LRTK, A-ŪŪ-ŪŪŪ! KADA PRADĖSI DIRBTI SAVO DARBĄ?!

Na, va.

Šiuo įrašu uagadugu įvykdys šviečiamąją funkciją. Gal laikas jau Burkina Fase ieškot kokio nors ten Spaudos rėmimo fondo ir prašyti paramos edukacijai?

Reikia pagalvoti.

Bet neduos, nes drįstam aprašinėti šokius, o ir apskritai kabelinių operatorių nevadiname televizijomis.

A, grįžtu prie esmės. Šiame rašinyje prašiau rinkodarininkų suteikti informaciją apie tai, kaip pavadinti Iki pasimatymo, mama reklaminį apvalkalą, arba, jei tikriau, esmę, kuri įvilkta į fabulinį įpakavimą.

Ir štai atėjo labai kompetentingas Spyrio komentaras, kurį pateikiu ištisai, tik šiek tiek pritaikęs prie uagadugu stilistikos, pasvyravęs ir užkabučiavęs:

Tokiam daiktui, kurio turinys nuo pradžios iki pabaigos yra “Iki” parduotuvių tinklo, jo paslaugų ir prekių eksponavimas, pavadinimo nėra. Nebent turkai kokį nors sugalvojo – pas juos eteryje balažin kas dedasi (pritariame visu šimtu procentų – kai žiūri per turkų televizijas krepšinį, kartais gali ir metimo neišvysti per animaciją, kuri būna paleidžiama per visą ekraną – uagadugu).

Panašus komercinės komunikacijos būdas yra vadinamas AFP (Advertiser Funded Programming). Tai reklamdavio ir TV kanalo bendradarbiavimas televizinio turinio srityje, prasidėjęs dar prieš technologinę pažangą (žymiausias pavyzdys, rodytas ir Lietuvoje, “Gillette – World Sport Special”). Toks finansavimo modelis suteikia reklamdaviui tam tikrą, ribotą turinio kontrolės galimybę (tema, kryptis, konkuruojančių produktų draudimas), reklamines užsklandas ir, kas svarbiausia, vardo žinomumo didinimą per pačios programos pavadinimą. Su teise (proto ribose) į “product placement” (tuose kraštuose, kur tai leidžiama). Smarkiau AFP pradėjo plisti su technologijų vystymusi (reklamdaviams bandant sumažinti “Time Shift Viewing” poveikį jų komercinės komunikacijos efektyvumui) (daiktą kiek suvulgarinant tas Time Shift Viewing yra plačiai paplitęs reiškinys, kai žmonės įsirašo laidas ir jas žiūri kiek vėliau. Aš, tarkim, šiandien taip žiūrėsiu Midsomerio žmogžudystes per TV1. Pradėsiu rašyti laiku – 21.00, bet prie televizoriaus sėsiu 21.40 ir persukinėsiu, kur reklamos. 23 valandai – tada, kada serialas baiginėjasi programoje, pabaigsiu žiūrėti ir įrašą. Bet be reklamos – uagadugu).

O ypač įgavo pagreitį Europoje prieš porą-trejetą metų, kuomet TV kanalai jau laukė ir tikėjosi, kad naujoje ES Audiovizualinių paslaugų direktyvoje bus panaikintas draudimas ES televizijose rodyti “product placement”. Lietuvoje nauja direktyva nėra adaptuota, perkelta į mūsų teisę, todėl “product placement” ir toliau yra draudžiamas dalykas. O tokiam pasirodžius ekrane, yra laikomas paslėpta reklama. Aptariamoje laidoje jos apstu. Kaip ir visuose lietuviškuose serialuose.Už tai turėtų būti bent jau pabarama (o iš tikrųjų tai ir baudžiama, nes niekam nevalia pažeisti įstatymų), bet pas mus gi stebuklų kraštas. LRTK (Lietuvos radijo ir televizijos komisijauagadugu), a-ūū-ūūū!

Belieka prisijungti.

Kaukiu kartu su Spyriu – net gerklė skauda.

LRTK, a-ūū-ūūū!

Please wait...
Share
Kategorijos:  Konsumerika, Rinka, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

17 komentarų:

  1. irgi | rugsėjo 3rd, 2010 at 13:03

    Labai pritariu čia išdėstytai nuomonei. Taisyklės turi galioti visiems, tuo tarpu serialuose atviru tekstu prabubinami reklaminių lankstukų tekstai (kad ir “Naisių vasaroje”, kur būtinai reikėjo papasakoti apie žemės ūkio technikos pardavėjus ir jų taikomas nuolaidas žemdirbiams). Pikti liežuviai plaka, kad taip Skaisgirys atidirbinėjo už žoliapjovę… na, o IKI serialas – tai visiškai nesuprantamas stebuklas. Mintis gal ir graži – perkelti žmogų iš sovietmečio į blizgią šių laikų parduotuvę – bet reikia mokėti tai padaryti įtaigiai. Kalbu apie viską iš eilės: režisierius, scenarijus, techninės priemonės… viso to nėra. Tik įsisavintos kliento lėšos. Ir baisiausia, kad tokio dumblo klonų gali rastis ir daugiau. Tada mūsų televizijose išauš branduolinė žiema (turinio prasme)…

    Please wait...
  2. Corot | rugsėjo 3rd, 2010 at 15:05

    Super. Labai laukiau šito Spyrio komentaro.

    Please wait...
  3. Ingis | rugsėjo 3rd, 2010 at 15:10

    —-> irgi. “Tik įsisavintos kliento lėšos” – tiksliau nepasakysi 🙂

    Please wait...
  4. Ingis | rugsėjo 3rd, 2010 at 16:29

    Prie temos. Man buvo keistoka, kad viename savo komentare Beata Čičkauskaitė-Nicolson tarsi ir gyrė “IKI PASIMATYMO (taip ant IKI čekių rašoma) mama”, bet vėliau supratau jos toleranciją tokiems TV projektams. Juk B. N. pradėjo savo karjerą TV po MAXIMOS ženklu, “Maximanijoje”. Tiesa, tai buvo TV žaidimas, o ne toks surogatas, kaip dabartinis projektas. Bet nostalgija liko…

    Please wait...
  5. Piktuolis | rugsėjo 3rd, 2010 at 17:21

    Ingis, nepažystu Beatos asmeniškai, bet čia man regis vieną didesnių nesamonių parašei per visą šio blogo gyvavimo laiką.

    Please wait...
  6. Ingis | rugsėjo 3rd, 2010 at 18:51

    —-> Piktuoli. Beata rašė [cit.] “O Balto Katino svetainė buvo tikrai puiki puiki laidą kurią visada su smagumu žiūrėdavau…” [cit.pb.] Mano nuomone, Beata – geras formatas televizijai, turi daug gerų vizualinių savybių,balsą, dikciją, laisvumą prieš kameras, charizmą etc. Bet – “puiki puiki laida” – na, sorry, su pagarba Jums, kaip Beatos gerbėjui, mano nuomone, šioje vietoje ji persūdė. Gal ir aš persūdžiau, gal ir Jūs esate ” Baltojo katino svetainės” “prosų” ir valiklių “action” gerbėjas, bet lieku prie savo nuomonės. Ir gerbiu Jūsų. O jei šį komentarą skaito Beata, tai sorry, jei kas ne taip, – tik iš skirtingų nuomonių gimsta diskusija.

    Please wait...
  7. uagadugu | rugsėjo 4th, 2010 at 09:37

    Apginsiu Beatą. Kaip tiems laikams “Baltojo katino svetainė” buvo neprasta rytmetinė laida. Ir, beje, ją gerai žiūrėjo.

    Please wait...
  8. Piktuolis | rugsėjo 4th, 2010 at 10:49

    Ingis, o aš turėjau omeny pasakymą “Juk B. N. pradėjo savo karjerą TV po MAXIMOS ženklu, “Maximanijoje”. Bet nostalgija liko…” Pasak tamstos aš turėčiau mintinai Lenino raštus cituoti, nes kažkada buvau pionierius ir netgi ženklelį turėjau ne paprastą, o “za aktivnuju rabotu”. Ir nereikia man klijuot kažkokio gerbėjo ar negerbėjo etikečių, nes tai jau visai į pievas.

    O kalbant konkrečiai apie “Iki pasimatymo, mama” – asmenine mano nuomone žodis “serialas” čia visai netinka, laida reklamine, bet tikrai ne “dumblas”, aplinkinems laidoms dar toli plaukt iki jos.

    Please wait...
  9. paulius.rymeikis | rugsėjo 5th, 2010 at 18:36

    Piktuoli, jeigu nesuprantate komentaro esmės, dar nereiškia, kad jis kvailas ar jo autorius toks. Žmogus tiesiog pasakė faktą, jog B.N. iškilo po projekto su Maximos ženklu vėliava, todėl ir nemato tokio pobūdžio serialuose problemos, gal moteriai net nostalgija tam išlikus.. O ir žinot jums to nereikia – tai pasakoma komentare.

    Kas dėl IKI serialo… Gal įrašo autorius žino geriau, bet man būtų sunku sakyti, jog tiesiog buvo įsisavinti kliento pinigai. Dar neteko turėti kliento, kuriam jėga būtų galima prastumti projektą. Gal serijos sąmata 1000 Lt, o filosofija “kuo daugiau IKI už tą pačią kainą”? Tai ir daro sau “Baltojo katino svetainės” kopiją tik nepalyginamai nekokybiškiau. Nors ir vėl, čia mums, blogų narams atrodo tragedija, o masės dar žiū ir suvalgys – gausim šoką kai sužinosim, koks laidos žiūrimumas 🙂

    Tik va, kai vadinasi toks formatas man irgi sunku pasakyti. Iš to, ką matau – tai 20 minučių IKI reklama. Buka, neskoninga, bet reklama. Projektas susitiksime IKI virtuvėje buvo gražus produktas – ir ženklas integruotas, ir turinyje akivaizdžiai matosi IKI privalumai (visko ten gali gauti), gi čia – IKI, IKI, IKI. Tik kainą už eterį, akivaizdu, ne reklaminė. Sunkūs televizijoms laikai, žiū, greitai žinių vedantieji su “Toodiš-pyp” maikutėmis sėdės.

    Please wait...
  10. Ingis | rugsėjo 6th, 2010 at 02:40

    —-> Piktuolis. Palikite mane durniumi. Kam čia puolate į raudoną kisielių – Lenino raštai, pionieriai, “za aktivnuju rabotu” etc. Sakykime, Jūs- teisus, visa kita – tirim-birim… Bet kai “IKI pasimatymo, mama” palydite teiginiu:- ” bet tikrai ne “dumblas”, aplinkinems laidoms dar toli plaukt iki jos”. – nepykite, bet aš manau, kad Jums tai išsprūdo netyčia. Man tai juokas suėmė…

    Please wait...
  11. Ingis | rugsėjo 6th, 2010 at 02:55

    —-.>uagadugu. Gerai apgynei. Keliu katilą 🙂

    Please wait...
  12. Ingis | rugsėjo 6th, 2010 at 03:04

    —-> paulius.rymeikis —-/Tik kainą už eterį, akivaizdu, ne reklaminė.–/ Būtent, būtent. Čia visos asilo ausys užkastos, bet kai kurie skesta savo samprotavimuose kaip kirviai Jordano upėje.

    Please wait...
  13. Siauras | rugsėjo 6th, 2010 at 18:20

    Siaip jau komentare minima direktyva PRIVALEJO Lietuvoje isigalioti iki 2009 gruodzio 19 d, taciau musu darbingo Seimo pastangomis dula darbotvarkeje iki siol. Todel, jei LRTK pabandytu bausti tv uz product pacement, pastarosios galetu laisvai kreiptis i ES Komisija ir pareikalauti Lietuvai skirti baudas uz ES teises pazeidimus, labai panorejus sis klausimas galetu ir i Teisingumo teisma nueiti. O siaip tai Degutiene Seimo vardu buvo pazadejus direktyva igyvendinti iki praejusios Seimo sesijos pabaigos

    Please wait...
  14. Antananaryvas | rugsėjo 6th, 2010 at 18:29

    Audriau (to Siauras) čia tu??

    Please wait...
  15. Antananaryvas | rugsėjo 6th, 2010 at 18:43

    Na, gerai, jau gerai. Daugiau neklausiu, audrius, ar ne audrius.Kalbėsime vien tik apie ES direktyvas, jų galiojimo laiką, veikimo teritoriją, ratifikaciją ir etc. Čia tikrai daug ką galima pasakyti.

    Please wait...
  16. spyris | rugsėjo 8th, 2010 at 12:28

    Noriu paprieštarauti komentatoriui Siaurui. Naujoji AVP direktyva nustato minimalius reikalavimus, ribojimus, kurie turi būti taikomi ES šalių televizijose transliuojamai reklamai. Nurodo, kad jie negali būti liberalesni. Ir kartu numato, jog atskiros šalys turi teisę griežtinti reikalavimus, ribojimus, gali įvesti papildomus draudimus. Taigi, neperkėlimas į savo teisę nuostatos, leidžiančios “product placement”, ir yra reikalavimų griežtinimas. Ir beprasmkiška kreiptis į EK ar Teisingumo teismą, prašant nubausti Lietuvą.

    Please wait...
  17. Maža Rokiškio blogorama | Rokiškis

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD