LRT PASKELBĖ LAIDŲ KONKURSĄ: NEŠKIT PARAIŠKAS, KOLEGOS…

Internete ir ne tik jame garsiai svarstoma apie reikmę skelbti konkursą į LRT generalinio direktoriaus postą po to, kai išrinktas naujas Tarybos pirmininkas. Nieko naujo nesugebėtume parašyti – smulkiau skaitykite čia ir čia.

Tik pastebėsime, kad tą LRT veiklą reglamentuojantį įstatymą LRT administracija ir LRT taryba savo viešuose Seimui adresuotuose raštuose yra vadinę bene tobulu.

Jis – iš tiesų tobulas. Jei reikia, gali juo, anot LRT,  kaip visoje Europoje beveik tobuliausiai surašytu, mojuoti, jeigu yra ištikusi grėsmė, kad Seimo įstatymų tobulintojai jį patobulinę išverstų iš koto Tarybą, o su ja kartu ir administraciją.

Dabar jis vėl – tobulas, nes toks netobulas, jog jame vienas straipsnis prieštarauja kitam ir todėl jį Tarybos pirmininkas gali traktuoti tobulai naudingai LRT administracijai.

Ir, panašu, sau pačiam.

Paraštėse pastebėsime, kad šis traktavimas – be galo naudingas ir uagadugu. Dabartinės administracijos buvimas savo kėdėse yra garantija turėti niekuomet nenutrūkstantį, be galo kvapnų, pikantišką informacijos srautą iš LRT. Tarsi Gorgonzola Piccante.

Taip, sutinkame, tai egoistiška.

Panašu į nuodėmingą hedonizmą.

Beje, dėl naujo Tarybos pirmininko atsiradimo savo poste padarinių. Arba permainų, kaip kai kas pavadintų. Jokių negatyvių poslinkių uagadugu interesams mes nesitikime. Todėl esame atsipūtę ir ramūs. Pacituosiu Dainiaus Radzevičiaus žodžius: pagal šią situaciją suprantu, kad trūksta kai kurių reguliavimo normų, aiškumo ir, kai sprendžiama asmeniškai ar direktorius, ar kitas pareigūnas, dirbantis administracijoje, tai, be jokios abejonės, sudaro teisę manipuliuoti.

Šie žodžiai pasakyti ne šiandien, o 2008 metų vasario mėnesį ir adresuoti jie buvo tuometinei LRT. D. Radzevičius tada buvo tik kuklios žurnalistų profsąjungos, besivadinančios Lietuvos žurnalistų sąjunga, pirmininkas, o ne LRT tarybos narys ar, juo labiau, pirmininkas.

Todėl nieko ir nesitikime. Mums malonus ir naudingas toks įvykių traktavimo retrospektyvusis paslankumas.

Civilizuotai konformistiškas.

Manipuliuojantis.

Bet matome nušokę nuo temos, apie kurią rengėmės rašyti.

Užvakar iš LRT gavome spaudos pranešimą. Čia sakoma, jog LRT paskelbė kvietimą teikti pasiūlymus programų konkursui.

Ir baigia jį birželio 3 dieną. Po nepilnų septynių darbo dienų.

Konkurso dalyviai per tą laiką turi įsigilinti į 4 paskelbtas laidų kategorijas, sugalvoti, anot LTV, išradingos, originalios formos projektus, šiuos tinkamai ir teisingai popieriškai apiforminti ir pristatyti į LTV.

Smulkiau čia. Specialiai šią nuorodą skelbiame, kaip pagalbą kolegoms, nes, jeigu nebūtume gavę pranešimo, niekuomet nežinotume apie konkurso egzistavimą. Tiesą sakant, sunkiai jo sąlygas radome ir dabar. Tarkim, jeigu būtume LRT ir norėtume tik atlikti numerį – t.y. oficialiai tarsi ir painformuoti visuomenę, bet, iš tiesų, nepranešti reikiamos žinios tiems, kuriems ji iš tiesų reikalinga, t.y. TV laidas gaminančiųjų cechui, elgtumės lygiai taip pat.

Ar žiniasklaida gali susidomėti skelbimu apie konkursą? Nebent už pinigus…

Sunkiai radome šią informaciją netgi žinodami, kad ji egzistuoja. Parodysime, kur ji nukišta. Čia tiems, kurie norėtų iš LRT svetainės vadovo Virginijaus Savukyno pasimokyti, kaip tai daroma:

Svetainės apačioje reikia rasti smulkų ir blankų užrašėlį Apie LRT:

Spustelėjus randamas toks stulpelis su atitinkamu užrašu:

Čia spustelėję randame pasiūlymą palikti atsiliepimą:

Bet į pasiūlymą siūlome neatsiliepti, o spustelti užrašą viršuje. Čia ir slypi išganingoji informacija apie konkursą.

Tiesą sakant, visokios Lietuvos žinios ir kiti nepagarbiai atsiliepiantys apie LRT vadovybę klysta blogai apie juos galvodami. Mes galvojame be galo pagarbiai, rašėme apie juos su beribiu entuziazmu ir dar kartą čia žavimės specifiniais organizaciniais gabumais.

Esame visiškai tikri, kad Lietuvos prodiuseriai tiesiog užvers LRT pasiūlymais.

Begalinės projektų konkurencijos sąlygomis ateis nauji veidai, todėl iš LTV tinklelio dings Virginijus Savukynas, Rita Miliūtė, Edita Mildažytė.

Kurie užims savęs vertą vietą komercinėse televizijose.

Juokauju.

Tikimės be galo viešo ir neproblemiško svarstymo, nes, kaip jau yra sakęs D. Radzevičius, jeigu yra kažkokių kitų problemų, būtų gerai, kad jos būtų įvardijamos, nes kitaip tai yra atsakymas, kuris kelia dvejonių dėl skaidrumo, dėl noro visuomenei parodyti, kaip iš tikrųjų dirba nacionalinis transliuotojas. Juolab, visuomenė, manau, turi teisę kontroliuoti, kaip leidžiami mūsų mokesčių mokėtojų pinigėliai.

Prisijungiame. Teisingas pastebėjimas.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

PIKTOJI RANKA NUGALĖJO DAINIŲ RADZEVIČIŲ

Apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininko Dainiaus Radzevičiaus pernelyg didelį jautrumą Jolantos Butkevičienės parodijavimui jau rašėme. Radzevičiui atrodo, kad dėl pabrėžtų išorinių bruožų, drabužių stiliaus, tam tikrų manierų, personažo „Piktosios rankos“ minimo darbo studijoje, būtent „Savaitės apžvalgoje“, akivaizdu, jog šiame personaže vienareikšmiškai atpažįstama J. Butkevičienė, dirbusi UAB „TELE-3“ nuo 1995 m. gegužės 15 d. reportere, o nuo 1998 m. birželio 15 d. – Žinių skyriaus direktore, taip pat vesdavusi laidą „Savaitės komentarai“.

Ką pagal analogiją turėtų padaryti Dviračio šou autoriams Algimantas Salamakinas už Salamakakiną? Nieko nepadarė. Vaikščioja sau laisvi ir švilpauja. Užtat lazdų kasdien gauna Arūnas Valinskas, kuris su tuo Salamakakinu nieko bendro neturi.

Švilpaus sau ir Dzin bei kito itin intelektualaus šou Kitas! autorius prodiuseris Saulius Bartkus, nes paskelbtas jam palankus Žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos verdiktas:

Lietuvos žurnalistų sąjunga prašo įvertinti 2009-02-05 TV3 laidos „Dzin“ siužetą. D. Radzevičiaus pasirašytame skunde teigiama, kad aktorės A. Štukytės personaže „Piktoji ranka“ lengvai atpažįstama UAB „TELE-3“ dirbusi ir vėliau atleista Jolanta Butkevičienė. Pasak jo, buvusio darbdavio elgesys rodant kritinį, nors ir humoristinio pobūdžio kūrinį, kuriame sudaromas tik neigiamas įspūdis apie buvusią darbuotoją, yra neetiškas ir pažeidžiantis Etikos kodekso 59 str.
Nuspręsta:
2009-02-05 TV3 laidoje „Dzin“ nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

Lengvu išgasčiu atsipirko ir Egidijus Kūris, nes:

VšĮ „Viešojo intereso saugos institutas“ prašo įvertinti 2009-02-09 LTV laidą „Redakcija“. Pareiškime teigiama, kad laidoje ir E. Kūrio interviu su Savivaldybių asociacijos vadovu R. Malinausku buvo išsakyti niekuo nepagrįsti ir nepasitikėjimą visuomeniniais judėjmais skatinatys teiginiai. Pasak Instituto prezidentės R. Kalinauskaitės, „už mokesčių mokėtojų pinigus išlaikoma LTV neturi teisės tapti privataus verslo ruporu viešojo intereso sąskaita, užgniauždma kitaip mąstančią poziciją“.
Nuspręsta:
2009-02-09 LTV laidoje „Redakcija“ nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

Na, va. Laida jau išnyko, o visokie apendiksai tik ir lenda iš visų pakampių.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Aplink TV, Kanalai, Laidos, Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

J. BUTKEVIČIENĖS ATLEIDIMAS: VIENOS MĮSLĖS

Ši žinia trenkė, kaip perkūnas iš giedro dangaus: pradirbta penkiolika metų, nuo pamatų pastatyta „Žinių“ tarnyba, TV3 naujienų pagrindinė laida jau ilgą laiką žiūrimiausia iš visų televizijų. Ir karjera baigėsi.

TV3 teigimu „sprendimas nėra susijęs su draudimu kovoti už žurnalistų teises. Kaip tik, mes siekiame ir jau daug metų esame vertinami už objektyvias ir patikimas žinias“. Pati J. Butkevičienė teigia turinti “įtarimų, jog buvo susitarta mane pašalinti“. Ir nepaneigia užuominų į sąsajas su A. Valinsko vedėjavimu TV3 laidoje prieš prodiuserį išrenkant į Seimą. Sąmokslas?

TV3 savo ruožtu tvirtina, kad „Kompanijos vadovams nėra priimtina situacija, kai darbuotojas, užimantis tokią svarbią poziciją, savavališkai viršija jam suteiktus įgaliojimus.”

J. Butkevičienės teigimu, šie įgaliojimai viršyti jai pasirašant žurnalistų teises ginantį laišką. TV3 šitos konkretybės niekur nemini.

Pagrindiniai J. Butkevičienės gynėjai – Lietuvos žurnalistų sąjungos (LŽS) pirmininkas D. Radzevičius, „Lietuvos rytas“, „LRT“ bei, kas nuoširdžiai prajuokino, mūsų aktyviosios profsąjungos, kurių konfederacijos valdyba atitinkamu laišku kreipėsi į TV3, ragindama J. Butkevičienę grąžinti į darbą. A propos labai įdomu, ar TV3 stotyje apskritai esama profsąjungos? Esu tikras, kad ne.

J. Butkevičienės gynimu labiausiai užsiima D. Radzevičius, kuriam tai priklauso pagal pareigybes ir tie, kurie aršiausiai kritikuoja dabartinę valdžią su A. Valinsku in corpore. Tai verčia suklusti ir kelia šiokius tokius įtarimus dėl pastarųjų ir J. Butkevičienės energingai peršamos versijos, „kad jos atleidimas susijęs su Seimo pirmininko A.Valinsko ir komercinio televizijos kanalo ryšiais“.

Tačiau atleidimas tik dėl pasirašymo, ginančio savo televizijos žurnalistą, yra per menka nuodėmė.

Todėl minėta žiniasklaida yra visiškai teisi, ieškodama tikrųjų priežasčių.

Labai keista, kad TV3 pranešime spaudai nėra jos generalinės direktorės Lauros Blaževičiūtės pavardės. Vietoj jos mintis dėsto MTG Baltijos šalių vadovas Kaspars Ozolins. Šitaip dažnai daroma, kai norima pasislėpti nuo įtarimų asmeniškumais. Interneto platybėse šnekama apie versiją, jog dvi damos viena kitos nemėgo. Bet vieni kitų nemėgstantys šalia išdirba visą gyvenima ir nieko tokio neatsitinka.

Pastebiu paralelę – kai pavasarį kilo analogiškas skandalas dėl Liutauro Elkimavičiaus atleidimo, TV3 taip pat neminėjo tikrųjų priežasčių ir paslėpė tiesą po devyniais užraktais. O kai žmonės slepia tiesą, natūralu manyti, jog jos atskleidimas jiems labai neparankus.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD