2009-2010 METŲ TV SEZONO ŽIŪRIMUMO POKYČIAI: LAPKRITIS-GRUODIS
Gruodžio mėnesio TV žiūrėjimo duomenis atsiuntė TV3 ir palydėjo šitokiu tekstu: Šeimos televizija ką tik pasibaigusiais metais, pateikė ne vieną malonią staigmeną, kuri prie televizijos ekranų pritraukdavo per milijoną žiūrovų. Paskutinį 2009-ųjų mėnesį TV3 su savo spalvinga programa užėmė visas 10 populiariausių šalies laidų dešimtuko vietų. Prabėgusių metų gruodis populiariausiai šalies televizijai buvo rekordinis – per paskutinius penkerius TV3 metus šį mėnesį žiūrimiausios televizijos laidas rinkosi didžiausia televizijos žiūrovų dalis. Viešosios nuomonės tyrimų agentūros SIC Gallup Media TV metrų duomenimis (laikotarpis 2009 12 01 – 12 31) visą dieną TV3 vidutiniškai žiūrėjo 26,5% visų amžiaus grupių ir 31% aktyviausios grupės 15–49 m. amžiaus žiūrovų, tuo metu buvusių prie TV ekranų. Atitinkamai LNK – 19,1% ir 18,3%, LTV – 12,6% ir 8,8%, BTV – 7,6% ir 7,3% žiūrovų.
Na, o duomenis įstačius į tradicinę uagadugu lentelę, turime ją tokią:
TV stotis |
2008 m. žiūrimumas (%) |
2009 m. lapkričio mėn. žiūrimumas(%) |
2009 m. gruodžio mėn. žiūrimumas(%) | Pokytis (lapkritis-gruodis) |
LNK | 20.9 | 19.7 | 19.1 | 0.6 |
TV3 | 25.8 | 27.3 | 26.5 | 0.8 |
LTV | 13.3 | 13.0 | 12.6 | 0.4 |
BTV | 7.7 | 6.7 | 7.6 | 0.9 |
TV3, besigirdama dėl sėkmių, pamiršta pasakyti, kad jos sezono pradžios šuolis, panašu, baigėsi. Baigėsi ties maždaug 26-27 procentais. Taigi TV3 programos direktoriaus Jurgio Jefremovo lūkesčiams šiam TV3 sezonui tapti geriausiu visų televizijų istorijoje nebuvo lemta išsipildyti. Juolab, kad, pasibaigus fenomenalaus populiarumo susilaukusiems Lietuvos talentams 2009, adekvataus pakaitalo nesimato. Myliu LT linkime sėkmės, bet, panašu, kad, kartu su šiokiadienių pozityviaisiais eksperimentais, laida bus panašesnė į prastą mišrainę, o ne vientisą lydinį.
Ar Šok su manimi sėkmę perims Chorų karai? Gal ir taip. TV3 šiam konkursui ruošiasi su užmoju (beje, uagadugu pasirodė įdomūs komentarai po šiuo rašiniu). Ar pati chorų materija tinkama siekti tokio didelio žiūrimumo, kurio reikia TV3? Užsienio pavyzdžiai rodo, kad taip. Ten yra ne viena tokio tipo laida, kuri sulaukė milžiniško populiarumo. Bet, jei Šok su manimi bandė pakartoti Šokių dešimtuko sėkmę, tai Chorų karai negali remtis Lietuvos balsų dideliu pasisekimu. Tam tikrame žiūrovų sluoksnyje tos sėkmės būta, bet ne tiek daug, kad TV3 ja būtų patenkinta. Neliko patenkinta ir LTV, o todėl Lietuvos balsų jos eteryje šiais metais ir nematome.
Ar TV3 pasilpnėjimus išnaudos LNK? Kol kas matome tik neryškius ženklus. Nepaneigsi, LNK pradėjo spurdėti, Naujųjų metų sutikimo vakaras buvo labai sėkmingas, bet kanalo savireklaminis potencialas yra su minuso ženklu, ryškių ir sėkmingų programinių inovacijų nesimato. LNK atvėrė piniginę masiniam žvaigždžių supirkinėjimui, bet vienur tai daro sumaniai – Vytenio Pauliukaičio pritraukimas yra sėkmingas žingsnis, jo integracija į Žydrąjį žiburėlį buvo išradinga – kaip bus toliau, matysime; o kitur ne taip – Dviračio šou segmentas su DJ Coliuke atrodo dirbtinai, prie Reginos radijo dueto nelimpa tekstai, juoktis nėra iš ko, o Švarūs pinigai nuo Vitalijaus Cololo irgi nepagerėjo. Galybė garsių vardų Žvaigždžių duetuose daro įspūdį ir konkurentams, ir žiūrovams, tačiau pastarieji gali ir pamesti laidos giją tarp šitokio persodrinimo. Mūšį tarp Chorų karų ir Žvaigždžių duetų laimės tas, kurio koncepcija bus labiau išgryninta.
Kol kas LNK nėra sustabdžiusi kritimo žemyn.
To nėra padariusi ir LTV, kuri prarado dar ir Programos direktorių Joną Banį. Nežinome, ar labai ryškios programos permainos nuo kitos savaitės, kurios dalinai įsigaliojo jau nuo šio pirmadienio (apie tai uagadugu dar rašys), yra jo darbo vaisius. LTV tinklelis keisis labai stipriai. Lauksime nekantraudami sausio mėnesio rezultatų.
Vienintelis kanalas iš didėlesniųjų, kuris išaugino savo dalį žiūrovų pyrage, yra BTV. Nieko ypatingo šios televizijos programoje gruodį neatsitiko. BTV arkliukas – Mentai žiūrimi sėkmingai, savo nišą yra atradusios BTV Žinios, kanalą žiūri ir dėl neįmantrių, su nedideliu biudžetu statytų filmų. Panašu, kad BTV sėkmingai susiklostė konjunktūra, o apie tendencijas šnekėti sunku.
Mano nuomone tuoj reitingai pakryps lnk naudai, nes lnk sudarė ilgalaikę sutartį su SIC galup media.
Šiaip jau visos televizijos su SIC Gallup Media sudarinėja ilgalaikes sutartis.
Tik LNk kažkodėl nutarė apie tai pasigirti pranešimu…:) kam, nežinia.
Taip, Corot, man irgi keista.
“Nežinome, ar labai ryškios programos permainos nuo kitos savaitės, kurios dalinai įsigaliojo jau nuo šio pirmadienio (apie tai uagadugu dar rašys), yra jo darbo vaisius.”
Ne, ne jo.
Ačiū, Bunnie.
Siūlau Uagadugui padaryti visų 2009 metų analizę, ne tik pastarųjų mėnesių. manau, kad būtų daug objektyviau.
Buvo šiek tiek svarstymų ir abejonių čia http://uagadugu.blogas.lt/televizijos-laukiant-dar-sunkesniu-metu-2385.html bet nusprendėme to nedaryti, nes, kaip Jūs puikiai žinote, TV žiūrimumas sumuojamas ne kalendoriniais, o TV sezoniniais metais (nors pamatuotai galite mus pritrėkšti tarsi apgirtusią musę prie lango argumentu, kad savo lentelėje turime palyginamąjį stulpelį būtent su metų rezultatu. Bet deja, sezoninių neturime – mūsų galimybės disponuoti sociologiniais tyrimais yra labai ribotos). Apie finansinių metų rezultatus mielai pašnekėtume, bet iki kitų metų spalio jų vis tiek nepamatysime, o tada jau niekam neįdomu apie juos girdėti.
Labai keista iš tokio profo kaip Uagadugu girdėti, kad TV žiūrimumas matuojamas ne kalendoriniais metais… Gal manote, kad ir reklamos pardavimų kontraktai sudaromi pagal TV sezoną?
man teko girdet, kad Procter&Gamble 2010 m. dalinai ar is viso atsisako reklamos LT televizijose. Ar kas nors ka nors apie tai zino?
Informuotajam: Kas Jums sakė, kad “uagadugu” yra profas? Čia Informuotasis yra profas (žemai lenkiuosi).Mes esame be galo kuklūs ir savęs tokiais nelaikome, o kadangi reklamos nei pardavinėjame, nei perkame, tai ir metiniai rezultatai mums nėra svarbūs. Nepainiokite “uagadugu” su rinkodariniu blogu. Aš suprantu, kad reklamos partneriams, su kuriais sudaromi metiniai kontraktai, būtent toks skaičius įdomus ir jis neišvengiamai suskaičiuojamas, bet mums įdomesnis TV sezonas, nesi jis yra daug vientisesnis ir turi savo vidinę logiką – juk televizijos nedaro sezono atidarymo koncertų sausį tiesa? O baigia jos sezonus ne gruodį, o birželį. Tai štai birželį ir rašysime apžvalgą.
Logiška. Laukiam birželio:)