ŽINIA… BTV TRANSLIUOS „DEUTSCHE WELLE“…

uagadugu gauna daug spaudos pranešimų. Daugumas jų yra elementarūs laidų anonsai, kur tik tarp eilučių gali iššifruoti mus dominančius dalykus.

Kai kurie pažymi įvykius, iš tiesų svarbius televiziniam procesui, aprašinėjamam uagadugu.

Tačiau kartais gauni laiškų, kuriuos skaitydamas nežinai, verkti ar juoktis.

Tokį gavau vakar. BTV praneša, kad atsitinka gera naujiena visiems, ieškantiems kokybiškos ir objektyvios informacijos apie įvykius pasaulyje –„Baltijos TV“ sekmadieniais pradeda transliuoti „Deutsche Welle“ parengtą savaitės pasaulio įvykių apžvalgą.

Ta proga – šioks toks istorinis ekskursas. Nepriklausomybės aušroje prieš kokius aštuoniolika metų tuometinės televizijos rodė viską, ką norėjo ir iš kur norėjo. Dabartinėmis akimis žiūrint bene 90 procentų to srauto buvo autorinės vagystės. Holivudinius filmus norintis rodyti kinomanas galėdavo nueiti į tuometinę autorinėmis teisėmis užsiimančią agentūrą ir už menką mokestį įsigyti teisę per televiziją transliuoti bet kurį pasaulio filmą. Tik ką iškepta S. Spielbergo juosta būdavo prasukama Nacionalinio transliuotojo eteryje be jokių papildomų leidimų. Tiesa, kažkodėl pakarpydavo titriukus…

Kita jauna ir nauja televizija vakarais parodydavo šį bei tą originalaus, o dieną spusteldavo tumblerį ir smagiai, be jokių leidimų transliuodavo kokį vokišką Sat1. Gražu, spalvinga, daug linksmai besisukančios vokiškos reklamos. Beje, šitokia praktika prasidėjo labai solidžioje vietoje – kai devyniasdešimtaisiais atsitiko tuometinio Lietuvos radijo ir televizijos komiteto okupacija ir Seimo apgultis, iš šios garbios įstaigos vietinio siųstuvo pagalba visai sostinei sklido signalas, kuris naktį transliuodavo puspornį iš olandiško RTL5, o dieną patriotines laidas, kuriamas Kauno TV studijoje.

Kai į televizijas atėjo civilizacija, visi suvokė, kad autorinės teisės kainuoja. Besikreipusius Į RTL dėl teisės šių signalu aprėminti savo laidas ištikdavo tyla ir nesupratingas atsakymas – mes nesuprantame, ką Jūs turite omeny

Besikreipę nesuprasdavo atsakymo, nes, tarkim, tuometinė Tele-3 su savo listen anglų kalbos pamokėlėmis be problemų įsiterpdavo į Santa Barbaras rusiškoje RTR, o LNK pirmtako Litpoliinter TV Vaiduoklis vaikus kibirvibirdavo taip pat rusiško ORT laidų aplinkoje.

Berods, iki 1995 metų du nacionalinės aprėpties lietuviški TV siųstuvų tinklai iš trijų transliavo rusiškas televizijas! Įdomūs laikai buvo…

O kai jau negalėjo transliuoti, atsitiko klausimas – kuo užimti eterį? Tuometinė nepriklausoma TV gamybos industrija buvo embrioniniame lygyje – tik LRT galėjo gaminti didelius srautus. O signalą transliuoti reikėjo, legalių filmų transliavimo kaina buvo tuometiniams televizijų biudžetams nepakeliama. Ir tada atsirado Deutsche Welle… Vokiškai solidus ir taip pat vokiškai be galo nuobodus Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos finansuojamas kanalas, už kurio retransliavimą ar atskiras laidas gali ir nemokėti.

O ar mokėtum už nuobodulį?

Užtat legalų…

Kol pinigų nėra, viskas, kas už dyka – gerai. Bet anksčiau ar vėliau televizijos suprato, kad verta mokėti pinigus už tai, kas atneš dar didesnius pinigus iš reklamos. Todėl Deutsche Welle tyliai ir niekieno nepastebėta dingo iš nacionalinių televizijų tinklelių, persikeldama pas kabelinius transliuotojus.

Dabar nebent skaitmeniniame Info TV rasi kokį Euronews intarpą. Labai menkai žiūrimame specializuotame kanale.

Šiais laikais, kai LNK su TV3 leidžia nemažus pinigus savo autorinėms laidoms, o LRT perka Pasaulio futbolo čempionato teises, nacionalinės aprėpties kanalas BTV paskelbia apie Deutsche Welle laidos atsiradimą savo tinklelyje.

Sakysite, alternatyva šlykščiam televizijų pasaulio supramogėjimui?

Ne, mūsų nuomone, tai – arba visiškas badas arba alternatyva sveikam protui.

Jei dar tiksliau, tai – badas, kurį, panašu, sukėlė sveiko proto deficitas.

BTV – jau daug metų yra vieno turtingiausių Lietuvoje – Achemos koncerno dalis. Per tą laiką jos žiūrėjimas sumažėjo 2.5 karto, kanalą jau beveik pavijo Pervyj Baltijskij Kanal, nors šis transliuojamas tik kabeliniais tinklais. Tai reiškia, kad tiek pat kartų sumažėjo BTV galimybės sutraukti reklamos pajamų. Kanalo tinklelyje pilna taip vadinamų fondinių laidų, kurias TV žmonės tarpusavyje vadina šūdlaidėmis, nes jas žiūri nebent tik tų fondų valdytojai, jų gamintojai ir jas transliuojančios TV stoties darbuotojai. O tai reiškia, kad kanalo žiūrimumas jų rodymo metu patiria kraupias turbulencines duobes, nepatrauklias reklamai – t.y. tam daiktui, kuris yra viso komercinio transliavimo laidas ir garantija.

Kuo daugiau tokių laidų, tuo mažiau reklamos.

Kaip galima pavadinti komercinę televiziją, kuri nesiekia reklamos pajamų?

Anglosaksai tokius reiškinius vadina įdomiais. Diplomatiškai.

O mes taip ir nesuprantame, verkti ar juoktis…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

KABELIS: VIENI SPORTUOJA, KITI GALVOJA, O TRETI DARO

Dar prieš nepilnus porą mėnesių Lietuvos kabelinės televizijos asociacija (LKTA) derybų su Viasat dėl jų naujo sporto kanalo transliavimo fone apie Viasat sporto kanalus šnekėjo su nepasitikėjimu pereinančiu į pasišlykštėjimą. Ji abejojo, ar iš tiesų ši kompanija  yra pajėgi tesėti savo pažadus, (…) žinodama, kad nepajėgs įgyvendinti šių sporto kanalų projekto, Viasat ir toliau pardavinėjo menkaverčius TV kanalus, todėl kabelinės televizijos bendrovės neturi pagrindo pasitikėti šia kompanija ir jos darbo principais. (…)Manome, kad Lietuvos kabelinės TV žiūrovai neturėtų būti apgaudinėjami ir viliojami pažadais, už kuriuos, deja, aiškintis reikia ne kažkur už jūrų ir kalnų esančiai kompanijai, bet Lietuvoje su žmonėmis sutartis sudarančioms kabelinės televizijos bendrovėms.

Deklaracijos panašios į antausius. Menkaverčiai kanalai, apgaudinėjami žiūrovai, – na, skambu, sutikite.

Tačiau šiandien išplatintas naujausias spaudos pranešimas, kur LKTA viceprezidentas Juozas Jurelionis jau teigia, kad didžioji dalis mūsų narių pasiryžo transliuoti naująjį sporto kanalą „Viasat Sport Baltic“ dėl tiesioginių transliacijų. Tikimės, kad šiuo kanalu rodomi turnyrai UEFA ir Eurolyga padės kabeliniams transliuotojams prisitraukti daugiau vartotojų.

Panašu, kad LKTA mėtėsi skambiais pareiškimais, o Viasat ramiai dirbo savo darbą. Nors kainos geriausios negavo, bet, šiaip ar taip, asociacijos žiūrovai yra 246 tūkstančiai Lietuvos šeimų – maždaug ketvirtadalis Lietuvos gyventojų. Kapeikėlė nuo kiekvienos ir versliukas sukasi.

Kaip rašo Verslo žinios, sutarties dėl Viasat Sport Baltic transliavimo nėra pasirašiusi TEO, Skaitmeninės Gala operatorė, kuri,  TEO atstovo spaudai Antano Bubnelio teigimu, nėra gavusi realaus pasiūlymo dėl „Viasat“ kanalų paketo retransliavimo.

Panašu, kad pasiūlymas, kuris buvo realus LKTA, pasirodė nerealus TEO. Ši turi tik apie 30 tūkst. abonentų, todėl Viasat’ui iš pažiūros nėra toks viliojantis klientas, kaip LKTA. Bet TEO potencija milžiniška, todėl jos privengia ir LKTA, o ir Viasat anksčiau ar vėliau turės būti paslankesnė. Juolab, kad tarp TEO transliuojamų kanalų yra Sport1, rodantis stipresnes, nei Viasat Sport Baltic Europos nacionalinių čempionatų futbolo lygas, Ispanijos krepšinio čempionatą ir dar daug varžybų, kurioms linkusi pataupyti Viasat Sport Baltic, vietoj jų be galo ir krašto sukanti kartojimus.

O aš pavydžiu maltiečiams. Šių TEO atitikmuo Melita nekreipia dėmesio į visokius vietinės kilmės Viasat ar LKTA, o aria savo sporto vagą, rodydama aštuonis nuosavus Melitos sporto kanalus!

Maltoje tik 400 tūkstančių gyventojų, o pas mus virš 3 milijonų. Aštuonis kartus daugiau.

Lietuvoje yra vienintelis tikras nesurogatinis nacionalinis sporto kanalas Sport1, o Maltoje aštuoni. Taip pat aštuonis kartus daugiau.

Žaidimas skaičiais kartais būna išties įdomus…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Krepšinis, Rinka, Sportas
Žymos: , , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD