LTV NEVIRS “KALĖDINĖS SRIUBOS”
LNK praneša lapkritį pradėsianti didelį projektą „Mums reikia tavęs“. Jis apima kelias akcijas – jau gražias tradicijas turinčią „Kalėdinę sriubą“ ir naują Geriausios labdaros idėjos konkursą, kuriame pakviesti dalyvauti visi 430 000 Lietuvos moksleivių.
„Esame socialiai atsakingas kanalas, ir jau ne vienerius metus remiame savanorystės idėjas. Senas žmogus mūsų visuomenėje pamirštamas, o tokių žmonių, kuriems reikia tavo pagalbos, yra daug“, – sako LNK laidų vedėjas Rolandas Vilkončius.
Žinia gera, bet mus, dantytuosius uagadugu žurnalistus, užkabino negatyvus jos aspektas. LNK jis, aišku, visiškai nereikšmingas, bet mes negalime nepastebėti, kad Kalėdinė sriuba buvo tapusi tvirtu LRT kalėdiniu brand‘u.
Tarkim, LRT svetainėje randu tokį metų senumo tekstą: Trečius metus rengiama akcija „Kalėdinė sriuba“ 17 val. 30 min. trisdešimt prasidės Vilniaus Rotušės aikštėje. Po starto sostinėje ji keliaus į dar dešimtį Lietuvos miestų. Šeštadienį aukoti vienišiems seneliams taip pat bus galima Vilkaviškyje ir Marijampolėje, o sekmadienį – Klaipėdoje. „Kalėdinės sriubos“ aukos skiriamos Maltos ordino pagalbos tarnybos projektui „Maistas ant ratų“, taip pat slaugos, higienos ir kitoms priemonėms. Taip siekiama padėti negalintiems iš namų išeiti vienišiems, nepasiturintiems seneliams..”
Ketvirto karto neatsitiko. Norom nenorom atkreipi į tai dėmesį todėl, kad, kas jau kas, bet šitokia akcija tikrai turėtų būti LTV programoje. Tiesa, LNK kiek baidosi buvusio Kalėdinės sriubos įvaizdžio ir įvelka jį į naują projekto Mums reikia tavęs maršką, bet nuo praeities nepasislėpsi.
Jį vystė LRT. Negausios šios televizijos žvaigždžių pajėgos tris metus vargo, važinėjo po Lietuvą, virė sriubą, organizavo koncertus.
O dabar LNK su naujadaru Mums reikia tavęs ir nuo LTV nukosėta Kalėdine sriuba tiesiai šviesiai sako, kad esame socialiai atsakingas kanalas.
komerciniai transliuotojai visuomenine funkcija atlikti, be abejones, gali. bet neprivalo. nezinia, kai cia butu su ta LNK sriuba geresniais laikais.
Tiesą sakant, ši žinia mane nustebino. Kita vertus, kai LRT taip mielai švaistosi savo įdirbiu, tokios žinos vėl kelia įtarimų, kad kažkas vis dėlto turi tam tikrų interesų.
“Dar vienas argumentas, kad visuomeninės televizijos funkciją gali atlikti ir komerciniai transliuotojai” ???
Jeigu visuomeninės televizijos funkcija laikysime didesnio mokamų skambučių ir sms skaičiaus surinkimą, tuomet galima sutikti. Mat tik šis veiksnys ir nulėmė Maltos ordino (akcijos organizatoriaus) sprendimą pasirinkti komercinį kanalą. Juk kiek per LTV būna akcijų ar laidų, kurių metu žiūrovai gali “telefoniškai” sudalyvauti, niekada nebūna gausaus jų būrio – jis būna kelis ar net keliolika kartų mažesnis, nei TV3 ar LNK. O Maltos ordinui reikia surinkti l46as labdarai. Ar ne?
Pinigų Maltos ordinui reikejo surinkti ir prieš tris metus, bet jis nesirinko LNK.
Su laiku ateina ir patyrimas.
Pastebejimas is LRT koridoriu – siais metais labdaringu renginiu organizatoriai kaip niekada pradejo vaikytis komercines naudos – tas jauciasi derybu metu. Komercines televizijos visada tos komercines naudos gali pasiulyti daugiau, ir organizatoriai to visai nesibodi deklaruoti. Komercines televizijos i ju renginius sutinka investuoti savo pinigus ir plius duoda gana daug reklamos, kas perskaiciavus kontatku skaiciu, komercinese televizijose bus visada patraukliau, nei visuomenineje. LTV del to per daug nesuka galvos – kalediniame tinklelyje renginiu pakanka, nes isejusius, iskart keicia kiti.
Siais metais pastebime labai ryskia tendencija, kad LNK (ko gero suvokusi, kad nuosavu programos privalumu jau nebeturi), labai agresyviai pradejo lipti i tas sferas, kuriose iki siol tvarkesi LTV. Ivairios valdiskos transliacijos (LNK buvo sugalvojusi transliuoti net Seimo posedzius), ivairios labdaringos akcijos (ir ne tik Kaledu sriuba), ivairus, anksciau komercininku nedomine koncertai (stai, pvz. LNK organizuoja koncerta su Kauno simfoniniu orkestru) ir kt.
Rezultatas – kadangi visa tai ziurovas yra prates ziureti tik per LTV, LNK toks blaskymasis naudos jokios neduoda – reitingai nera geri (Seimo posedziu transliacijos isvis beveik niekas neziurejo), labdaringus renginius ziuri blogiau, nei Radzio koncertus, o vietoj i LNK isejusiu koncertu LTV randa kitus, kuriuos istikimi pensininkai ziuri taip pat gerai. Skirtumas tik tas, kad tai, kas LTV anksciau beveik nekainuodavo, LNK kainuoja nemazus pinigus ir neduoda geresnio rezultato.
Objektyvumo dėlei, Bunnie, pastebėsiu, kad pirma ir trečia pastraipa viena kitai prieštarauja.
ne, nepriestarauja. organizatoriai gauna daugiau komercines naudos is komerciniu televiziju (reklama, skambuciai, organizavimo ir filmavimo kastu padengimas), o komercines televizijos, mano nuomone, naudos is tu projektu gauna mazai, nes reitingai toli grazu ne visu buna geri, ir parduoti juos ne visada gerai sekasi.