„VIASAT“ EUROLYGAI PRAVĖRĖ TV6 LANGELĮ. EILINĖ IMITACIJA…

Viasat prieš savaitę pompastiškai pranešė, kad TV6 rodys rungtynes, kurias laimėjęs Lietuvos rytas patektų į geriausiųjų Eurolygos komandų aštuonetuką.

Šįvakar – taigi gal ir nepavėluosiu su įrašu.

Nežinia kodėl, bet Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Krepšinis, Rinka, Sportas
Žymos: , , , , ,

LRT: KENKĖJU PAVADINTASIS SMŪGIAVO ATGAL

Artūras Račas patalpino pilną iš savo pareigų pasitraukusio LRT Reklamos departamento vadovo Aido Trumpicko laišką LRT tarybai. Ta proga skubu pasidalinti nepaprastai konfidencialaus ir slapto uagadugu tyrimo rezultatais apie šio įvykio priešistorę. Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.7/10 (10 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Personalijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , ,

MTV, VESELIS IR SUDEGINTI TILTAI

Žiniasklaidoje randasi informacijos apie tikruosius MTV Networks Baltic skolų mastus bankrutavus. Dar prieš metus, vasarį Verslo žiniose buvo rašoma apie nuostolius viršysiančius 1 milijoną litų, o dabar teisme išaiškėjo, jog kreditorių pretenzijos siekia 10 mln. litų.

Dar blogiau – skolos nebus grąžintos, nes Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.5/10 (13 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 10 votes)
Share
Kategorijos:  Personalijos, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ŽIEMELIS ŽINIASKLAIDĄ PARDAVĖ. LAIKAS LUBIUI?

Paklausite, o kodėl dar ir Lubiui?

Todėl, kad ir vieno, ir kito stambaus verslininko įmonių rinkinyje žiniasklaidos padaliniai visada darė tam tikrą atsitiktinumo įspūdį.

Aišku, ir vienas, ir kitas magnatas teigė arba teigia verslininkišką savo aktyvumų žiniasklaidos srityje prigimtį, tačiau ar geru verslu pavadinsi veiklą, kuri neša nuostolius arba labai minimalų pelną? Šiame fone nori nenori pradedi galvoti, kad ne verslo darymas buvo pagrindinė priežastis įsigyjant Valstiečių laikraštį arba BTV. Štai ir uagadugu tinklaraščio apklausoje tik 9 procentai skaitytojų galvojo, jog Bronislovui Lubiui BTV yra reikalinga, kaip pinigų darymo mašina. Visa kita – muilo burbulai, arba kitas racionalus motyvas – tai, kas vadinama viešosios opinijos formavimu.

Todėl, nenorėdamas gerbiamo pramonininko vadinti tiesiog keistu ir neadekvačiai situaciją suprantančiu rinkos personažu, leisiu sau laikytis šios nuomonės ir aš. Bet, panašu, kad įsigiję žiniasklaidą kai kurie verslininkai neadekvačiai vertina jos galimybes daryti poveikį. Jeigu per nuosavą nacionalinės aprėpties žiniasklaidos priemonę bandai daryti realų poveikį ne siaurai tikslinei grupei, o dideliam kiekiui žmonių nacionaliniu mastu, turi susitaikyti su tuo, kad tavo ir išlaidos bus nacionalinio masto. Arba tapsi labai mažu nacionaliniu žaidėju. Kaip ir atsitiko su BTV – primenu, kad prieš devynis metus, 2001-ųjų vasarą BTV dar turėjo 18.3 procento auditorijos dalies, t.y. beveik 20 procentų TV auditorijos dėmesio, o štai pastarąjį lapkritį – tik 5.8…, t.y. beveik vieną dvidešimtąją (duomenys iš TNS). Stiprus rinkos vidutiniokas, realiai galėjęs formuoti visuomenės opiniją, virto nykštuku.

Tokios skausmingos rinkos praradimo transformacijos, berods, nepergyveno Valstiečių laikraštis, tačiau jis savo įtakos kaime neišplėtė į miestą, nors tokių ambicijų būta, o Gimtojo krašto reanimacijos kitaip nei finansine avantiūra nepavadinsi. Todėl laikraščių pardavimas įmonei, besispecializuojančiai žiniasklaidos versle, yra logiškas. Logiškas ir šio žingsnio paaiškinimas, nuskambėjęs Gedimino Žiemelio lūpomis „Verslo žiniose“ – bendrovė nusprendusi trauktis iš visų nedidelių verslų ir stambina turimus.

Panašiai prieš kelis metus atsitiko su 5 kanalu, kai su Rubikon siejamos bendrovės žmonės, panašu, labai greitai susiorientavo pervertinę nedaug auditorijos turinčio, bet pinigus sparčiai ryjančio kanalo viešųjų ryšių galias ir taip pat pardavė televiziją Lietuvos ryto žiniasklaidos koncernui. Kuris, nepatvirtintais gandais, prieš tai nesėkmingai iš Achemos bandė nusipirkti BTV.

Jei taip tikrai buvo, tada šiais metais tik akcinio kapitalo didinimu nuo finansinės katastrofos ir streikų gelbstimos BTV savininkas dabar turėtų nagus graužtis. Rinkos daliai sumažėjus iki tokio nedidelio auditorijos procento, vargu ar televiziją galima parduoti už didelę kainą.

O toliau tęsti ankstesnę, konservatyvaus investavimo strategiją kanalui gali būti pražūtinga – šį TV sezoną BTV mėnuo iš mėnesio auditoriją tik praranda. O su ja – ir pajamas.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.4/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Share
Kategorijos:  Personalijos, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , ,

SPARTIEJI SUKARIKATŪRĖJIMAI „ŽALGIRIO“ IR „LIETUVOS RYTO“ KARE

Konfrontacija tarp Žalgirio ir Lietuvos ryto savininkų eilinį kartą įgauna karikatūrišką pavidalą.

Jau vien išraiškos forma ko verta – visokie buratino kariuomenės kareiviai ir panašūs išsireiškimai įneša daug spalvingos įvairovės į pilką lietuviško sporto pasaulėlį.

Santūrumo, ko gero, nesusilauksime. Ko gero, visų laikų ir geografinių platumų geriausiu futbolo ir krepšinio taktinių schemų žinovu laikytinas, panašu, retkarčiais tik hobio pagrindais bankininkystę pakultyvuojantis Vladimiras Romanovas nenusileis iš jo klubo, jo žodžiais, pavogusios čempionų vardus „Lietuvos ryto“ krepšinio komandos valdybos pirmininkui Jonui Vainauskui, kurio hobis turėtų būti trenerių it pirštinių kaitaliojimas ir SMS žinučių rašinėjimas priešiškiems ir suburatinėjusiems žurnalistams.

Situaciją komplilkuoja dar ir tai, kad su abiejų odioziniais vadintinų ambicingųjų asmenų vardais siejamos televizijos dabar irgi yra įveltos į konfliktą. Vakarykščiame Sport1 kreipimęsi teigiama, jog J. Vainauskas uždraudė žaidėjams ir kitiems klubo atstovams bendrauti su Sport1. Bet Žalgiris savo žingsnius dėl Lietuvos ryto žurnalistų plačiai ir Lietuvos ryto TV siauriau priėmė dar anksčiau. Šiame fone Sport1 kreipimasis yra tarsi Žalgirio noras pasakyti, kad, žiū, ne mes vieni esame tokie ribojantys žurnalistų teises „Lietuvos rytas“ irgi nėra angelai.

O juk Lietuvos ryto TV su Sport1 dalinasi dviejų lygų transliavimo teises – LKL ir VTB jungtinės! Jiems juk reikia susitarti, kurias rungtynes kas rodys ir kas rodys pirmas, o kas kartos… Karo kirvį iškasus komunikacija turėtų būti komplikuota.

Šį sekmadienį jau turėsime tokį nesusitarimo pavyzdį, nes abi televizijos beveik vienu metu rodys VTB jungtinės lygos rungtynes tarp Kauno „Žalgirio“ ir Maskvos „Chimki“. Beveik, nes, kaip galima spręsti iš programos, Sport1 rodys tiesiogiai, o Lietuvos ryto TV – su 15 minučių vėlavimu. Kuriam kanalui tai padės? Viena aišku, kad pakenks Sport1 kanalui – šis yra mažiau populiarus, o tokiems nėra perspektyvu rodyti adekvatų produktą tada, kai jį transliuoja geriau matomi.

Ar tai gerai „sportuojančiam“ prie televizoriaus? Aišku, kad blogai. Nes, jei turi kokių reikalų ir nespėji prie TV ekrano, tos penkiolika minučių neišgelbės, o pora valandų padėtų…

Bet, panašu, ambicijos ima viršų…

Čia neprošal pasidalinti savo įspūdžiais iš vienų prieš savaitę vykusių LKL rungtynių, kurias rodė Sport1 ir Lietuvos ryto TV (tik nepamenu, kuris rodė pirma, o kuri kartojo – gal kuris komentatorius patikslins). Žiūrėjau per Sport1 ir buvau nuoširdžiai nustebintas situacijos, kai išeinant į rungtynių pertrauką, Sport1 komentatorius anonsavo netrukus įvyksiantį pokalbį su vienu komandos trenerių. Ir tikrai, po trumpos pauzės pamatėme tą komentatorių aikštelėje prieš kamerą, bet sutrikusiai sakantį, jog žadėto interviu nebus, nes treneris nuskubėjo į rūbinę, o jo fone, bendrame plane aiškiai matėsi, jog kažkoks asmuo duoda interviu kitai televizijai – ko gero, Lietuvos ryto TV…

Aišku, per televiziją vakar girdėta Kauno Žalgirio administracijos atstovo argumentacija, jog Lietuvos ryto žurnalistų rašiniai kauniečiams neįtinka dėl to, kad juose vartojami žodelyčiai, pažymintys nuomonę, yra labai įdomi. Nenuomonė tada turėtų būti komandos (nesvarbu, kurios), oficialus komunikatas, kurį žiniasklaidos priemonė (nesvarbu, kuri) privaloma tvarka turėtų skelbti. Taip, ko gero, tai reikia suprasti.

Kažkada gyvenome santvarkoje, kai žmonės už nuomonės reiškimą buvo vežami toli toli ar net šaudomi.

Visas šitas šurmulys yra labai neskanus. Nepuošia nei lietuviško sporto, nei žiniasklaidos.

Kiekvienas, ribojantis priėjimą prie informacijos, elgiasi mažų mažiausiai neprotingai. Visų pirma jis pernelyg sureikšmina savo, kaip informacijos šaltinio svarbą informaciniam fonui; skurdina savo sklaidą ir labai klaidingai galvoja, jog nuskriaus tuos negaunančius.

Už to nesunku įžvelgti kvailą pasipūtimą ir tuštybę.

uagadugu, tarkim, negauna spaudos pranešimų iš TV3 ar TV programos iš LTV..

Na, ir kas? Nuskriaudė?

Suprastėjo rašinių kokybė?

Nepykstu, dzin.

Nesiruošiu gadinti savo laiko ir gilintis į priežastis.

Traktuoju tai, kaip man nesuprantamą elgesį.

Jei geriau jaučiatės nesiųsdami, prašom, nesiųskit.

Gera nuotaika yra sveikatos laidas.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.2/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Share
Kategorijos:  Keistumai, Krepšinis, Sportas
Žymos: , , , , , , , , ,

SKAIČIAI: KRAUPI IDENTIFIKACIJOS KRIZĖ KEDOFILŲ LAGERYJE

Po vakarykštės dienos LNK turėtų šiek tiek atsikvėpti.

Lyg ta laiba nendrelė, kerzinio TV3 bato nulenkta po krepšinio ir šiokiadieniais stabiliai atsilikinėjusi aštuoniais dienos auditorijos procentais, LNK vakar jau buvo geresnė.

Nuo stabiliais jau tarsi tapusių 18 procentų vakar užlipta iki 21.6, nors TV3 savo rodiklių beveik nepablogino – likta ties 25.4 (duomenys iš TNS).

Tarsi ir nieko neatsitiko, bet šįkart stipriau padirbėta geriausio laiko zonoje.

Nekarksėsiu, bet po vakarykščio KK2 pranašumo prieš Drąsos kainą (KK2 skaičiai svyravo ties 15 reitingo procentų, o Drąsos kaina – gerokai žemiau – ties dešimt) tarsi ir peršasi mėgėjiška išvada, jog lietuviai seriale neatpažino Drąsiaus Kedžio istorijos ir atsitiko kraupi identifikacijos krizė. Kedofilai neatpažino savo adoravimo objekto, o pedofilai šitos istorijos apskritai vengia tarsi ugnies, o todėl irgi nežiūri. Tie, kurie nei kedofilai, nei pedofilai mėtosi tarp serialo , KK2 ir LTV koridoriais lakstančio vilkšunio.

Ir nepastebi Kairytės

Bent jau pirmadieniais, kai KK2 būna pririnkusi ypač daug pikanterijos iš savaitgalio atsipalaidavimų, infogliancas laimi.

Vakar vyko labai atkakli kova tarp dviejų Rūtų. Pastaruosius mūšius TV3 Rūta jau buvo laimėjusi, todėl šįkart LNK Rūta įsikibo Rūtai anajai į kaklą tarsi pikta furija, nuo šokių aikštelės nutrūkusi.

Šį kartą TV3 Rūtai parūpo Seimo cirkininkai, o ne Brazauskų ar pedofilų klanas.

Nebuvo įdomu, o gal ir kiek pabodę – dar viena rampa Daliai Teišerskytei, Petrui Gražuliui, Vytautui Šustauskui ar Jurijui Smoriginui.

Nevežė taip gerai, kaip smagi Kristinos karietaitė bufetan.

Žiūrovą labiau sudomino graudi Andriaus Šedžiaus istorija apie pavainikį. Seimūnas eina D. Teišerskytės pavyzdžiu ir prieš kameras viešina intymiausias savo paslaptis.

O ponia Dalia šį minėjo kažkokių šūdžių kontekste pas tą pačią LNK Rūtą…

Kuri dabar yra ragus surėmusi su TV3 Rūta, kurios laidoje ponia Dalia dar kartą daro viešą ekshibicionizmo seansą.

Viskas taip susipainioję, kad neatriši.

Nenustebčiau, jei D. Teišerskytė su A. Šedžiumi televizijos ekranuose viens kitą negražiai vadina, o Seime pasislėpę sau arbatėlę geria ir visokius šūdžius repetuoja nepaliaudami.

Visur ta kanalizacija.

Vėliau atsitinka velniava su Gyvenimu esančiu gražiu, kuris nedaug kam pasirodė gražus, nors Vytautas Rumšas šį bandė gražinti.

Sėdėjau aš čia po palme porą minučių tarsi rūpintojėlis ir bandžiau prisiminti, apie ką buvo laida.

Neatsimenu, dievaži, nors žiūrėjau.

Neužstrigo.

Panašu, kad Edvardo Žičkaus vasarą prisilesti rezervai eina į pabaigą.

Neilgam užteko…

Žiūrovai linkę rinktis Oksanos Pikul grožybes laidoje Kažkas atsitiko.

Kol kas mažai kas pastebėjo Livijos Gradauskienės kitos prigimties grožybes Lietuvos ryto TV Burbule, debiutavusiame vakar.

Kur jau pastebėsi…

Turi būti negyvai įsiknisęs į Lietuvos ryto spaudos analus arba žiūrėti Lietuvos ryto TV, kad pastebėtum.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

„LIETUVOS RYTO“ TV: NE TIK EKOLOGIJA IR DIDELI UŽPAKALIAI

Didžiųjų televizijų fanfaroms gaudžiant, mažieji į žemę nelenda.

Nors informacijos iš jų nedaug.

Stebiu kreives ir matau, jog netgi Lietuvos ryto TV neadoruojamo TNS duomenys rodo, kad pastaroji televizija paskutinį mėnesį gerokai kilstelėjo savo rodiklius – nuo 2.6 iki 4.

Tai gal ir smulkmena, neverta didžiųjų dėmesio, bet arogancija kartais gali ir kainuoti…

Lietuvos ryto TV padidino savo dalį televizijų žiūrėjimo pyrage 50 procentų.

Toks mizeriukas

Aišku, didžiąja dalimi tai atsitiko dėl to, kad prie Lietuvos ryto TV žiūrovų prisijungė dar septyni Lietuvos regionai.

Bet gal pradeda kauptis ir ta kritinė masė, kurios neišvengiamai atsiranda, jei aktyviai, be paliovos dirbi su turiniu. Ir dar jeigu rinkodara eina koja kojon. Tada prasimuši.

Ašku, ne tokiais produktais, kaip antai šitaip Lietuvos ryto TV aprašomas: TV laida “Ekovizija” stengsis išsamiai atsakyti į šiuos ir kitus mums visiems svarbius klausimus. Ši laida supažindins su žmonėmis, kurie žino daug daugiau ir gali patarti dabar jau gyvybiškai svarbiais klausimais. Vienas iš pagrindinių laidos tikslų – suteikti reikiamą informaciją.

Projekto autoriai stengsis griauti mitus, kad viskas kas ekologiška – būtinai brangu…Pasak jų, dažnai tai gali būti daug pigiau, arba visai nieko nekainuoti. Žinojimas yra didžiausias turtas. „Rūpintis aplinka – reiškia rūpintis savimi. Rūpintis savimi – reiškia būti sąmoningu. Sąmoningumas tai ir yra ekologija. Ką mes valgome? Ką geriame? Kokiuose namuose gyvename? Kaip savo vaikus auklėjame? Nuo viso to priklauso mūsų ateitis“, – teigia projekto “Ekovizija” kūrėjai.

Suprantu, kad Europos fondams būtina pašvaistyti didesnių Europos šalių mokesčių mokėtojų pinigus, bet gal pigiau kainuotų koks sienlaikraštis Aplinkos ministerijoje…

Pataupytume riebaus vokiečio santaupas. Partneriai esam šiokie tokie per Briuselį…

Kai valdininkų galvose bėgioja euruoti tarakonai, žiūrovas perjungia kanalą.

Taip bus ir dabar. Lietuvos ryto TV tai žino, o todėl pirma žinia spaudos pranešime yra ne Ekovizija, o Jovita Valeikaitė. Va, ši:

Jovita Valeikaitė © Lietuvos ryto TV

Kanalas žurnalistei įspraudžia pareigos išmūčytą leksikoną: pasiūlymas prisijungti prie naujo projekto kūrybinės grupės ir tapti specifinio pobūdžio laidos vedėja man pasirodė išties įdomus. Juk pastaruoju metu gamta darosi vis sudėtingiau nuspėjama, aplinkui siaučia viską griaunantys potvyniai (Pakistane), kaimus ir miškus ryjantys gaisrai, prieš kuriuos žmogus atrodo bejėgis (Rusija), liejasi nafta Meksikos įlankoje (JAV) … Tad nevalingai kyla klausimas, kokiame pasaulyje gyvens mūsų vaikai ir anūkai? Kaip mes susiję su šiais ir kitais gamtos reiškiniais, kurie nuolat vyksta įvairiose pasaulio vietose ir kelia grėsmę žmonių gerovei? Staiga sustabdyti viską griaunančius procesus ir gyventi absoliučiai ekologiškai kol kas matyt neįmanoma – tai valstybinio mąsto reikalas. Tačiau atėjo laikas stabtelti ir pagalvoti apie ateitį.

Televizija laidą apgyvendina tinklelio pozicijoje, jau visai besiribojančioje su naktimi – 22.20 val., trečiadieniais. Čia Lietuvos ryto TV žiūri apie 1.4 procento žiūrovų (TNS duomenys).

Na, kaip kokiame giliai į pakraštes nugrūstame Lietuvos ryto priede…

Tačiau būta ir tikresnių naujienų. Lietuvos ryto TV prieš kurį laiką patikslino informaciją apie aštrialiežuvės Livijos Gradauskienės prisijungimą prie darniai televizines pievas kultyvuojančio kanalo kolektyvo.

Žodingoji TV laidų vedėja čia bus ne kokia terminatorė ar replikatorė, o izoliatorė. Burbule.  Štai tokia:

Livija Gradauskienė © Lietuvos ryto TV

Ir štai taip: Donalda, Gediminas ir Erika trims paroms buvo apgyvendinti „Auksinio varno“ rezidencijoje, izoliuoti nuo bet kokios informacijos: buvo konfiskuoti telefonai, iš namo buvo išneštas televizorius, trijulė neturėjo nei radijo, nei prisijungimo prie interneto, nei spaudos. Ketvirtą dieną po informacijos vakuumo dalyviai žaidimo studijoje turėjo parodyti, kaip jie susigaudo realybėje. „Burbulo“ organizatoriai jiems pateikė gausybę klausimų ir užduočių iš pastarųjų dienų įvykių, o žaidėjai turėjo atspėti, kas yra tiesa, o kas tik gražiai „supakuotas“ melas. Pavyzdžiui, Donalda Meiželytė turėjo atspėti, kuri knyga per tas tris dienas, kol ji buvo uždaryta, tapo bestseleriu Europoje ir Amerikoje : A variantas- „Didelė knyga apie krūtis“ ; B – „Knyga apie didelę varpą“ ar C- „Knyga apie didelį užpakalį“.

Be galo turininga informacija. Lygiuojamasi į geriausius LNK ir TV3 pavyzdžius…

Tačiau vėliau artėjame link Lietuvos ryto TV programos specifikos. Anot jos, vienas iš laidos išskirtinių bruožų – reportažai iš esamų ir tariamų aktualijų. Tik vienas iš tų reportažų sukurtas pagal tikrus faktus- žaidėjai turi atspėti, kuris. Eksperimentinės laidos trijulė galėjo rinktis iš tokių variantų: A- Diego Maradonna vadovaus naujai Pietų Amerikos futbolo federacijai; B – Lietuvos rinktinę remianti telekomunikacijų bendrovė siūlo naują pokalbių planą „Rinktinė“, kurį užsisakę klientai vietoj operatorės balso išgirs Simo Jasaičio, Martyno Gecevičiaus ar Roberto Javtoko balsą; C – Indonezijos parlamente kilo skandalas dėl pornografijos svetainės. Po kiekvieno išvysto reportažo laidos žaidėjai juokėsi, kad viskas absoliutus melas, tačiau ekrane išvydę visas istorijas, pradėjo abejoti. Kad teisingas variantas yra trečias, susigaudė tik Erika Santos. Juodeiką suklaidino itin įtinkinančios Martyno Gecevičiaus ir Simo Jasaičio kalbos. Tuo tarpu Donalda pareiškė, kad sukurta istorija apie krepšininkus būtų puikus rinkodaros planas bet kuriems rinktinės rėmėjams.

Televizija bando sinergetiškai dirbti su dienraščiu. Jos programoje grynoji pramoga dažnai permaišoma su informaciniais intarpais. Ne infošou, o kažkoks infogame, inforeality, infotalk. Pasaulyje esama tokių televizijų, bet jos labiau orientuotos į urbanizuotus žiūrovus ir dažnai turi lokalinį, o ne nacionalinį prieskonį. Lietuvos ryto TV agrarinio mentaliteto šalyje tikisi surasti savo eldoradą.

Jau seniau pastebėjau vieną svarbią, ko gero, sveikintiną, bet, nesu tikras, ar žiūroviškai labai rezultatyvią kanalo savybę.

Kanalas principingai perka formatus ir visuomet tai pabrėžia.

Štai ir Burbulas nupirktas iš Armoza Formats, Izraelio kompanijos, kuri pastaraisiais metais yra viena aktyviausių pasaulio formatų rinkos dalyvių.

Didesniuosiuose Lietuvos kanaluose dažniau elgiamasi kitaip – formatai nusižiūrimi, pakeičiamas vienas kitas elementukas, pritaikomas segmentukas iš kitur.

Ir viskas groja.

Gerai, ne viskas…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

KARŠTA NAUJIENA: VĖL KASAMA DUOBĖ PO TNS „GALLUP“

TNS Gallup pranešė TV rinkos dalyviams nerimastingą žinią, kad, cituoju, liepos 26 dieną vėl buvo pasikėsinta i SIC Gallup Media / TNS atliekamo TV metrų tyrimo dalyviu konfidencialumą.

Pakvipo detektyvu: UAB „Lietuvos Rytas“ leidžiamo žurnalo „TV Antena“ žurnalistais prisistatę žmonės, prisidengę žurnalistiniu tyrimu lankėsi TV metru respondento namuose, siekė išgauti informaciją apie dalyvavima tyrime, žiūrimus kanalus, namų ūkio nariai bei jų turima aparatura buvo fotografuojami.

Primename, kad toks žurnalistinis tyrimas jau buvo atliekamas, o jo rezultatai buvo plačiai eksponuojami Lietuvos ryto puslapiuose ir eteryje.

Rašėme apie tai ir turime pagrindo manyti, kad tie UAB „Lietuvos Rytas“ leidžiamo žurnalo „TV Antena“ žurnalistais prisistatę žmonės tokiais prisistatė neapsimetinėdami, o todėl šią arba kitą savaitę galime sulaukti eilinės demaskuojančios medžiagos Lietuvos ryto žiniasklaidos imperijos padaliniuose.

TNS Gallup vadovas Gytis Juodpusis situaciją mums pakomentavo vienareikšmiškai : pirmosios panašios provokacijos prasidėjo 2009 metais. Po to sekė eilė straipsnių „Lietuvos ryte“, kurių tendencingumas ir neprofesionalumas mus šokiravo. Nenorėdami veltis į bevaises diskusijas su neprofesionalais, mes inicijavome tarptautinį TV metrų sistemos auditą. Auditorių parinkti buvo pavesta Lietuvos radijo ir televizijos komisijai, Lietuvos komercinių TV ir radijo asociacijai, Komunikacijos agentūrų asociacijai bei Lietuvos skaitmeninių TV asociacijai. Minėtos institucijos bendru sutarimu išrinko auditorę iš Didžiosios Britanijos p. Lietuvos skaitmeninių TV asociacija. Auditas vienareikšmiai atsakė į rinkos dalyvių keltus klausimus.
Deja, panašu, kad kai kurie rinkos dalyviai, nekreipdami dėmesio į audito išvadas, nusprendė tęsti provokacijas prieš TNS atliekamą TV metrų tyrimą.

Ir užbaigė dramatiškai: yra akivaizdus siekis ne vykdyti „žurnalistinį tyrimą“, bet šantažuoti tyrimų kompaniją, griauti pasitikejimą tyrimais apskritai, destabilizuoti situaciją TV reklamos rinkoje ir taip siekti savanaudiškų tikslų. Šiuo metu mas analizuojame situaciją su rinkos dalyviais bei tariamės dėl veiksmų, kurie užkirstų kelią panašioms provokacijoms.

uagadugu niekuomet neslėpė savo simpatijų menkiau žiūrimiems kanalams ir trimituoja apie jų menkiausius pasiekimus ar užmačias. Štai ir šiandien suokėme apie naują Lietuvos ryto TV laidą, nors, jeigu kuris nors mūsų komentatorius paprašytų už ją statyti savo pinigus, vargu ar sutiktume…

Taip pat mums nepatinka monopolistai, todėl nemylime TNS Gallup meile karšta.

Šios atliekami telemetriniai tyrimai yra nepalankūs Lietuvos ryto TV. Televizija investuoja daug pinigų į kokybę, iš visų jėgų bando prilygti rinkos lyderiams, tačiau to nesimato skaičiuose.

Gerai, meskime tuos skaičius į šalį. Net jei tų skaičių nebūtų, nemanyčiau, kad Lietuvos ryto TV gali būti labiau žiūrima, nei skaičiai rodo.

Priežastys kelios. Pirma – žiūrovų inercija. Rinkos naujokai visuomet pervertina žiūrovo paslankumą. Būdami dinamiški patys (jeigu tu ką nors kuri, esi aktyvus, reiškia ir esi dinamiškas), jie tokiais laiko ir juos supančius. O tai – iliuzija. Žiūrovas tingus, kaip smauglys saulės atokaitoje. Jam dažniausiai pakanka pirmos distancinio pultelio eilutės. O ten yra trys klavišai, kurie jau daug metų užimti. Kartais juos sudomina koks ypatingo lygio reginys – tarkim, LKL finalas (bet ne Mis Lietuva…), tačiau tokių reginių turi būti daug ir kartotis jiems reikia dažnai. Tai – ne vienerių metų įdirbis.

Lietuvos ryto TV autorinės programos pramoginė dalis yra skurdi LNK ir TV3 fone. Nei Vytenis Sinkevičius, nei Jogaila Morkūnas nėra bulvaro megažvaigždės. Tiesiog – ne ta svorio kategorija. Man labai patinka Livija Gradauskienė, bet bijau, kad toms plačiausioms masėms ji nėra patraukliausia.

Su kokia Pareigyte nesulyginsi…

Lietuvos ryto TV beviltiškai pralaimi ir LNK, ir TV3 kanalui filmais. Tiksliau, dirba pagal savo pajėgumus, bet neturėdama LNK ir TV3 megabiudžetų, negali kovoti ir dėl filmų megapaketų.

Net ir pagerinęs pastaruosius  porą parametrų, kanalas negalės pretenduoti į didesnes žiūrovų simpatijas dar mažų mažiausiai kelis metus, kol žiūrovinė inercija nebus įveikta.

Jeigu kažkas yra kabinęs ant ausų makaronus ir žadėjęs aukso kalnus per metus, tada reikia tik pasijuokti iš tų, kurie patikėjo.

Nors tai gal ir nelabai gražu…

Tai, kuo kanalas giriasi – didžiausia informacinių laidų gausa, deja, nėra pats patraukliausias magnetas masėms.

Todėl, kad ir kaip to nesinorėtų, tikiu TNS Gallup, kai šie rodo tuos 2-3 procentus auditorijos dalies, kas kanalui garantuoja tik šeštą vietą rinkoje ir tokias menkas reklamos pajamas.

Bet pacituosiu uagadugu komentatorių Spyrį: TNS duomenimis galima pasitikėti tiek, kiek jie tarnauja kaip vieninga valiuta. Pati tyrimo metodika nekelia didesnių abejonių. Netgi mažas respondentų skaičius nėra taip jau blogai. Blogai, kad TNS niekaip nesutinka, jog mažas respondentų rotacijos procentas atsiliepia tyrimo rezultatų patikimumui.(…) TNS turėtų gerokai padidinti respondentų rotaciją.

Daugiau nei sutinku su Spyriu

Savo nepaslankumu TNS Gallup gali išsikasti pats sau duobę.

O problema – labai rimta. Bandantys sudaužyti veidrodį tik įsivaizduoja galį jį pakeisti sau palankiu.

Iš tiesų jie sukuria situaciją, kai žmonės netiki tuo, ką veidrodis atspindi.

Naivu galvoti, kad staiga pradės tikėti matą teisingą atspindį, jei atsirastų kitas veidrodis.

Chaosas…

Aišku, kai kam geriau chaosas, nei nepalanki vieta tvarkoje.

Nes kai visiems chaosas, visi tame chaose lygūs.

O turėdamas daug ir galingų poveikio priemonių gali nusipiešti kokią nori realybę.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , ,

„LIETUVOS RYTO“ TV VĖL TRANSLIUOJA ANALOGINIU BŪDU IR KALTINA LNK MELAGYSTĖMIS

Triumfuojantis Edmundas Jakilaitis © Lietuvos rytas

Jau ne kartą rašėme apie Lietuvos ryto TV peripetijas su transliavimu septyniuose papildomuose šalies regionuose analoginiu būdu po to, kai šiuos dažnius maloniai ir liberaliai atlaisvino LTV2.

Lietuvos ryte paskelbtas, dėmesio – jau ne užsakomasis straipsnis apie pasikeitusią situaciją.

Čia sakoma, kad, citata, konkurentų pastangos kaišioti pagalius į ratus „Lietuvos ryto“ televizijai subliūško. Penktadienį septyniuose mūsų šalies regionuose buvo atnaujintos šio kanalo transliacijos analoginiu būdu.

Ir iš tiesų – liepos 19 dieną teismas vėl leido transliuoti Lietuvos ryto TV signalą, kuris eteryje – nuo liepos 23 dienos.

Straipsnyje Lietuvos ryto TV vadovas Edmundas Jakilaitis nevyniodamas argumentų į minkštą vatą kaltina melagystėmis LNK: LNK argumentai atmesti.

Šio kanalo teisininkams buvo pavykę suklaidinti Vilniaus apygardos administracinį teismą melagingais argumentais.

Reikalavimą stabdyti transliacijas jie grindė tuo, kad mes neva neatpažįstamai pakeisime analoginės technikos tinklą, investuosime į jį ir taip toliau. Tai – visiškas absurdas. Juk tinklas – ne mūsų, mes jį nuomojamės iš valstybės programai transliuoti.

Kitas argumentas – neva mes dar nebuvome pradėję transliacijų. Tai – irgi netiesa.

Tačiau konfliktas nesibaigia, nes Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) sprendimą suteikti Lietuvos ryto televizijai licenciją transliuoti programą analoginiais siųstuvais LNK ir TV3 apskundė teismui.

Čia E. Jakilaitis irgi kategoriškas. Jokių minkštybių nerasi: jaučiamės tvirtai. Jei kalbėsime apie konkurso sąlygas – niekam nekyla abejonių, kad rodome kur kas daugiau lietuviškos, autorinės produkcijos negu TV1 ar TV6. Originalių informacinių laidų transliuojame daugiau negu bet kuris kitas kanalas.

Yra tame racijos. Originalių informacinių laidų tiek netransliuoja nei LNK, nei TV3. Tiesą sakant, paraštėse pažymėsime, kad, jei tiek transliuotų, nebūtų taip žiūrimos.

Bet, jeigu lyginsime Lietuvos ryto TV su TV3 ir LNK antriniais kanalais TV6 ir TV1, rasime milžinišką skirtumą. Pastarieji, kaip jau ne kartą esame pastebėję, yra antriniai ne tik todėl, kad gimę vėliau, bet ir dėl programinio antriškumo. Kaip kokie nusigyvenę kaimynai, kuriems atiduodamos nunešiotos drapanos.

Lyginant su jais Lietuvos ryto TV žiba.

Bet skaičiai rodo tik labai mažus krustelėjimus.

E. Jakilaitis teigia, kad „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovų skaičius per mėnesį paauga dešimtadaliu, kas nėra geras ženklas konkurentams.

Tačiau mes palyginome tris dienas TNS Gallup duomenų , kai Lietuvos ryto TV jau buvo matoma, jos vadovo teigimu, 90-ties proc. Lietuvos gyventojų su savaite prieš tai:

29 savaitė (be 7 regionų) 30 savaitė (su 7 regionais) Pokytis
Penktadienis 2.9% 2.5% -0.4
Šeštadienis 2.7% 2.9% 0.2
Sekmadienis 3.7% 2.2% 1.5

Teigiamų pokyčių nesimato.

Gal net atvirkščiai…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , ,

LNK IR TV3 NELEIS RAMIAI KVĖPUOTI „LIETUVOS RYTO“ TV

uagadugu skaitytojai pranešė, kad Lietuvos ryto TV nuo birželio 18 dienos nesilaiko savo įsipareigojimų analoginiais siųstuvais transliuoti  programą septyniuose Lietuvos regionuose, kuriuose ji, būdama konkurso laimėtoja, gavo teisę tai daryti nuo birželio 3 dienos. Rašėme apie tai čia.

Gindami teisėtus TV signalo vartotojų lūkesčius kreipėmės į televiziją su prašymu pasiaiškinti.

Gavome nuskenuotą kopiją užsakomojo straipsnio, kuris turėjo būti pastarosiomis dienomis atspausdintas, spėjame, Lietuvos ryte arba tų septynių regionų laikraščiuose.

Straipsnio pavadinimas iškalbingas – Konkurentai bando kišti koją „Lietuvos ryto“ televizijai.

Iš jo sužinome, kad tie palinksniuoti konkurentai yra TV3 ir LNK, kurie, anot Lietuvos ryto TV, liko labai nepatenkinti, kad jų antriniai kanalai TV6 ir TV1 nelaimėjo konkurso.

Likę nepatenkinti jie apskundė teismui LRTK (Lietuvos radijo ir televizijos komisija) sprendimą, kad konkursą laimėjo Lietuvos ryto TV.

Ir nors Lietuvos ryto TV teigia, kad TV3 ir LNK pateikė teismui skundus, kuriuose yra daugybė išgalvotų motyvų, teismui jie nepasirodė tokie, todėl jis nutarė laikinai nutraukti analogines transliacijas septyniuose regionuose.

uagadugu neturi garbės žinoti, kokie yra tie teismui pateikti motyvai, todėl apie juos čia ir nekalbėsime.

Tik atkreipsime dėmesį į Lietuvos ryto TV retoriką, kuri parodo emocinį karštį, sukeltą šaltų teismo nutarties eilučių: Galingąsias LNK ir TV3 televizijas, atrodo, išgąsdino, „Lietuvos ryto“ TV sėkmė, taip pat tai, kad šios televizijos informacinės ir aktualijų laidos sutraukia vis daugiau žiūrovų.

LNK ir TV3 turi didžiausią reklamos rinkos dalį Lietuvoje. Jų žūtbūtinis tikslas – kad tokia jiems palanki situacija rinkoje būtų ir toliau.

Todėl minėti kanalai ir sunerimo, kai „Lietuvos ryto“ televizija, laimėjusi licenciją, išplėtė savo programos transliavimo teritoriją, taip padidindama konkurenciją rinkoje.

TV1 ir TV6 kanalus valdančios bendrovės, užuot garbingai konkuravusios gerindamos savo programas ir tokiu būdu sąžiningai užsitikrinusios savo pajamas, ėmėsi negarbingų veiksmų klaidindamos Vilniaus apygardos administracinį teismą.

Lietuvos ryto TV pagrindiniu TV3 ir LNK motyvu kreiptis į teismą laiko pastarųjų baimę dėl savo padėties rinkoje. Na, nors LNK ir TV3 dabar uagadugu ir išvadins debilais, dalis tiesos tame, panašu, yra. Jei prie Lietuvos ryto TV dabartinės programos pridėtume tų, anot kanalo, galingųjų keliolika metų stažo eteryje, rastume, ko gero, tikrai ne tuos tris procentus auditorijos dalies, kiek dabar Lietuvos ryto TV turi, o kelis kartus daugiau. Dvigubai už Lietuvos ryto TV geriau žiūrimos BTV tinklelio kokybė yra daug kartų prastesnė.

Todėl ir neršiama.

Tačiau yra šiek tiek apsimetimo tokioje retorikoje.

Kaip Jums atrodo, jei TV istorija būtų pasisukusi kitu kampu ir kokio nors LNK savininku jau kokius trylika metų būtų Gedvydas Vainauskas, o rinkoje ryžtingai vystykluose kapanotųsi kokio, tarkim, Dariaus Mockaus telenaujagimis, matytume kitą veiksmų logiką?

Kažkas be kovos atiduotų dalį reklamos dalies?

Sulauksit…

Beje, telemetriniai tyrimai jokio pastebimesnio krustelėjimo Lietuvos ryto TV žiūrėjime dėl šių septynių regionų nepajuto – nei jiems pradėjus žiūrėti, nei nuo birželio 18 dienos nustojus… Taigi formaliai LNK ir TV3 bent jau kol kas bijoti nebuvo dėl ko.

uagadugu simpatijos mažesniųjų pusėje.

Ypač, kai jie kapstosi.

Kuo daugiau konkurencijos, tuo mažiau nuobodulio.

Todėl ir rašome apie juos kartais neproporcingai daug ir ne pagal nuopelnus.

P.S. Beje, kada, po velnių, pradėsit savo spaudos pranešimus siuntinėti tiesiai į uagadugu? Adresas – dešinėj.

Gauname per visokius šunkelius…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD