ŽINIA… BTV TRANSLIUOS „DEUTSCHE WELLE“…

uagadugu gauna daug spaudos pranešimų. Daugumas jų yra elementarūs laidų anonsai, kur tik tarp eilučių gali iššifruoti mus dominančius dalykus.

Kai kurie pažymi įvykius, iš tiesų svarbius televiziniam procesui, aprašinėjamam uagadugu.

Tačiau kartais gauni laiškų, kuriuos skaitydamas nežinai, verkti ar juoktis.

Tokį gavau vakar. BTV praneša, kad atsitinka gera naujiena visiems, ieškantiems kokybiškos ir objektyvios informacijos apie įvykius pasaulyje –„Baltijos TV“ sekmadieniais pradeda transliuoti „Deutsche Welle“ parengtą savaitės pasaulio įvykių apžvalgą.

Ta proga – šioks toks istorinis ekskursas. Nepriklausomybės aušroje prieš kokius aštuoniolika metų tuometinės televizijos rodė viską, ką norėjo ir iš kur norėjo. Dabartinėmis akimis žiūrint bene 90 procentų to srauto buvo autorinės vagystės. Holivudinius filmus norintis rodyti kinomanas galėdavo nueiti į tuometinę autorinėmis teisėmis užsiimančią agentūrą ir už menką mokestį įsigyti teisę per televiziją transliuoti bet kurį pasaulio filmą. Tik ką iškepta S. Spielbergo juosta būdavo prasukama Nacionalinio transliuotojo eteryje be jokių papildomų leidimų. Tiesa, kažkodėl pakarpydavo titriukus…

Kita jauna ir nauja televizija vakarais parodydavo šį bei tą originalaus, o dieną spusteldavo tumblerį ir smagiai, be jokių leidimų transliuodavo kokį vokišką Sat1. Gražu, spalvinga, daug linksmai besisukančios vokiškos reklamos. Beje, šitokia praktika prasidėjo labai solidžioje vietoje – kai devyniasdešimtaisiais atsitiko tuometinio Lietuvos radijo ir televizijos komiteto okupacija ir Seimo apgultis, iš šios garbios įstaigos vietinio siųstuvo pagalba visai sostinei sklido signalas, kuris naktį transliuodavo puspornį iš olandiško RTL5, o dieną patriotines laidas, kuriamas Kauno TV studijoje.

Kai į televizijas atėjo civilizacija, visi suvokė, kad autorinės teisės kainuoja. Besikreipusius Į RTL dėl teisės šių signalu aprėminti savo laidas ištikdavo tyla ir nesupratingas atsakymas – mes nesuprantame, ką Jūs turite omeny

Besikreipę nesuprasdavo atsakymo, nes, tarkim, tuometinė Tele-3 su savo listen anglų kalbos pamokėlėmis be problemų įsiterpdavo į Santa Barbaras rusiškoje RTR, o LNK pirmtako Litpoliinter TV Vaiduoklis vaikus kibirvibirdavo taip pat rusiško ORT laidų aplinkoje.

Berods, iki 1995 metų du nacionalinės aprėpties lietuviški TV siųstuvų tinklai iš trijų transliavo rusiškas televizijas! Įdomūs laikai buvo…

O kai jau negalėjo transliuoti, atsitiko klausimas – kuo užimti eterį? Tuometinė nepriklausoma TV gamybos industrija buvo embrioniniame lygyje – tik LRT galėjo gaminti didelius srautus. O signalą transliuoti reikėjo, legalių filmų transliavimo kaina buvo tuometiniams televizijų biudžetams nepakeliama. Ir tada atsirado Deutsche Welle… Vokiškai solidus ir taip pat vokiškai be galo nuobodus Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos finansuojamas kanalas, už kurio retransliavimą ar atskiras laidas gali ir nemokėti.

O ar mokėtum už nuobodulį?

Užtat legalų…

Kol pinigų nėra, viskas, kas už dyka – gerai. Bet anksčiau ar vėliau televizijos suprato, kad verta mokėti pinigus už tai, kas atneš dar didesnius pinigus iš reklamos. Todėl Deutsche Welle tyliai ir niekieno nepastebėta dingo iš nacionalinių televizijų tinklelių, persikeldama pas kabelinius transliuotojus.

Dabar nebent skaitmeniniame Info TV rasi kokį Euronews intarpą. Labai menkai žiūrimame specializuotame kanale.

Šiais laikais, kai LNK su TV3 leidžia nemažus pinigus savo autorinėms laidoms, o LRT perka Pasaulio futbolo čempionato teises, nacionalinės aprėpties kanalas BTV paskelbia apie Deutsche Welle laidos atsiradimą savo tinklelyje.

Sakysite, alternatyva šlykščiam televizijų pasaulio supramogėjimui?

Ne, mūsų nuomone, tai – arba visiškas badas arba alternatyva sveikam protui.

Jei dar tiksliau, tai – badas, kurį, panašu, sukėlė sveiko proto deficitas.

BTV – jau daug metų yra vieno turtingiausių Lietuvoje – Achemos koncerno dalis. Per tą laiką jos žiūrėjimas sumažėjo 2.5 karto, kanalą jau beveik pavijo Pervyj Baltijskij Kanal, nors šis transliuojamas tik kabeliniais tinklais. Tai reiškia, kad tiek pat kartų sumažėjo BTV galimybės sutraukti reklamos pajamų. Kanalo tinklelyje pilna taip vadinamų fondinių laidų, kurias TV žmonės tarpusavyje vadina šūdlaidėmis, nes jas žiūri nebent tik tų fondų valdytojai, jų gamintojai ir jas transliuojančios TV stoties darbuotojai. O tai reiškia, kad kanalo žiūrimumas jų rodymo metu patiria kraupias turbulencines duobes, nepatrauklias reklamai – t.y. tam daiktui, kuris yra viso komercinio transliavimo laidas ir garantija.

Kuo daugiau tokių laidų, tuo mažiau reklamos.

Kaip galima pavadinti komercinę televiziją, kuri nesiekia reklamos pajamų?

Anglosaksai tokius reiškinius vadina įdomiais. Diplomatiškai.

O mes taip ir nesuprantame, verkti ar juoktis…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

TV3 NERODYS KREPŠINIO EUROLYGOS: GĖDA

Na, štai ir atsitiko. Pasirodo, tuščiai penėjome savo sportinį maumenėlį viltimis apie Eurolygą.

Po to, kai Viasat, po šiuo prekiniu ženklu subūrusi TV3, TV6, o taip pat daugybę Viasat kanalų, transliuojamų palydovu ir papildomai retransliuojamų per kabelines, neišdrįso tik į Viasat Sport Baltic nukišti Europos krepšinio čempionato rungtynių su Lietuvos rinktinės dalyvavimu, kurį laiką vylėmės, kad televizija, praėjusią žiemą nugrūdusi į kabelį Žalgirio rungtynes, bus atėjusi į protą.

Ne. Stebuklas neatsitiko. Peržvelgėme šiandien TV3 programą ir matome: nei kitą trečiadienį, nei ketvirtadienį rungtynes nesuplanuotos.

Dar prieš savaitę pasirodė apšildantys Viasat savireklamininkų tekstai krepšinio portaluose. Kadangi jie identiški, nėra kaip abejoti autoryste.

uagadugu ne pirmą kartą ir stebina ir siutina kai kurių PR-ščikų mąstymo primityvumas. Jaučiasi tipiškas lietuviškos naujosios kartos vadybininko mentalitetas,- gerai įsisavintos žinios apie rinkodarą, siauras asmenybės akiratis, prastas apsiskaitymas, mokėjimas parduoti kiekvieną š tarsi aukso luitą ir nulinė pagarba klientui. Juk jeigu tau galiu parduoti š, kodėl turiu tave gerbti?

Taip taip, patys kalti, žinome. Š perki, š ir vertas esi.

Tiesiog pasturgaliu jaučiame panašų mentalitetą skaitydami tokias pastraipas: Eurolygos turnyras yra labiausiai vertinamas krepšinio turnyras Europoje. Todėl ir teisės transliuoti šį turnyrą yra vienos brangiausių. Dėl šios priežasties bei siekiant sutelkti pagrindinius sporto įvykius viename sportui skirtame kanale reikšmingiausi turnyrai transliuojami per mokamą televiziją. Laikydamasi savo pažado TV žiūrovams teikti geriausią sporto turinį „Viasat Sport Baltic“ ketina parodyti visas lietuvių kovas čempionate bei reikšmingiausias kitų komandų kovas.

Šiuo tekstu pasakoma tik pusė teisybės. O ji – blogiau, nei melas. Tiesa, kad Eurolygos turnyras yra labiausiai vertinamas krepšinio turnyras Europoje. Todėl ir teisės transliuoti šį turnyrą yra vienos brangiausių. Bet netiesa, kad Dėl šios priežasties bei siekiant sutelkti pagrindinius sporto įvykius viename sportui skirtame kanale reikšmingiausi turnyrai transliuojami per mokamą televiziją.

Jaučiate tą nekaltą apibendrinimo kvapą? Suprask, visur reikšmingiausi turnyrai transliuojami per mokamą televiziją, o todėl taip ir čia turi būti. Natūrali praktika, ką jūs.

Todėl pažvelkime į ta visur, bet panagrinėkime ne krepšinį, kuris Europoje nėra populiariausia sporto šaka, o futbolą, kuris čia populiarus tiek, kiek Lietuvoje krepšinis. Štai futbolo Eurolygoje Bordeaux klubo rungtynes transliuoja didžiausias komercinis transliuotojas TF1, o ne mokamas Canal+Sport; vokiečių Bayern klubą dėmesiu kuruoja populiarusis Sat1, o ne Sky Sport; rusų milijardieriaus Abramovičiaus nuosavybės, garsiojo Chelsea rungtynes Anglijoje dėmesiu lepina ITV1, o ne Murdoch’o mokamų kanalų platforma ir tokių pavyzdžių privardintume dešimtis.

Sakysite, Žalgirio krepšinio klubas lietuviui menkesnė vertybė, nei vokiečiui futbolo Bayern?

Viasat nemeluoja, kad sporto teisės brangios. Bet jos todėl ir brangios, kad dėl jų rungiasi didžiausi transliuotojai. Rungdamiesi jie tą kainą ir išpučia.

Manot, kad Lietuvoje nesirungė? Rungėsi, bet mūsų visų nelaimei laimėjo Viasat, kuris šalia TV3 turi dar ir palydovinių kanalų platformą.

Tai kodėl krepšinio Eurolygą žiūrėsime būtent per Viasat Sport Baltic, o ne TV3?

Todėl, kad sporto žiūrovai yra patys lojaliausi. Be to, jie turi šeimas. Tai reiškia, kad tūkstančiai ir dešimtys tūkstančių prisiekusių Žalgirio žiūrovų, negalinčių matyti rungtynes įprastu eteriniu būdu per TV3, užsisakys palydovinį komplektą ir tarsi ant adatos pasodins artimuosius. O tai yra tęstinės, užtikrintos pajamos. Gausi komplektą už porą litų, o abonementinį mokestį mokėsi daugybę metų.

Antra vertus, šiuo būdu Viasat grupė priverčia kabelinius transliuotojus pirkti Viasat Sport Baltic signalą. Juk ne už dyka jis teikiamas.

Ūkiškai tokį elgesį būtų galima pavadinti rankų laužymu.

Neūkiškai, moderniau – tiktai verslu be jokių asmeniškumų.

Dar Viasat galėtų pasakyti, kad patys kalti. Nes nepatenkinome jų teisėtų lūkesčių ir prastai tą krepšinį drįsome žiūrėti per TV3.

Ar tokius fokusus švedai išdrįstų išdarinėti Švedijoje, tarkim, su ledo rituliu?

Nemanau.

Kodėl tai vyksta Lietuvoje?

Todėl, kad esame veršiai.

Ir švedai tai žino.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Krepšinis, Rinka, Sportas
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD