LNK IR TV3 NELEIS RAMIAI KVĖPUOTI „LIETUVOS RYTO“ TV

uagadugu skaitytojai pranešė, kad Lietuvos ryto TV nuo birželio 18 dienos nesilaiko savo įsipareigojimų analoginiais siųstuvais transliuoti  programą septyniuose Lietuvos regionuose, kuriuose ji, būdama konkurso laimėtoja, gavo teisę tai daryti nuo birželio 3 dienos. Rašėme apie tai čia.

Gindami teisėtus TV signalo vartotojų lūkesčius kreipėmės į televiziją su prašymu pasiaiškinti.

Gavome nuskenuotą kopiją užsakomojo straipsnio, kuris turėjo būti pastarosiomis dienomis atspausdintas, spėjame, Lietuvos ryte arba tų septynių regionų laikraščiuose.

Straipsnio pavadinimas iškalbingas – Konkurentai bando kišti koją „Lietuvos ryto“ televizijai.

Iš jo sužinome, kad tie palinksniuoti konkurentai yra TV3 ir LNK, kurie, anot Lietuvos ryto TV, liko labai nepatenkinti, kad jų antriniai kanalai TV6 ir TV1 nelaimėjo konkurso.

Likę nepatenkinti jie apskundė teismui LRTK (Lietuvos radijo ir televizijos komisija) sprendimą, kad konkursą laimėjo Lietuvos ryto TV.

Ir nors Lietuvos ryto TV teigia, kad TV3 ir LNK pateikė teismui skundus, kuriuose yra daugybė išgalvotų motyvų, teismui jie nepasirodė tokie, todėl jis nutarė laikinai nutraukti analogines transliacijas septyniuose regionuose.

uagadugu neturi garbės žinoti, kokie yra tie teismui pateikti motyvai, todėl apie juos čia ir nekalbėsime.

Tik atkreipsime dėmesį į Lietuvos ryto TV retoriką, kuri parodo emocinį karštį, sukeltą šaltų teismo nutarties eilučių: Galingąsias LNK ir TV3 televizijas, atrodo, išgąsdino, „Lietuvos ryto“ TV sėkmė, taip pat tai, kad šios televizijos informacinės ir aktualijų laidos sutraukia vis daugiau žiūrovų.

LNK ir TV3 turi didžiausią reklamos rinkos dalį Lietuvoje. Jų žūtbūtinis tikslas – kad tokia jiems palanki situacija rinkoje būtų ir toliau.

Todėl minėti kanalai ir sunerimo, kai „Lietuvos ryto“ televizija, laimėjusi licenciją, išplėtė savo programos transliavimo teritoriją, taip padidindama konkurenciją rinkoje.

TV1 ir TV6 kanalus valdančios bendrovės, užuot garbingai konkuravusios gerindamos savo programas ir tokiu būdu sąžiningai užsitikrinusios savo pajamas, ėmėsi negarbingų veiksmų klaidindamos Vilniaus apygardos administracinį teismą.

Lietuvos ryto TV pagrindiniu TV3 ir LNK motyvu kreiptis į teismą laiko pastarųjų baimę dėl savo padėties rinkoje. Na, nors LNK ir TV3 dabar uagadugu ir išvadins debilais, dalis tiesos tame, panašu, yra. Jei prie Lietuvos ryto TV dabartinės programos pridėtume tų, anot kanalo, galingųjų keliolika metų stažo eteryje, rastume, ko gero, tikrai ne tuos tris procentus auditorijos dalies, kiek dabar Lietuvos ryto TV turi, o kelis kartus daugiau. Dvigubai už Lietuvos ryto TV geriau žiūrimos BTV tinklelio kokybė yra daug kartų prastesnė.

Todėl ir neršiama.

Tačiau yra šiek tiek apsimetimo tokioje retorikoje.

Kaip Jums atrodo, jei TV istorija būtų pasisukusi kitu kampu ir kokio nors LNK savininku jau kokius trylika metų būtų Gedvydas Vainauskas, o rinkoje ryžtingai vystykluose kapanotųsi kokio, tarkim, Dariaus Mockaus telenaujagimis, matytume kitą veiksmų logiką?

Kažkas be kovos atiduotų dalį reklamos dalies?

Sulauksit…

Beje, telemetriniai tyrimai jokio pastebimesnio krustelėjimo Lietuvos ryto TV žiūrėjime dėl šių septynių regionų nepajuto – nei jiems pradėjus žiūrėti, nei nuo birželio 18 dienos nustojus… Taigi formaliai LNK ir TV3 bent jau kol kas bijoti nebuvo dėl ko.

uagadugu simpatijos mažesniųjų pusėje.

Ypač, kai jie kapstosi.

Kuo daugiau konkurencijos, tuo mažiau nuobodulio.

Todėl ir rašome apie juos kartais neproporcingai daug ir ne pagal nuopelnus.

P.S. Beje, kada, po velnių, pradėsit savo spaudos pranešimus siuntinėti tiesiai į uagadugu? Adresas – dešinėj.

Gauname per visokius šunkelius…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , ,

LRT PERGALĖ PRIEŠ ŽURNALISTŲ ETIKOS INSPEKTORIŲ

Tai, ką dabar darys uagadugu, vadinasi lengvas post‘as a la delfi. Imi spaudos pranešimą ir įdedi pakeitęs du žodžius. Nekeisim nė vieno, ma jį bala – juk penktadienio vakaras, tingisi toj Afrikoj. Ir dar palmės šešėlis visu ilgiu maloniai užklojo:

Vilniaus apygardos administracinis teismas patenkino LRT prašymą ir panaikino žurnalistų etikos inspektoriaus sprendimą, kad Lietuvos televizijos laidoje „Teisė žinoti“ buvo paskleista neteisinga, netiksli ir nešališka informacija ir nepatikrinti faktai. Tokį sprendimą Romo Gudaičio vadovaujama Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba buvo priėmusi nagrinėdama UAB „Tele-3“ skundą dėl šių metų sausio 21 dieną vykusios tiesioginės LTV laidos apie žiniasklaidos santykius su politikais, žurnalistikos Lietuvoje padėtį ir žurnalistų solidarumą.

Laida buvo surengta kitą dieną po to, kai iš darbo buvo atleista TV3 žinių tarnybos vadovė Jolanta Butkevičienė – už tai, kad drauge su kitų Lietuvos žiniasklaidos priemonių atstovais reikalavo panaikinti žurnalistų darbo sąlygų Seime suvaržymus. Šių metų gegužę Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas J. Butkevičienės atleidimą pripažino neteisėtu.

LTV laidoje „Teisė žinoti“ kalbant apie Žinių tarnybos vadovės atleidimą iš darbo buvo paminėtas incidentas, kai iš TV 3 žurnalisto buvo atimtas leidimas dirbti Seime, o televizijos vadovybė, laidos vedėjos Ritos Miliūtės teigimu, tada jo negynė.

Vilniaus apygardos administracinis teismas savo sprendime konstatuoja, kad žurnalisto gynimo sąvoka yra daugiareikšmė ir „tai gali būti moralinės, teisinės priemonės, palaikymas, viešumas“. Teismo sprendime taip pat sakoma, kad televizija turi visas galimybes informuoti visuomenę apie savo atliktus veiksmus ir viešai išreikšti savo palaikymą, tačiau TV 3 televizijos vadovybė to nedarė. Pastaroji teigia, kad ji gynė žurnalistą pasirašydama skundą dėl akreditacijos panaikinimo, tačiau išnagrinėjęs skundą ir Lietuvos Respublikos įstatymus teismas padarė išvadą, jog ji gynė savo, kaip informacijos rengėjo, teises, o ne žurnalistą dėl kokretaus jo elgesio.

Šia teismo nutartimi panaikinamas ir nurodymas, kad Lietuvos televizija suteiktų eterį UAB „Tele-3“ direktorei Laurai Blaževičiūtei. Laidos „Teisė žinoti“ vedėja Rita Miliūtė komentuodama teismo sprendimą priminė, kad Švedijos koncerno MTG valdomos televizijos atstovai buvo kviečiami dalyvauti laidoje, tačiau tokia teise nepasinaudojo, nors vėliau žurnalistų etikos inspektoriui tvirtino kitaip. „Jei teismas nebūtų panaikinęs dabar jau atsistatydinusio R.Gudaičio sprendimo, įsigaliotų žalingas precedentas – kiekvienas atsisakęs dalyvauti laidoje, vėliau turėtų gauti televizijos eterį“, – sakė R. Miliūtė. „Juo labiau nesigailiu dalyvavusi bylos nagrinėjime kaip trečioji šalis, nes iš UAB „Tele-3“ interesams atstovavusios advokatės sužinojau, kad sprendimas nerodyti žiniose reportažo apie žurnalisto akreditacijos atėmimą buvo priimtas televizijos vadovės nurodymu, atsižvelgiant į akcininkų interesus. Mielai kviečiu šios televizijos direktorę į diskusiją apie įstatymais įtvirtintą redakcinę nepriklausomybę, eterį tam mūsų televizijoje visada suteiksime“, – patikino „Teisės žinoti“ vedėja.

LRT dirba labai nuoseklūs žmonės. Todėl dabar Jolanta Butkevičienė pluša ranka rankon su Rita Miliūte tos pačios televizijos tinklelyje. O šalia, LRT taryboje liežuviu darbuojasi ir Jolantą Butkevičienę atlapa krūtine nuo piktų komercininkų savivalės karštai ir nesavanaudiškai gynęs Dainius Radzevičius, kurio vedamoje laidoje apie žiniasklaidą Žinių radijuje šį antradienį sau tribūną for free turėjo Audrius Siaurusevičius. Jam oponavo Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto nariai Julius Dautartas ir Vydas Gedvilas bei Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos atstovas Sigitas Babilius, o ne LRTC atstovai ar, dieve, A. Siaurusevičių apsaugok, koks kitamanis R. Sakadolskis. Opozicijos neatsitiko ir viskas buvo kaip Lietuvos radijuje. D. Radzevičius laidą vedė teisingai ir apvalainai, arba, jo žodžiais, ypatingai objektyviai. Kaip visuomet – visi kampai nugludinti. Pasiklausykite, jei laiko negaila. Man po laidos buvo.

Nebūčiau apie tai užsiminęs, jei ne to paties A. Siaurusevičiaus  kitur išsakyti žodžiai apie nežinia kokiu pagrindu susivienijusią grupuotę, besimataruojančią LRT ir aplink ją.

Artimi žmonės buriasi po viena vėliava. Natūralu. Vieni it kokiu sovietmečiu disidentų grupuotėmis glaustosi po Vilniaus arbatines, kiti valstybinių įstaigų kabinetuose skanauja viskį. Kiekvienam savo.

Ir nereikia čia tepti visų tuo, nuo ko ir pats neišsipagiriojęs, tsakant…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Nuklausiau, Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD