“ATEITIES LYDERIAI”: INFORMACIJA AR REKLAMA? (papildyta)
Vakar LTV laida Ateities lyderiai antrą kartą pasirodė pakeistoje tinklelio vietoje prieš Panoramą. Rezultatas vėl nėra džiuginantis – kai Šiandien 18.35 val. dar turėjo 7.2% reitingo, tai Ateities lyderiai 18.47 val. jau buvo jį numušę iki 1.8. Keturis kartus… Bendras rezultatas – 0.1% geresnis, nei prieš savaitę – 2.2% (duomenys iš TNS).
Grįžtu prie šios laidos temos, nes vienas uagadugu komentatorių atsiuntė ankstesnių Ateities lyderių gabalėlį, kuris ir savo originalios transliacijos metu LTV1 bangomis nebuvo apiformintas reklamą žyminčiais ženklais. Taigi, pagal LTV logiką, jis nėra jokios rūšies reklama. Žvilgtelkite į jo turinį:
Papildymas. Kaip matote, LRT greitai sureagavo ir išėmė edukacinio pobūdžio įrašą, kurio pavadinimas Informacija ar reklama?… Panašu, kad kažkas ten, Konarskyje, bijo šios iškarpos ir nenori, kad ją pamatytumėte… Ko gero, tai vis gi reklama. O aš dar abejojau…
Papildymas papildymui. Atsirado kita nuoroda! – žr. apačioj.
Visų pirma, iš karto reikia pasakyti, kad kiekviena reklama yra informacija, todėl ir šis siužetas tikrai yra informacija. Bet ne kiekviena informacija yra reklama. Informacijai virsti reklama reikalingos tam tikros sąlygos ir atributai, kuriuos kažkas paslaugiai turi suteikti. Kad informacija nebūtų laikoma reklama, ji mažų mažiausiai turėtų derėti prie turinio. Bet šiuo atveju ji niekaip su laidos turiniu nėra susijusi – niekas į ją organiškai “neišeina”, iš jos irgi niekas neišeina, prie nieko tie siužetai neveda, nei sukuria intrigą, nei klausimams daro įtaką. Bankas, katilų gamybos įmonė…
Belieka išsiaiškinti, kada informacija tampa reklama. Arba, ką pasakytų komercinės televizijos direktorius, jei jam prodiuseris Laurynas Šeškus atneštų tokį siužetą ir pasakytų, kad tai nėra reklama.
Prodiuseris L. Šeškus, atnešęs šį siužetą, nesakytų, kad tai nėra reklama, nes būtų iškart išvytas iš kabineto. Jei jis vis dėl to išdrįstų teigti, jog tai nėra reklama, direktorius patartų aštriomis montuotojo žirklėmis iškirpti visas vietas, kur minimas konkretaus banko ir konkrečios įmonės pavadinimas. Arba prodiuserį nukreiptų pas televizijos komercinį direktorių, su kuriuo prodiuseriui beliktų aptarti siužeto rodymo eteryje sąlygas. Jei taip būtų padaryta, tada siužetas būtų rodomas su atitinkama raide ekrano kamputyje arba apačioje.
Turiu rimto pagrindo manyti, kad nė vienos uagadugu sumodeliuotos situacijos gamtoje nebuvo atsitikę.
Ir dar. Priminsiu technines detales – jeigu laikoma, kad tai yra prekės rodymas (product placement), tai r raidės nereikia, kaip nereikia ir laukti reklamos bloko. Bet, tokiu atveju, prieš laidą, po kiekvieno reklamos ar anonsų bloko (po grįžimo į laidą) turi būti ne mažiau kaip 10 sek. rodoma PR užsklanda (keletą mėnesių tas raides turi lydėti ir tekstas, informuojantis, kad tokioje laidoje yra bus/buvo prekių rodymas). Jeigu tą dalyką laikytume reklama, tai ji gali būti tik reklamos bloke. Kadangi savo forma ir trukme reportažai skiriasi nuo reklamos klipo ir žiūrovą gali klaidinti (ar tai reklama, ar informacija?), ekrano kampe turi būti rodoma raidė r.
Kurios nebuvo.
Nesunku įtarti, jog tokie paslėpti komerciniai aktyvumai yra tiesiog dalis paslaugų paketo, kurį prodiuseris atidirba už tuos 10000 litų, jam aukštųjų mokyklų mokamų už tariamą dalyvavimo laidoje bilietą.
Kokia LRT dalyvavimo šioje kombinacijoje schema, galima tik spėti. Nes Viešoji įstaiga Nacionalinis radijas ir televizija griežtai slepia savo paslaptis nuo pašalinių akių.
Yra ką po devyniais užraktais laikyti…
Papildymas Nr.2. Komentatorė Skaitytoja atsiuntė dar vieną nuorodą iš YouTube su tuo pačiu įrašu. Dedu:
Vaizdo klipą sugebėjo sparčiai pašaltini… 🙂
Vyrai dirba. Įdomu, kiek mokesčių mokėtojams kainavo skambutis į YouTube…
Man regis va šitas vaizdo įrašas buvo tame pašalintame video: http://www.youtube.com/watch?v=u0n9-VLbuQc .
Ačiū, skaitytoja. Turėsim iš kur įdėt iš naujo.:)
http://www.rtk.lt/lt/lrtk_sprendimai/atp_bylos/nutarimas_administracinio_teises_pazeidimo_byloje_nr_201009
http://www.rtk.lt/lt/naujienos/pranesimai_spaudai/isiteisejo_lrtk_nutarimas_paskirti_bauda_lrt_generaliniam_direktoriui
Kai kam tai vis dar atrodo mažai.
Mažai – nemažai… Jeigu žioplas, tegu daro išvadas. Jei ne – reiškia, elgiasi specialiai arba nekontroliuoja padėties. O tai – dar blogiau.
Wow, akivaizdi reklama ir kitaip to įvardyti net negalima.
Man tai labai įdomus dalykas pasirodė, kad jeigu į youtube įvedi ateities lyderiai, tai išmeta arba anonsus, arba universitetų pristatymus (!!!) o kodėl neįdėti ištraukų iš pačios laidos, kur jaunimas atsakinėja?:) Manau tai irgi nemažai į šią temą pasako.