Į PIEVAS APIE „KELIO NAMO“ MILIJONUS

Kelias namo © TV3

 

Jau buvo uagadugu klausiančių apie tris Rolando Skaisgirio milijonus. Kur jau – šitiek už serialą. Respublika rašė.

Kadangi straipsnis paskelbtas tą rytą, kai turėjo būti svarstoma interpeliacija ministrui, tai ir Skaityti toliau »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Share
Kategorijos:  Laidos, Personalijos, Visuomenė
Žymos: , , , , , , , , , ,

ŽINIA… BTV TRANSLIUOS „DEUTSCHE WELLE“…

uagadugu gauna daug spaudos pranešimų. Daugumas jų yra elementarūs laidų anonsai, kur tik tarp eilučių gali iššifruoti mus dominančius dalykus.

Kai kurie pažymi įvykius, iš tiesų svarbius televiziniam procesui, aprašinėjamam uagadugu.

Tačiau kartais gauni laiškų, kuriuos skaitydamas nežinai, verkti ar juoktis.

Tokį gavau vakar. BTV praneša, kad atsitinka gera naujiena visiems, ieškantiems kokybiškos ir objektyvios informacijos apie įvykius pasaulyje –„Baltijos TV“ sekmadieniais pradeda transliuoti „Deutsche Welle“ parengtą savaitės pasaulio įvykių apžvalgą.

Ta proga – šioks toks istorinis ekskursas. Nepriklausomybės aušroje prieš kokius aštuoniolika metų tuometinės televizijos rodė viską, ką norėjo ir iš kur norėjo. Dabartinėmis akimis žiūrint bene 90 procentų to srauto buvo autorinės vagystės. Holivudinius filmus norintis rodyti kinomanas galėdavo nueiti į tuometinę autorinėmis teisėmis užsiimančią agentūrą ir už menką mokestį įsigyti teisę per televiziją transliuoti bet kurį pasaulio filmą. Tik ką iškepta S. Spielbergo juosta būdavo prasukama Nacionalinio transliuotojo eteryje be jokių papildomų leidimų. Tiesa, kažkodėl pakarpydavo titriukus…

Kita jauna ir nauja televizija vakarais parodydavo šį bei tą originalaus, o dieną spusteldavo tumblerį ir smagiai, be jokių leidimų transliuodavo kokį vokišką Sat1. Gražu, spalvinga, daug linksmai besisukančios vokiškos reklamos. Beje, šitokia praktika prasidėjo labai solidžioje vietoje – kai devyniasdešimtaisiais atsitiko tuometinio Lietuvos radijo ir televizijos komiteto okupacija ir Seimo apgultis, iš šios garbios įstaigos vietinio siųstuvo pagalba visai sostinei sklido signalas, kuris naktį transliuodavo puspornį iš olandiško RTL5, o dieną patriotines laidas, kuriamas Kauno TV studijoje.

Kai į televizijas atėjo civilizacija, visi suvokė, kad autorinės teisės kainuoja. Besikreipusius Į RTL dėl teisės šių signalu aprėminti savo laidas ištikdavo tyla ir nesupratingas atsakymas – mes nesuprantame, ką Jūs turite omeny

Besikreipę nesuprasdavo atsakymo, nes, tarkim, tuometinė Tele-3 su savo listen anglų kalbos pamokėlėmis be problemų įsiterpdavo į Santa Barbaras rusiškoje RTR, o LNK pirmtako Litpoliinter TV Vaiduoklis vaikus kibirvibirdavo taip pat rusiško ORT laidų aplinkoje.

Berods, iki 1995 metų du nacionalinės aprėpties lietuviški TV siųstuvų tinklai iš trijų transliavo rusiškas televizijas! Įdomūs laikai buvo…

O kai jau negalėjo transliuoti, atsitiko klausimas – kuo užimti eterį? Tuometinė nepriklausoma TV gamybos industrija buvo embrioniniame lygyje – tik LRT galėjo gaminti didelius srautus. O signalą transliuoti reikėjo, legalių filmų transliavimo kaina buvo tuometiniams televizijų biudžetams nepakeliama. Ir tada atsirado Deutsche Welle… Vokiškai solidus ir taip pat vokiškai be galo nuobodus Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos finansuojamas kanalas, už kurio retransliavimą ar atskiras laidas gali ir nemokėti.

O ar mokėtum už nuobodulį?

Užtat legalų…

Kol pinigų nėra, viskas, kas už dyka – gerai. Bet anksčiau ar vėliau televizijos suprato, kad verta mokėti pinigus už tai, kas atneš dar didesnius pinigus iš reklamos. Todėl Deutsche Welle tyliai ir niekieno nepastebėta dingo iš nacionalinių televizijų tinklelių, persikeldama pas kabelinius transliuotojus.

Dabar nebent skaitmeniniame Info TV rasi kokį Euronews intarpą. Labai menkai žiūrimame specializuotame kanale.

Šiais laikais, kai LNK su TV3 leidžia nemažus pinigus savo autorinėms laidoms, o LRT perka Pasaulio futbolo čempionato teises, nacionalinės aprėpties kanalas BTV paskelbia apie Deutsche Welle laidos atsiradimą savo tinklelyje.

Sakysite, alternatyva šlykščiam televizijų pasaulio supramogėjimui?

Ne, mūsų nuomone, tai – arba visiškas badas arba alternatyva sveikam protui.

Jei dar tiksliau, tai – badas, kurį, panašu, sukėlė sveiko proto deficitas.

BTV – jau daug metų yra vieno turtingiausių Lietuvoje – Achemos koncerno dalis. Per tą laiką jos žiūrėjimas sumažėjo 2.5 karto, kanalą jau beveik pavijo Pervyj Baltijskij Kanal, nors šis transliuojamas tik kabeliniais tinklais. Tai reiškia, kad tiek pat kartų sumažėjo BTV galimybės sutraukti reklamos pajamų. Kanalo tinklelyje pilna taip vadinamų fondinių laidų, kurias TV žmonės tarpusavyje vadina šūdlaidėmis, nes jas žiūri nebent tik tų fondų valdytojai, jų gamintojai ir jas transliuojančios TV stoties darbuotojai. O tai reiškia, kad kanalo žiūrimumas jų rodymo metu patiria kraupias turbulencines duobes, nepatrauklias reklamai – t.y. tam daiktui, kuris yra viso komercinio transliavimo laidas ir garantija.

Kuo daugiau tokių laidų, tuo mažiau reklamos.

Kaip galima pavadinti komercinę televiziją, kuri nesiekia reklamos pajamų?

Anglosaksai tokius reiškinius vadina įdomiais. Diplomatiškai.

O mes taip ir nesuprantame, verkti ar juoktis…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

NEBAISUS MUMS TAS KIAULIŲ GRIPAS

Nežinau kaip jus, bet man žinia apie mirštančius nuo kiaulių gripo labai nepatiko. Ankstesnės dvi pandemijos prasidėjo būtent nuo kiaulių. Taigi grėsmė akivaizdi.

Savaitgalį buvau visiškai nutolęs nuo informacijos, todėl apie Meksiką ir JAV išgirdau prie pusryčių. Aišku, kiek leidžia ryto lakstymai tarp dušo ir kramsnojimo, bandžiau prisisiurbti prie lietuviškų informacijos šaltinių. Na ir kas ten?

Iš karto atsiprašysiu, jei nebūsiu visiškai objektyvus. Mat iki devynių žinių srautą sekiau tik probėgšmom, taigi galėjau kažką ir pražiopsoti. Dėl Žinių radijo, tai garantuoju, kad šie savo naujienose nieko apart sauso tekstuko į eterį nepaleido. Lietuvos radijo beveik neklausiau, bet labai norėtųsi tikėti, kad šis, didžiausiais pajėgumais Lietuvoje disponuojantis transliuotojas paskambino kažkuriam epidemiologui ir apie gripą pašnekėjo. To paties tikiuosi ir iš LTV Labo ryto – Guoda Pečiulytė daro protingos žurnalistės įspūdį, todėl irgi turėjo išsitraukti kokį mediką iš patalo šeštą valandą ryto.

Bent jau taip turėtų atrodyti grynai iš žiūrovinių pozicijų. Kalbėjimas apie tai, kas gali paliesti kiekvieną ne kažkokioje neapibrėžtoje ateityje, o po kelių savaičių ar mėnesio, yra intriguojantis.

Ką girdžiu po devintos? Audrys Antanaitis Žinių radijo Rakte diskutuoja apie tai, kaip Lietuva atskirs elektros perdavimo ir gamybos veikas, Dariui Lukoševičiui Laisvojoje bangoje parūpo Sodros klausimai. Beje, diskusija vyko telefonu – ne man tokiam senam žurnalistikos vilkui patarinėti, bet juk buvo galima lygiai taip pat paskambinti kažkam nuo medicinos. Lietuvos radijas nuo devynių iki dešimt tarp estrados pašneka apie profsąjungas ir vitaminus; Ginas Dabašinskas Žinių radijuje nuo dešimt tarsi ir bando užvesti kalbą apie gripą, bet Aurimas Perednis nurodo pagrindinę gairę – mano nuomone, visiškai atšalusius barščius – Prezidento metinę kalbą; nuobodulio įsikūnijimui Rimgaudui Geleževičiui Lietuvos radijuje nuo vienuolikos parūpo švietimo reforma. Iki pietų viskas.

Verčiu devintą portalus. Delfis – pačiam viršuje sodri nuotrauka su morkomis, Alfa antigripinu pasirinko Šemetą, O Lrytas.lt Vilniaus merą, Balso.lt neatsimenu, bet ten irgi buvo ne gripas. Tiesa, kiek žemiau visuose juose buvo galima rasti vakarykštę informaciją apie pirmus susirgusiuosius.

Kas beliko? CNN, Fox News, BBC World, Euronews. Kiaulės visur pirma informacija, platūs 10-15 minučių reportažai iš Meksikos ir JAV.

Lietuva ypatinga šalis. Pas mus ir AIDS ilgai nebuvo, ir Černobylis šonu praslinko, nors dabar draugai ir keturiasdešimties nesulaukę kaip musės krenta.

Dabar ir gripą kaip nors prastumsim.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Neformatas, Nuklausiau
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

TELEKARUSELĖ #4

Jau rašiau apie mus ir rusus. Rusai eina ne tik Lietuvon, bet ir Anglijon. Štai britų spaudoje skelbiama, kad angliškai Kremliaus propagandą transliuojantis kanalas Russia Today tik ką pasirašė sutartį su skaitmenine platforma Freeview, kas didina jos potencialių žiūrovų skaičių šioje šalyje iki 60 mln. gyventojų.

Russia Today kaip tik šiomis dienomis pompastiškai anonsuoja papasakosianti britams tikrą teisybę apie Pietų Osetiją. Beje, Russia Today temą yra žaismingai palietęs blogas Superbus.

O Lietuvoje irgi rusų kalba mėgstamas žiūrėti Euronews pranešė, kad jos europinis pasiekiamumas pirmą kartą kanalo istorijoje pralenkė CNN. Euronews 2008 pasiekė 4.4 proc., kai CNN turėjo 4.3 proc.

Panašu, kad bloginė tarnyba Twitter tuoj taps komercinė. Kaip pareiškė vienas jos kūrėjų Biz Stone, Twitter ims pinigus už tai, kai ja naudojamasi komerciniais tikslais. Tiksliau, apmokestinti bus prekių ženklai.

Na, o pasaulio e-komercijos lyderis Amazon Niujorke surengė prezentaciją e-knygų skaitymo prietaisui Kindle 2. Šis bene trokštamiausias elektroninis aparatas rinkoje po iPhone, turi daug naujų privalumų, tokių, kaip labai plonas korpusas, ilgai dirbanti baterija, mažas svoris ir netgi kompiuterizuoto balso funkcija. Bet kaina irgi užmušanti – 359 doleriai. Štai koks tas Kindle 2.

Earth's Biggest Book Selection

Kindle is just over 1/3 of an inch

Ar galima iš filmo ištrinti personažą? Štai amžinatilsį Heath Ledger fanai, surengę parašų rinkimo akciją Paskutinis džiokeris, reikalauja Holivudo prodiuserius apskritai ištrinti džiokerio personažą iš Batmano būsimųjų filmų scenarijaus.

Prisijunkite ir jūs, jei remiate. Akciją žaismingai įvaizdina Flickr.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Konsumerika, Margas pasaulis, Rinka
Žymos: , , , , , , , , , , , ,

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD