ŽIEMELIS ŽINIASKLAIDĄ PARDAVĖ. LAIKAS LUBIUI?

Paklausite, o kodėl dar ir Lubiui?

Todėl, kad ir vieno, ir kito stambaus verslininko įmonių rinkinyje žiniasklaidos padaliniai visada darė tam tikrą atsitiktinumo įspūdį.

Aišku, ir vienas, ir kitas magnatas teigė arba teigia verslininkišką savo aktyvumų žiniasklaidos srityje prigimtį, tačiau ar geru verslu pavadinsi veiklą, kuri neša nuostolius arba labai minimalų pelną? Šiame fone nori nenori pradedi galvoti, kad ne verslo darymas buvo pagrindinė priežastis įsigyjant Valstiečių laikraštį arba BTV. Štai ir uagadugu tinklaraščio apklausoje tik 9 procentai skaitytojų galvojo, jog Bronislovui Lubiui BTV yra reikalinga, kaip pinigų darymo mašina. Visa kita – muilo burbulai, arba kitas racionalus motyvas – tai, kas vadinama viešosios opinijos formavimu.

Todėl, nenorėdamas gerbiamo pramonininko vadinti tiesiog keistu ir neadekvačiai situaciją suprantančiu rinkos personažu, leisiu sau laikytis šios nuomonės ir aš. Bet, panašu, kad įsigiję žiniasklaidą kai kurie verslininkai neadekvačiai vertina jos galimybes daryti poveikį. Jeigu per nuosavą nacionalinės aprėpties žiniasklaidos priemonę bandai daryti realų poveikį ne siaurai tikslinei grupei, o dideliam kiekiui žmonių nacionaliniu mastu, turi susitaikyti su tuo, kad tavo ir išlaidos bus nacionalinio masto. Arba tapsi labai mažu nacionaliniu žaidėju. Kaip ir atsitiko su BTV – primenu, kad prieš devynis metus, 2001-ųjų vasarą BTV dar turėjo 18.3 procento auditorijos dalies, t.y. beveik 20 procentų TV auditorijos dėmesio, o štai pastarąjį lapkritį – tik 5.8…, t.y. beveik vieną dvidešimtąją (duomenys iš TNS). Stiprus rinkos vidutiniokas, realiai galėjęs formuoti visuomenės opiniją, virto nykštuku.

Tokios skausmingos rinkos praradimo transformacijos, berods, nepergyveno Valstiečių laikraštis, tačiau jis savo įtakos kaime neišplėtė į miestą, nors tokių ambicijų būta, o Gimtojo krašto reanimacijos kitaip nei finansine avantiūra nepavadinsi. Todėl laikraščių pardavimas įmonei, besispecializuojančiai žiniasklaidos versle, yra logiškas. Logiškas ir šio žingsnio paaiškinimas, nuskambėjęs Gedimino Žiemelio lūpomis “Verslo žiniose” – bendrovė nusprendusi trauktis iš visų nedidelių verslų ir stambina turimus.

Panašiai prieš kelis metus atsitiko su 5 kanalu, kai su Rubikon siejamos bendrovės žmonės, panašu, labai greitai susiorientavo pervertinę nedaug auditorijos turinčio, bet pinigus sparčiai ryjančio kanalo viešųjų ryšių galias ir taip pat pardavė televiziją Lietuvos ryto žiniasklaidos koncernui. Kuris, nepatvirtintais gandais, prieš tai nesėkmingai iš Achemos bandė nusipirkti BTV.

Jei taip tikrai buvo, tada šiais metais tik akcinio kapitalo didinimu nuo finansinės katastrofos ir streikų gelbstimos BTV savininkas dabar turėtų nagus graužtis. Rinkos daliai sumažėjus iki tokio nedidelio auditorijos procento, vargu ar televiziją galima parduoti už didelę kainą.

O toliau tęsti ankstesnę, konservatyvaus investavimo strategiją kanalui gali būti pražūtinga – šį TV sezoną BTV mėnuo iš mėnesio auditoriją tik praranda. O su ja – ir pajamas.

Please wait...
Share
Kategorijos:  Personalijos, Rinka, TV istorija
Tags: , , , , , , , , ,

10 komentarai:

  1. Fishas | gruodžio 22nd, 2010 at 15:36

    Galetu nusipirkt BTV kokia nors investicine imone, kurios tixlas butu ja prikelt ir parduot gerokai brangiau. Bet ne, lietuviai tokio verslo nesupranta.

    Please wait...
  2. bruno | gruodžio 22nd, 2010 at 17:46

    supranta, bet gerai įvertina ir rizikas.būtų didelė investicija, ilgalaikis planas, o pardavimo kaina – sunkiai prognozuojama. anyone in? 🙂

    Please wait...
  3. de facto | gruodžio 23rd, 2010 at 08:28

    TV labai svarbus žmogiškasis faktorius, t.y. kūrybinis potencialas, generuojantis ir valdantis turinį. Vien gerų norų sumerkti milijonus ir laukti, kol ant stebuklų medžio pradės augti reitingai ir išsilies reklamos upės iš krantų būtų visiškai naivu. Klausimas-kas tie žmonės? Ar iš rinkos lyderių perpirkti nudrožti ir nuvaryti arkliai, ar auginami nauji? Nepaisant to, kaip kažkada minėjau, trims dideliems TV žaidėjams Lietuvos rinka gerokai per maža. Emigruojantys ir senstantys trys milijonai…

    Please wait...
  4. troy | gruodžio 23rd, 2010 at 10:17

    Žlungančios demografijos etalonui(apie Lietuvą, jei kas dar tūpas ir nesupranta) visiškai nereikia jokios mass media. Atsikratymas bet kokiu būdu bet kokios mass media yra protingas bei savalaikis žingsnis.

    Please wait...
  5. Fishas | gruodžio 23rd, 2010 at 12:18

    o, ponas Viktoras apsireiske. Netupas ir suprantantis

    Please wait...
  6. troy | gruodžio 23rd, 2010 at 13:34

    Zuvie, koks as tau Viktoras.

    Please wait...
  7. ret | gruodžio 26th, 2010 at 19:59

    visur ten pas Bronių šakės. net ir pagridninėj – atleidimai po atleidimų.

    Please wait...
  8. Šypsena | sausio 2nd, 2011 at 13:52

    Jei “Gimtojo krašto reanimacijos kitaip nei finansine avantiūra nepavadinsi”, tai klausimas: kam ta avantiūra perpirkta?

    Please wait...
  9. uagadugu | sausio 2nd, 2011 at 14:04

    Manau, kad avantiūra perpirkta pakete. Seniau sakydavo v nagruzku.:)

    Please wait...
  10. Šypsena | sausio 2nd, 2011 at 13:58

    O rašant apie BTV – daug naivumo. Beje, apklausoje – kam Bronislavui BTV – net nėra punkto: gintis nuo žiniasklaidos. O juk prieš kažkiek metų jis aiškiai pasakė: arba tave reketuoja ir tu atiduodi pinigus kitai žiniasklaidai, arba turi savo žiniasklaidą, skiri jai pinigus ir gali apsiginti. Žiniasklaidos priemonės – kaip sarginiai šunys.

    Please wait...

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD