometiniams televizijų biudžetams nepakeliama. Ir tada atsirado Deutsche Welle… Vokiškai solidus ir taip pat vokiškai be galo nuobodus Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos finansuojamas kanalas, už kurio retransliavimą ar atskiras laidas gali ir nemokėti.

O ar mokėtum už nuobodulį?

Užtat legalų…

Kol pinigų nėra, viskas, kas už dyka – gerai. Bet anksčiau ar vėliau televizijos suprato, kad verta mokėti pinigus už tai, kas atneš dar didesnius pinigus iš reklamos. Todėl Deutsche Welle tyliai ir niekieno nepastebėta dingo iš nacionalinių televizijų tinklelių, persikeldama pas kabelinius transliuotojus.

Dabar nebent skaitmeniniame Info TV rasi kokį Euronews intarpą. Labai menkai žiūrimame specializuotame kanale.

Šiais laikais, kai LNK su TV3 leidžia nemažus pinigus savo autorinėms laidoms, o LRT perka Pasaulio futbolo čempionato teises, nacionalinės aprėpties kanalas BTV paskelbia apie Deutsche Welle laidos atsiradimą savo tinklelyje.

Sakysite, alternatyva šlykščiam televizijų pasaulio supramogėjimui?

Ne, mūsų nuomone, tai – arba visiškas badas arba alternatyva sveikam protui.

Jei dar tiksliau, tai – badas, kurį, panašu, sukėlė sveiko proto deficitas.

BTV – jau daug metų yra vieno turtingiausių Lietuvoje – Achemos koncerno dalis. Per tą laiką jos žiūrėjimas sumažėjo 2.5 karto, kanalą jau beveik pavijo Pervyj Baltijskij Kanal, nors šis transliuojamas tik kabeliniais tinklais. Tai reiškia, kad tiek pat kartų sumažėjo BTV galimybės sutraukti reklamos pajamų. Kanalo tinklelyje pilna taip vadinamų fondinių laidų, kurias TV žmonės tarpusavyje vadina šūdlaidėmis, nes jas žiūri nebent tik tų fondų valdytojai, jų gamintojai ir jas transliuojančios TV stoties darbuotojai. O tai reiškia, kad kanalo žiūrimumas jų rodymo metu patiria kraupias turbulencines duobes, nepatrauklias reklamai – t.y. tam daiktui, kuris yra viso komercinio transliavimo laidas ir garantija.

Kuo daugiau tokių laidų, tuo mažiau reklamos.

Kaip galima pavadinti komercinę televiziją, kuri nesiekia reklamos pajamų?

Anglosaksai tokius reiškinius vadina įdomiais. Diplomatiškai.

O mes taip ir nesuprantame, verkti ar juoktis…

Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD