“LIETUVOS RYTO” TV GINKLUOJASI SUBTILIŲ SERIALŲ AMUNICIJA

(Last Updated On: 2019-07-29)
Livija Gradauskienė, Arnoldas Lukošius

Lokaliniai pramogų vilkai, kemšantys į savo neaprėpiamo platumo skrandžius skanumynus, šiuomi negailestingai varantys į bankrotą kanalo savininkus ir dar iš pastarųjų linksmai besišaipantys, per “Reklamos vilkų” pristatymą © Lietuvos ryto TV

 

Lietuvos ryto TV savireklama pastarąją savaitę buvo prisodrinta pranešimų apie užsienietiškų serialų lietuviškas premjeras.

Mažesnio biudžeto televizijos verčiasi kiek kitaip, nei didžiosios – LNK ir TV3. Pastarųjų sutarčių su didžiosiomis JAV studijomis sumos nulių kiekis neretai viršija kokios BTV ar Lietuvos ryto TV viso metinio biudžeto nulius.

Todėl pastarosios bei Lietuvos televizija su filmų ir serialų pardavėjais dirba skirtingai – jų strategijose dominuoja ne galimybės užmušti varžovą finansiniais pajėgumais, kiek kiti gudrumai ir gudrumėliai. Jos yra arba turėtų būti priverstos suktis daug aktyviau ir selektyviau. Aišku, šitoje vietoje TV3 ar LNK prapliuptų sardoniško juoko fejerverkais ir pasakytų – kiek galima būti selektyviu, renkantis trupinius nuo mūsų stalo

Yra tame dalis tiesos.

Tada kyla klausimas, ar galima pietauti prie kito stalo?

Galima, bet tai susiję su nemaža rizika, nes žiūrovas pripratęs šlemšti pirmojo stalo gėrybes. Jį įtikinti pereiti prie kito nėra lengva, o jeigu ir pasiseka, tas procesas būna ilgas ir kankinantis.

Štai pratinimas prie angliško televizinio produkto iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti patrauklus. Juo nesidomi arba beveik nesidomi TV3 ir LNK, todėl čia galima dirbti nejaučiant didelių pinigų alsavimo už nugaros, bet, antra vertus, tai produktas, kurį vertinant kyla daug skausmingų klausimų ties samprata too british. Net ir pats komerciškiausias too british yra tolokai nuo tradicinio holivudinio valgalo.

Nors The Beatles nebuvo too british

Skaityk  RŪTA MIKELKEVIČIŪTĖ vs RŪTA JANUTIENĖ: SPERMOS RIBOŽENKLIAI PRALAIMI NITRATAMS MORKOSE

Antra vertus, tas too british tampa nemažai daliai lietuvių duonos kąsniu kasdieniu, todėl maža kas gali atsitikti kurioje nors daugiau ar mažiau apibrėžtoje ateityje…

Lietuvos ryto TV kiekvieno šeštadienio ankstyvą praimtaimą, nuo septynių siūlo anglišką pilnametražį TV detektyvą. Pradėjo nuo TV klasika tapusio Inspektoriaus Morso labai vykusio tęsinio Inspektoriaus Luiso, o nuo šiandien pradeda rodyti visų prestižinių britų baftų apdovanojimais nusagstytą Pagrindinį įtariamąjį su Helen Miller Mirren, kuri mūsuose labiausiai žinoma, kaip Stephen’o Frears’o filmo Karalienė pagrindinio personažo atlikėja.

Beje, vienoje Pagrindinio įtariamojo dalyje balkanę Žasminą Blekič vaidins ir tautietė Ingeborga Dapkūnaitė.

Pagrindinis įtariamasis nėra premjera lietuviškuose TV horizontuose – jį yra rodžiusi LNK, kai šis buvo dar labai šviežias.

Bet kito mums siūlomo serialo, jau amerikiečių Mad Men. Reklamos vilkai iš antžeminių televizijų nerodė niekas. Televizija jį pristato taip: Negailestinga Niujorko reklamos verslo atstovų konkurencija, kova, kurios pagrindiniai žaidėjai kuria meną iš pardavimo tuo metu, kai jų pačių privatus gyvenimas yra jau parduotas. Tokia siužetinė linija daugelį privertė susimąstyti ir apie šio verslo kainą šiais laikais.
Kultinio serialo „Sopranai“ kūrėjų darbas „Mad Men. Reklamos vilkai“, pelnęs keturis Auksinių gaublių, po tris Amerikos meno gildijos ir Emmy apdovanojimus bei po kojomis parklupdęs visą Ameriką, nuo balandžio 3 dienos atkeliauja ir į „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovų namus
.

Tas parklupdymas buvo gana specifinis, nes serialą rodė AMC, JAV kabelinis kanalas, pagal savo auditorijos dydį nesulyginamas su didžiaisiais – ABC, CBS, NBC, Fox ar kt. Tiesa, serialo sėkmė tarp kritikų buvo labai didelė, todėl AMC jis buvo tramplinas link solidesnių kabelinės rinkos žaidėjų HBO ar Showtime, kurių, beje, nesužavėjo Mad Men pilotas ir jie nedavė žalios gatvės vilkų transliavimui.

Skaityk  KRISTUPAS KRIVICKAS: NUODĖMINGI KAULŲ LŪŽIAI

O po to, ko gero, ilgai graužėsi nagus…

Ar graušis nagus serialo Lietuvoje nepamatę, greitai įsitikinsime ir mes – bent jau tarp reklamos ir viešųjų agentūrų darbuotojų tokių su iki kraujo nugraužtais nagais neturėtų būti daug. Jie visi serialą žiūrės vien dėl užuominos, kad pagrindiniai žaidėjai kuria meną iš pardavimo tuo metu, kai jų pačių privatus gyvenimas yra jau parduotas. Tokia siužetinė linija daugelį privertė susimąstyti ir apie šio verslo kainą šiais laikais.

O kiti…

Beje, Lietuvos ryto TV gudriai serialą planuoja – sekmadieniais 22.10 val. – ten pat, kur LNK rodė Sopranus, kitą kultinį Mad Men autorių serialą…

Lietuvos ryto TV ieško labiau rafinuotų TV žiūrovų ir tikisi, kad jų yra daugiau, nei prognozuoja skeptikai…

Please wait...
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Rinka, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

17 komentarai:

  1. Labdara | 26 kovo, 2011 at 13:47

    Rafinuoti žiūrovai jį jau seniai parsisiuntė (pavogė) ir pažiūrėjo…

    Please wait...
  2. nida | 26 kovo, 2011 at 16:09

    Helen MIRREN. Pataisykite

    Please wait...
  3. uagadugu | 26 kovo, 2011 at 19:41

    Tikra tiesa, Nida.

    Please wait...
  4. placa | 26 kovo, 2011 at 20:58

    Citata: “Todėl pastarosios bei Lietuvos televizija su filmų ir serialų pardavėjais dirba kiek kitaip – jų strategijose dominuoja ne galimybės užmušti varžovą finansiniais pajėgumais, kiek kiti gudrumai ir gudrumėliai”. Drįsiu isiterpti, kad vos prieš keletą metų ta pati LRT už pirktinę produkciją siūlė didesnius, nei didžiosios komercinės, pinigus, tuo pastarasias priversdama gerokai pasinervinti. Tai viena. O kas dėl viešūjų ir reklamos agentūrų darbuotojų tai daugumai jų privalu pažiūrėti Mad Men. Gal tada supras, kad nė velnio jie šitoj srity neišmano ir dirba bala žino kaip. Kaimiško turgelio lygmuo.

    Please wait...
  5. placa | 26 kovo, 2011 at 21:02

    Labdara kalba tiesą: intelektualai ir yra didžiausi intelektinės produkcijos vagys. Sunku įsivaizduoti kokius nors Agurkinius ar kamuolinius, besipumpuojančius filmus ir serialus. Būtų įdomu pastovėti šalia.

    Please wait...
  6. taip | 26 kovo, 2011 at 22:00

    daug kas priklauso ir nuo programų direktoriaus skonio. šiuo požiūriu lrtv visa galva lenkia dvigalvi lrt

    Please wait...
  7. Labdara | 26 kovo, 2011 at 22:01

    Kalbu iš praktikos – draugai, kuriuos laikau intelektualiais, Mad Men seniai jau pažiūrėjo. Žiūrėjau ir aš, tik ne visą – nepatiko. Matyt todėl, kad ne intelektualas:) Bet tai skonio reikalas. Tęsiant placa mintį – viešųjų ryšių agentūras, kiek teko susidurti, tai reikėtų siųsti karvių melžti. Tik nekaltų galvijų (aš čia apie karves) būtų gaila. Su reklamos agentūromis patirtis mažesnė, nors girdėjau, kad ten situacija geresnė.

    Please wait...
  8. sat | 26 kovo, 2011 at 23:48

    ………..Sunku įsivaizduoti kokius nors Agurkinius ar kamuolinius, besipumpuojančius filmus ir serialus…………
    Tie agurkiniai ir kamuoliniai per palydovines sistemas ziuri tiesiogiai tuos serialus ir dar HD kokybe 🙂 Jie tikrai nelaukia ir neina i labdaros valgyklas atsalusios sriubos.

    Please wait...
  9. Stebetoja | 27 kovo, 2011 at 10:27

    Aš manau, kad tai labai puikus Lryto TV ėjimas, kuriant bendrą TV įvaizdį. Nesvarbu, kad daug žiūrovų jau matė šį serialą, vien žinia, kad jis bus rodomas ir per lietuvišką TV pasiekė ne vieną. Ir, galvoju, kad tas ne vienas tikrai mintyse uždėjo didelį pliusą šiam kanalui. Žinoma užtėtas pliusas dar nereiškia ir reitingų kreivės kilimo, bet emocinis brand’o stiprinimas jau yra žingsnis link to!

    Please wait...
  10. nida | 27 kovo, 2011 at 12:21

    Nemanau, kad agurkiniai gali žiūrėti kūrinius originalo kalba

    Please wait...
  11. uagadugu | 27 kovo, 2011 at 13:01

    Jeigu šnekame apie sat pažymimus ypatumus, tai jie žiūri rusų kalba, bet pumpavimai, siurbimai etc. jau yra labiau pažengusių malonumai. Tik tiek, kad torentininkų įtaka ir kiekis bendrai žiūrovų masei nėra lemiamas, nors, tarkim, tarp skaitančių tinklaraščius ir uagadugu, jų yra žymiai didesnė proporcija. Todėl ir komentaruose jie ženkliau save atstovauja. Natūralu.

    Please wait...
  12. Beata Nicholson | 27 kovo, 2011 at 22:09

    mielas Labdara, tie kurie siurbia ir pumpuojasi yra vagys ir nėra čia kuo didžiuotis…kaip dar juos vadinote intelektualais? vagys ir vagilkos labiau tiktų … Sėkmės Lietuvos ryto TV ir Mad Men, kad nesurinks reitinginės auditorijos tai faktas, kai Mad Men buvo pradėtas rodyti UK jį rodė nišinė BBC4… bet serialas, kultinis čia tikrai tiesa, ir dar tiesa, kad visi kam buvo įdomu pasivogė arba tie kurie yra ne vagys pasižiūrėjo box setus….

    Please wait...
  13. Val | 27 kovo, 2011 at 22:41

    Nezinau apie koki pardavimu mena kalbama pristatyme… Man pasirode, kad serialas yra apie reklamsciku girtuoklystes ;))

    Please wait...
  14. vaidas | 28 kovo, 2011 at 15:40

    Na ir “uzsikalbejote” del tu atsisiuntimu… Beje seriala per Fox life rodo. Na gal ir geras, bet kazkaip nelabai patiko. Cia jau skonio reikalas.

    Please wait...
  15. Kebabinskas | 28 kovo, 2011 at 16:10

    Įdomu, kaip bus su šio serialo įrašų kokybe, nes kitos pirktinės produkcijos kokybė klaikoka (pavyzdžiui, „Sekso ir miesto“). Turiu omenyje vaizdo kokybę, kuri prisodrinta gausybe vaizdo triukšmo, kas „šiek tiek“ erzina žiūrint. Įtariu, kad lrytas turi problemų su įrašų perkėlimu iš kasečių į kitą laikmeną arba jau gauna sumautos kokybės variantą (kas mažiau tikėtina).

    Please wait...
  16. Labdara | 28 kovo, 2011 at 17:37

    Miela Beata, visiškai su Jumis sutinku dėl vagystės termino, jį paminėjau ir savo pirmame komentare, jokiu būdu neketinu tuo didžiuotis. Deja, ekonominė Lietuvos situacija tokia, kad intelektualams (pabrėžiu – savęs tokiems tikrai nepriskiriu), “siurbimas” dažnai yra bene vienintelis būdas pažiūrėti vertus dėmesio filmus ar serialus. Nei ginu, nei smerkiu, kiekvienas renkasi pats.

    Please wait...
  17. Roslas | 6 gegužės, 2011 at 21:35

    Tai ar žiūri lietuvaičiai Reklamos vilkus per lryto TV?

    Please wait...

Palikite komentarą