DĖSNINGAS LRT TRIUMFAS PER NACIONALINĖS REIKŠMĖS ĮVYKIUS

(Last Updated On: 2019-08-20)

LRT džiugiai pranešė, kad Valstybės dieną populiariausia televizija buvo LTV. Tikime, nors televizija nepateikė tai įrodančio skaičiaus, o išlukšteno tik ryškiausius savo pirmavimo pavyzdžius – Valdovų rūmų atidarymo ceremonijos, Dainų šventės eitynių ir Tūkstančio aušrų dainos Lietuvai transliacijų auditorijos rodmenis.

Tiesą sakant, tai tampa mada. Prieš LTV taip pasielgė TV3, pranešusi, kad laimėjo birželio mėnesio lenktynes dėl žiūrovų, tačiau bendro (total) skaičiaus taip ir neišeksponavo. Nes nebuvo labai imponuojantis.

Stebėčiausi, jei LTV nebūtų buvusi populiariausia. TV3 ir LNK programose tą dieną buvo vien apysenių komedijų ir veiksmo filmų kartojimai, per kurių nušiurimą neprasimušė netgi didesnio biudžeto renginiai – Mis geltonkasės finalas (LNK) ar Didžiosios lenktynės (TV3).

LTV direktorius Rimvydas Paleckis ta proga padarė optimistišką įžvalgą: Lietuvos televizija vykdė nacionalinio transliuotojo misiją , o šie rezultatai rodo, kad Lietuvos žmonės, nepaisant įvairių sunkumų ir brukamos vartotojiškos gyvensenos, renkasi tai, kas svarbiausia.

Lietuvos radijas galėjo pasakyti kažką dar optimistiškesnio, nes jo devynių valandų laidų blokas nuo pusės aštuonių iki pusės penkių atrodė dar stipriau.

LTV problema, kad tai, kas svarbiausia, neatsitinka dažnai ir vartotojiškos gyvensenos prikišti Lietuvos žmonės neturi galimybės to rinktis. Tokie LTV žiūrėjimo geizeriai reguliariai išsiveržia per bardų, popiežiaus mirtis, olimpiadas, dainų šventes, eurovizijas.

Dabar dar vieno prezidento nuėjimas ir kitos atėjimas. Turint tokios apimties archyvus, kelias kilnojamas televizijos stotis, aibę etatinių žurnalistų ir inžinierių – dar dvi dienos triumfo garantuotos.

Kita aplinkybė, kad aktyvi, jauna, energinga visuomenės dalis, t.y. tikslinė komercinių televizijų auditorija, vasaros metu prie televizorių linkusi sėdėti mažiausiai. O ypač ilgojo savaitgalio metu. Tada žiūrėjimo pyrage padidėja vyresnių žiūrovų kiekis, kuris dėsningai gerina ir LTV rezultatus.

Skaityk  "VIASAT SPORT BALTIC" IR EUROPOS KREPŠINIO ČEMPIONATAS: FIŪT!

Tiesą sakant, laikas būtų komercinėms televizijoms ir reklamos agentūroms į šią auditoriją pasisukti veidu, o ne pasturgaliu. Krizės metu dažnas darbingo amžiaus žiūrovas gyvena iš minimalaus atlyginimo, o nemaža dalis pensininkų papildomai uždarbiauja ar gauna kelias pensijas. Todėl jie tampa ne mažesne pirkimo galia, nei jauni žmonės.

Žiūrėdamas televiziją JAV stebėdavausi, kad ten reklamų apie pampersus senukams daugiau, nei kūdikiams. Atsakydavau sau paprastai – senukų pensijos dydis ten – palyginamas su nemažai uždirbančio žmogaus.

Pas mus tų ne tik nemažai, bet ir apskritai uždirbančių sparčiai mažta, o pensijos kol kas tokios pačios. Todėl gaunantys pensijas galų gale turėtų tapti masalu TV rinkai.

Please wait...
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Laidos, Personalijos, Rinka
Tags: , , , , , , , , ,

2 komentarai:

  1. varpininkas | 13 liepos, 2009 at 12:02

    Gal ir ne visai į temą, bet kad jau kalba eina apie televizijas, reklamas ir žiūrimumą.
    Vakar Tv3 rodė “Žaliąją mylią”. Žinau, kad senas filmas, žinau, kad ne sykį rodytas, bet aš jį mačiau dar tais laikais, kai būtinu televizoriaus priedu buvo “vidiakas” o ne dvd grotuvas, o vaizdą kartais uždengiančios kinoteatro žiūrovų galvos – normaliu reiškiniu. Na, žodžiu, nusprendžiau dar kartą pažiūrėt neblogą filmą ir šį kart žmoniškai. Ir tai turbūt buvo paskutinis vėlaus vakaro filmas, kurį kada nors žiūrėjau per Tv3 (bent jau kol kas tuo esu įsitikinęs).

    Neįsivaizduoju, kokiu principu vadovaujasi televizijų žmonės, nustatydami reklaminių-anonsinių pertraukų trukmę ir dažnumą, bet vakar man kilo tam tikrų apmąstymų. Paprastas pavyzdys.
    Vidurnaktis. 20-25 minutes pažiūrėjęs filmą, žiūrovas gauna koktelį, susidedantį iš 2 skalbimo miltelių reklamų ir dar kokių 6-10 minučių anonsų. Po kurio laiko ir vėl tas pats. Aš suprantu, už reklamas gauti pinigai, jas reikia atrodyti. Bet vidury nakties kas pusvalandį (ar net dažniau) žiūrovą dusinti tais pačiais įkyriais anonsais?.. Dieną ar vakare tas žiūrovas, jei neperjungs kanalo, anonsų metu nueis į virtuvę, užmes akį į laikraštį ar kompiuterį ir, tikėtina, viena ausim vistiek pagaus informaciją. Bet vidurnaktį jis paprastai jau būna pavargęs, irzlesnis ir įsitaisęs minkštai lovoje tikisi ramiai pabaigti ilgą dieną. Ir kai jį televizorius nesustodamas vaišina tais pačiais kokteliais, pamažu ima darytis bloga ir galiausiai prasideda atmetimo reakcija. Kažkam ji pasireiškia keiksmais, kažkam – anksčiau laiko paspaustu OFF mygtuku, kažkas nuspręs kitą kart net ir seną filmą verčiau jau parsisiųst internetu (netiesioginis piratavimo skatinimas, ar ne?:) )…
    Kažkada, senai kaip TV3 per Kalėdas pirmą kart parodė “Titaniką”, buvo mintis ant marškinėlių užsirašyt – “Apdovanotas kantrybe. Iškentėjau “Titaniką” per Tv3″. Dabar gi greit bus galima tą rašyt apie kiekvieną filmą ar laidą….

    Please wait...
  2. Alius | 13 liepos, 2009 at 12:07

    Tikėsimės TV3 savireklamininkai perskaitys.

    Please wait...

Palikite komentarą