2009-2010 METŲ TV SEZONO AUDITORIJOS POKYČIAI: LAPKRITIS

(Last Updated On: 2019-12-22)

Na. suprantama, kodėl TNS Gallup rinktus duomenis apie TV auditorijos pasiskirstymą rinkoje atsiuntė TV3. Ši televizija ir toliau išlieka pirmaujanti tarp visų kanalų, o todėl ir yra suinteresuota juos viešinti. Duomenys tokie:

TV stotis

2008 m. auditorija (%)

2009 m. spalio mėn. auditorija (%)

2009 m. lapkričio mėn. auditorija (%) Pokytis (spalis-lapkritis)
LNK 20.9 19.9 19.7 0.2
TV3 25.8 26.5 27.3 0.8
LTV 13.3 13.4 13.0 0.4
BTV 7.7 7.3 6.7 0.6

Patys matote, kad, išskyrus TV3, visos didžiosios televizijos fiksuoja neigiamą pokytį. Prieš jas peikdami, objektyvumo dėlei pažymėsime, kad krizės akivaizdoje tik TV3 šį sezoną turėjo galimybę pasirinkti išlaidų laidų gamybai didinimą. Kiti jas tik mažino. Tai, be abejo, viena priežasčių, kodėl TV3 pirmauja. Ir objektyvus veiksnys, nepriklausomas nuo kitų televizijų valios ar noro. Tačiau yra ir subjektyvių.

Nors šįkart LNK auditorijos dydis sumažėjo ir nedaug, šios televizijos atsilikimas nuo TV3 dar padidėjo ir dabar yra didžiausias iš kada nors fiksuotų – 7.6 procento. Visa LNK žiūrovų masė sudaro tik apie 70 procentų TV3 masės. Tačiau TV3 žino dar didesnę LNK bėdą, o todėl ir negailestingai ją eksponuoja reklamos agentūroms: žiūrimiausiu laiku – 18.45–22.00 val. TV3 televiziją aktyviausios grupės 15–49 m. amžiaus žiūrovų žiūrėjo net 40,8%, tuo metu buvusių prie televizorių ekranų. Atitinkamai LNK – 19,3%, LTV – 8,5%, BTV – 5,4% žiūrovų.

uagadugu vertimas į žmonių kalbą – didžiausio prigulimo prie televizoriaus metu daugiausiai parduotuvėse perkantys ir todėl įdomiausi reklamos agentūroms bei klientams žiūrovai renkasi TV3 su tokia persvara, kad LNK reklamos žmonėms turėtų slysti Šeškinės šaligatvis po kojomis. Čiuožki čiuožki, – kaip toj dainoj.

Skaityk  "VIASAT SPORT BALTIC" IR EUROPOS KREPŠINIO ČEMPIONATAS: FIŪT!

Tik dainuoja ne LNK, o TV3.

Ir nenurašysi to tik ant krizės ir kad TV3 savo siekį tapti lydere pagrindė dideliais pinigais. uagadugu daug apie tai rašė, todėl nesiplėsime ir tik sumuosime tai, apie ką jau šnekėjome. Pagrindinė LNK bėda – naujų, šviežių idėjų badas. Netgi kai rašai apie naują LNK laidą, nevalingai sieki kabučių – ar LNK būtų sugalvojusi gaminti savo talentų šou Dvi minutės šlovės, jei TV3 nebūtų taip sėkmingai prasukusi Lietuvos talentų 2009? Ar Vytenis Pauliukaitis būtų pasirodęs LNK gretose, jei ne Šok su manimi sėkmė TV3 bangomis? Ar tai ne epigoniškos filosofijos bruožai – LNK, panašu, jau nėra idėjų ar žvaigždžių gamybos avangarde, ji atsilieka puse žingsnio, laukia, ką padaro jos varžovas ir tada bando padaryti geriau.

Geriau?..

Problemos ir smulkiau pjūvius mėsinėjant. LNK tinklelis, lyginant su sezono pradžia, pasikeitė neatpažįstamai,- daugumas laidų it nevaldomos jachtos jau nudreifavo per kelias pozicijas, kelių plačiai reklamuotų naujų projektų jau nematome, o mėšlungiški judesiai vis dar tęsiasi. Įdomu, kaip žiūrovas prie tokios makalynės gali priprasti? Ir nors LNK savireklamos padalinys seniai primena miegančią gražuolę (tai ypač matosi lyginant LNK bandymus stumti savo projektus su analogiška TV3 veikla), bet net ir tokį pasyvumą galima pateisinti – savireklama turėtų remtis programos idėjų lydiniu. O kas, jei jo nėra? Tada ir remtis nėra kuo.

Komercinei LNK juk neprestižiška reklamuotis, kad konkuruoji su LRT dėl pensininkų…

Na, bet, antra vertus, neaišku, kaip TV3-jų piniginei atsirūgs tas nenumaldomas noras lyderiauti. Tikėsimės, ne taip, kaip nepavykęs LTV salto link rinkos lyderių 2008-ųjų rudenį, nuo ko Nacionalinis transliuotojas visa pakrikusia peristaltika riaugėja iki šiol.

Skaityk  SKAIČIAI: RŪTA MIKELKEVIČIŪTĖ ŠOKANČIOJI BUVO ATSPARI NITRATINĖS RŪTOS NUODAMS

LTV balansuoja ties savo trylika procentų. Šią palikęs programos direktorius Jonas Banys prabyla dramatiško herojaus gaida – viskas, kas LRT programoje buvo blogai – mano kaltė, o viskas, kas gerai – darbuotojų nuopelnas. Ir tikina viską suplanavęs bene pusę metų į priekį imtinai su Olimpiada ir kitais sporto įvykiais, o todėl Delfyje už LTV vadovybę nusprendžia, kad šiai programos direktoriaus nelabai reikia.

Įdomiausia, kad tai, ko gero, tikra tiesa. Nes iki J. Banio, LTV direktoriaus Rimvydo Paleckio teigimu, šioje televizijoje programų direktoriaus nebuvo. Ir nieko. Buvo tie patys trylika.

uagadugu nuoširdžiai neramina tik R. Paleckio planuojami programos pokyčiai ne į gerąją pusę. Hm… Čia todėl, kad Komisaras Reksas baigia amsėti? Bet juk Senis dirba reitingams kaip pasiutęs ir ne pagal amžių kieta detektyvo ranka per LNK minkštėjantį maumenėlį prieš Žinias tranko. Ko čia pergyventi…

BTV jau visai šalia trokštamo tikslo – barstant žiūrovus pasturgaliu pavyti “Pervyj Baltijskij kanal”. Tai jau ne ironija. Ne PBK vejasi BTV, o BTV antru galu juda link PBK. Rusiškų serialų ir filmų programos gausa tinklelyje ji prie PBK seniai priartėjusi, o greit pavys ir auditorijos kiekiu – PBK auditorijos dalis yra virš penkių procentų, o BTV – virš šešių. Dar kai pagalvoji, kad PBK matoma tik kabeliu ir per palydovą, o BTV turi nuosavą antžeminių siųstuvų tinklą, apimantį visą Lietuvą, tai ir sumąstai, kad gėda. Dviejų trečdalių auditorijos praradimas per aštuoneris metus…

Lubys…

Please wait...
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Rinka
Tags: , , , , , , , , , , ,

9 komentarai:

  1. zrr | 11 gruodžio, 2009 at 15:32

    Nu ne, lenteles headerius tikrai reik taisyt :).
    nes auditorija (%) tai turetu buti vidutinis TV reitingas, o pateiktas share :).
    Uzmetes aki vos nenukritau nuo kedes : ziuriu TV3 paros vid. auditorija (%) kaip Eurovizijos finalo :)))

    Please wait...
  2. Corot | 11 gruodžio, 2009 at 16:56

    tiksliai. 😀

    Please wait...
  3. Ignas | 11 gruodžio, 2009 at 17:35

    O kaip jums siandienos susiremimas?

    TV3 – 22.35: Beverli Hilso Policininkas
    LNK – 22.10: Beverli Hilso Policininkas 3

    Kazin kurie nuo kuriu 😀

    Please wait...
  4. zrr | 11 gruodžio, 2009 at 18:20

    🙂 skirtumas tarp filmu 10 metu (rofl).
    Aliau, o reitingus galetum gaut siu filmu, padarytumem totalizatoriu 🙂

    Please wait...
  5. Alius | 11 gruodžio, 2009 at 18:43

    2 zrr: gaučiau, jeigu jau toks reikalas. Šiaip pirmojo gross’as box office’e 229 mln. USD, o trečio tik 42, bet dėl šviežumo gali nugalėti pastarasis.

    Please wait...
  6. Alius | 11 gruodžio, 2009 at 18:47

    2 Ignas: sakyčiau, kad pasitaiko ir atsitiktinumų, bet po to, kai LNK ant TV3 svogūnų kartojimų užkrovė saviškius, tapau mažiau naivus.

    Please wait...
  7. xerksas | 14 gruodžio, 2009 at 05:20

    Lubio bėda – jis tiesiog neklystančiai į savo medijų vadovų postus pasirenka gražiai pašnekėti mokančius, sakykim taip, lūzerius (kol neįrodytos kitos nuodėmės, kuiomis jie įtarinėti).

    Manau, todėl, kad pats visiškai neišmano šio verslo, be to, iš anksto yra susitaikęs su mintimi, kad turi juos ne dėl pelno.

    Būtų išmintingas, bandytų Paulių Kovą kalbintis…

    Please wait...
  8. Stygius | 15 gruodžio, 2009 at 15:38

    Paulius Kovas tikrai praverstų. Kalba, kad ir Aidas Trumpickas jau išeina iš LRT, o ir tas pats Jonas Banys dabar laisvas. Nors pastarasis irgi daug šneka.

    Please wait...
  9. Martynas | 20 sausio, 2010 at 19:18

    Čia su idėjų stika tai gerai… TV3 jeigu regėjimas ir klausa sušlubavo gerbiamieji, tai yra beždžionių planeta tikrąja to žodžio prasme: ar ,,šok su manimi” nėra Lietuvos šokių dešimtukas? Net kokmisija ta pati; O tie patys Lietuvos talentai, jei ne užsienio projektai, tv3 nieko panašaus nebūtų išmąstę, be to prisidėjo ir LRT talentų ringas, kur tarp kitko žymiai įdomesnių talentų buvo, o Krivicko laidos tai nesoprasi ar ten tie patys TV detektyvai, ar dar kokia nesąmonė. Taip kad jeigu naujos idėjos yra kažką nuo kažko nukopijuoti, tai gal ir teisūs jūs tada.

    Please wait...

Palikite komentarą