TELEVIZIJA PER „15 MINUČIŲ“: ŠPOSININKŲ VERSLAS?

Ši, neaišku, ar verta dėmesio istorija su manimi prasidėjo dar vasarą, kai Sport1 rodė kažkokias varžybas, kurias tada buvo labai įdomu pasižiūrėti. Deja, tuo metu neturėjau galimybių šį kanalą matyti per televizorių, todėl susigundžiau 15 min. portalo siūloma galimybe įsiinstaliuoti jų siūlomo vaizdo grotuvo programinę įrangą ir žiūrėti sportą kompiuterio pagalba per monitorių.

Po to šitą galimybę buvau užmiršęs, juolab, kad jau galėjau žiūrėti Sport1 tradiciniu būdu per TV imtuvą.

Dabar kažkurį kartą vėl prireikus transliacijos internetu ir, 15 minučių portale spustelėjęs  Sport1 logotipą, jokio TV signalo neišvydau, bet pastebėjau raginimą registruotis, t.y. pateikti savo asmeninius duomenis ir painų transliuotojo UAB B2B Group išaiškinimą, į kurį dabar ir teko pasigilinti.

Tiesą sakant, man to aiškinimo reikia, kaip pernykščio sniego – noriu matyti signalą ir tiek. Bet tikrai nesiruošiu dar kažkur registruotis – jau pakankamai daug kur esu prisiregistravęs ir žinau, kad prie ko nors prilipti labai lengva, bet po to atšokti yra daug sunkiau.

Bet gilinuosi, gyvenimas privertė.

Pasirodo „UAB B2B Group“ retransliaciją vykdo pagal Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) š.m. gegužės 26 d. išduotą licenciją retransliuoti programas laidiniais plačiajuosčio ryšio (IPTV) tinklais.

Na, gerai, kur problema?

Pasirodo VšĮ „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“, UAB „TELE-3“ ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ kreipėsi į LRTK, prašydami skubiai nutraukti jų televizijos programų retransliavimą interneto portale www.15min.lt, neva UAB „B2B Group“ pažeidė licencijos 10 punktą: „Licencijos turėtojas turi teisę retransliuoti tik Komisijai pateiktame sąraše nurodytas televizijos ir radijo programas ir tik įstatymų nustatyta tvarka įsigijęs teises į šių programų retransliavimą“. Liepos 14 d. LRTK posėdyje buvo nuspręsta UAB „B2B Group” skirti už tai įspėjimą.

Įdomybės… Ko imasi UAB B2B Group?

B2B Group, kaip galima suprasti iš Žinių radijoŽiniasklaidos anatomijos vis gi kreipėsi į didžiuosius Lietuvos nacionalinius kanalus, bet post factum – t.y. tada, kai karo kirviai jau buvo iškasti.  Šią laidą verta pasiklausyti – čia yra tiksliai išryškėjusi abiejų konfliktuojančių pusių, kurias studijoje atstovavo UAB 15 minučių generalinis direktorius Tomas Balžekas ir Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos atstovas Sigitas Babilius, takoskyra. Televizijos gina savo gaminamo produkto nuosavybės teises, o UAB 15 minučių gina savo teisę tą produktą imti ir transliuoti savo tikslais, plačiai ir storai apmūturavus visuomenės interesu jį plačiai matyti. Televizijos įtaria, kad tas interesas yra tik priedanga, po kuria slypi komercinis interesas populiarinti 15 minučių interneto portalą naudojantis dar ir kita priedanga – UAB B2B Group. Dar Sigitas Babilius retoriškai paklausia, kas būtų, jei kas nors imtų ir naudotų savo tikslais visą 15 minučių internetinės ir spausdintinės versijos medžiagą. Tomas Balžekas į šitą klausimą atsakymo neturi, bet aš jį pats pastebėjau 15 minučių metrikoje: Visos teisės saugomos. © 2010 UAB „15min“. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „15min“ sutikimą. Ironiška, bet iškart po to patalpintas kitas sakinys:  Šiame tinklapyje 15min suteikia erdvę UAB B2B Group vykdyti televizijos programų retransliavimą.

Pajutusi, kad, kaip vaizdžiai pastebėjo televizijų atstovas, dega uodega, ta mistinė UAB B2B Group, radijuje ir daug kur kitur atstovaujama 15 minučių generalinio direktoriaus, skubiai inicijavo savo vartotojų persiregistravimą į a la kabelinių televizijų žiūrovo statusą, nes kabelinės, kaip žinia, kol kas transliuoja nacionalinius transliuotojus, besinaudodamos į Visuomenės informavimo įstatymą ydingai implantuota privalomumo samprata.

Čia kryptelsiu į šoną. Pastaruoju metu viešojoje erdvėje plinta tendencija, kai viešas informacijos prieinamumas sutapatinamas su vieša teise ją pasiimti ir naudoti, kur tik nori, savo tikslais. Tai – gudručių biznis, o aš juos dar vadinu įteisintais vagimis, nes teisinius ribojimus jiems sunku pritaikyti. Tokie gudručiai atsiranda blogosferoje – vienas konkretus vagis ima tavo įrašus, naudodamasis RSS technine galimybe ir sąmoningai tą galimybę painioja su leidimu atsiklausti – mat, jeigu aš galiu pasiimti viešai, reiškia galiu ir pas save skelbti viešai ir iš to turėti komercinės naudos – dar daugiau, šis interneto iškrypėlis pas save prie įrašų naudoja prierašą posted by, o ne stolen from – beje, tai keistas iškrypimo būdas dar ir todėl, kad žmogeliui patinka būti smirdančiu – laisvomis minutėmis jis turėtų mėgti knaisiotis Karijotiškių sąvartyne; yra gudručių, grupuojančių ir perspausdinančių portalų rašinius – apie juos daugiau galėtų papasakoti portalų redaktoriai.

Juos jungia vienas ir tas pats bruožas – jie negamina savo turinio, o minta iš kitų kuriamo. T.y. susiduriame su reiškiniu, kai kvaileliai dirba ir gamina idėjas, o gudručiai, it tas vienaląstis virusas, turi viena primityvią vienaląsčio viruso idėją – imti jų gaminamą turinį be idėjų gimdytojų leidimo ir jį pardavinėti.

Paprasta primityvaus padaro idėja.

Aukščiau aprašyta praktika, be abejo, neturi nieko bendro su UAB B2B Group iniciatyva. Šie kreipėsi į LRTK – oficialią organizaciją ir gavo oficialų leidimą.

15 minučių priklauso vienai didžiausių Skandinavijoje norvegų Schibsted žiniasklaidos grupei, kurios logotipą su pasididžiavimu talpina savo puslapyje:

@ Schibsted

Schibsted be spaudos verslo užsiima ir televizija – Baltijos šalyse ji valdo vieną didžiausių Estijoje Kanal 2 kanalą. Būtų naivu galvoti, kad Schibsted nėra turėjusi intereso įsigyti TV kanalų ir Lietuvoje.

Kadangi jau pradėdamas šį rašinį abejojau, ar ši mano individualaus patyrimo istorija dėl Sport1 žiūrėjimo bus kam nors įdomi, tai dabar jį ir baigiu. Pabaigai pasakysiu, kad man absoliučiai, šimtu procentų, galutinai, nenuginčijamai, prasmingai, grakščiai, stilingai, juridiškai nepriekaištingai, politkorektiškai aišku, jog Lietuvoje estų atstovaujamas solidusis Schibsted tikrai nėra įsivėlęs į tokią ženkliais teisiniais ginčais nėščią iniciatyvą, kaip TV kanalų retransliavimas UAB B2B Group ir UAB 15 minučių jungtinėmis pajėgomis 15 minučių portalo rėmuose.

P.S. Labai juokingas sutapimas – UAB B2B Group pavadinime vartojama abreviatūra atitinka UAB 15 minučių vadovų pavardžių pirmąsias raidės:

Šaltinis: "15 minučių"

P.P.S. Beje, 15 minučių portale dirba sąmojingi žmonės. Jie prie savo motyvacijos, kodėl nerodo LNK kanalų, patalpino įdomias asociacijas provokuojantį reklaminį banerį:

© 15 minučių

P.P.P.S. 15 minučių pavadinimas mūsų puslapiuose jau ne pirmą kartą atsiranda keistų internetinių nutikimų kontekste – skaityk čia.

P.P.P.P.S. Vienu įdomiausių patyrimų, su manimi įvykusių rašant šią medžiagą, buvo susidūrimas su genialiu tuščiakalbystės įvaldymo pavyzdžiu. Pasiklausykite Žiniasklaidos anatomijos trečio pokalbio dalyvio rinkodaros specialistu pristatyto Vilniaus universiteto profesoriaus Vytauto Pranulio minčių.

Dabar man aišku, kodėl diskutuodamas su dauguma magistrantų ir bakalaurų pasijunti, tarsi su marsiečiu bešnekąs.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Personalijos, Rinka, Technologijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

KABELINĖ TV TAUTINĖS UFOLOGIJOS PARAŠTĖSE

Pastarąją savaitę atsitiko širšalas dėl to, kad kabeliniams operatoriams (čia kabeliniais operatoriais vadinsiu tai, kas mūsuose dažniau vadinama kabelinėmis televizijomis), kurie pagal dabar galiojančią Visuomenės informavimo įstatymo redakciją transliuoja lietuviškųjų komercinių televizijų signalą už dyka, gali tekti pastarosioms mokėti.

Ta proga žiniasklaidoje pasirodė pora tautinės ufologijos opusų, akivaizdžiai pučiančių į kabelinių operatorių dūdą.

Nebūčiau į šią temą apskritai gilinęsis, jei ne citata iš uagadugu „Veide“.

Kadangi plėtojant šią tematiką tarp kitko remiamasi ir mūsų mintimis, pravartu į ją ir pasigilinti.

Žurnalistinio objektyvumo dėlei parodant ir kitą kampą.

Veidas dirba pagal gerą Holivudo receptą, kaip padaryti kasinį filmą. Svarbu iškart pakabinti žiūrovą.

Todėl straipsnis pavadinamas propagandiškai – Seimas ruošiasi atverti kelią Rusijos propagandai.

Pasakojama tikrais faktais paremta, kiekvieno lietuvio kraują stingdanti istorija, kad šalia Lietuvos sienų su Rusija ir Baltarusija randasi daugybė skaitmeninių siųstuvų rodančių televiziją ta pačia modernia signalo sistema, kuri veikia ir Lietuvoje.

Pagal iškiliausias tautinių ufologų tradicijas dabar reiktų nusistebėti, kodėl rusai ir baltarusiai drįsta taikyti savo siųstuvuose modernias technologijas, o ir apskritai, kodėl savo pasienio teritorijose jie turi TV žiūrovų.

Nesistebime.

Čia ant holivudinio vamzdžio uždedama alkūnė, kur uagadugu lūpomis konstatuojama sena tiesa, jog jau ir dabar labai nemažą TV žiūrovų dėmesį sutraukia rusiškos TV programos, o ypač Pervyj Baltijskij Kanal.

Pasitelkiami seimūnai su be galo toli siekiančiomis tautinėmis įžvalgomis.

Nejučia prie alkūnės privirtinamas kitas vamzdis ir jį apžergę pakniopstom skuodžiame link ufologinės teoremos įrodymo.

Pasirodo, Seimas ruošiasi ne tik galutinai surusinti, bet ir, pasak vieno tautinio Seimūno, nukultūrinti Lietuvą, nes, pasak naujos Visuomenės informavimo įstatymo redakcijos, kabeliniai operatoriai turėtų mokėti už lietuviškųjų komercinių televizijų transliavimą, o ne transliuoti jas už dyka.

Šiandienos rašinyje-tęsinyje apart rusų Veidas jau randa dar vieną suinteresuotąją pusę. Pasirodo, tai irgi užsieniečiai – švedų MTG valdomas Viasat.

Šlykštieji kosmopolitai puola it tie kolorado vabalai.

Mažiau į tematiką įsigilinusiam skaitytojui priminsiu kabelinio operatoriaus verslo schemą. Kabelinis operatorius retransliuoja TV ir radijo programas, jas sumeta į paketus ir šiuos pardavinėja savo klientams – fiziniams ar juridiniams asmenims. TV programos imamos už dyka (lietuviškos pagal minėto įstatymo redakciją) arba perkama teisė retransliuoti užsienio TV programas.

Kabelinių operatorių pelnas (arba nuostolis) yra skirtumas tarp to, ką jos sumokėjo TV stotims (prie šių mokėjimų dar reiktų pridėti ūkines, techninės plėtros, administracines išlaidas) ir surenkamo abonentinio mokesčio iš klientų.

Jei atmestume kabelinėms televizijoms nemokamas (lietuviškas) TV programas, gautume, kad apie du trečdalius, o kai kuriose kabelinėse dar ir daugiau paketo sudaro mokamos rusiškos kilmės (kuriamos Rusijoje) arba rusakalbės TV programos.

Beje, daugumai šių programų formaliai deklaruojama žiūrėjimo ne rusų kalba galimybė, tačiau praktiškai ja nesinaudojama – dėl natūralių priežasčių (rusų kalba yra labiau suprantama daugumai gyventojų, nei, tarkim, anglų) ar dėl techniškai subjektyvių (galima pasirinkti ne rusų kalbą, jei televizorius pajėgus veikti stereo režimu ir jeigu jam esant žiūrovas yra pajėgus jį atrasti distanciniame pultelyje,- mono režimui kabelinė televizija jau paslaugiai parinko rusų kalbą…).

Taigi, darant toli einančius apibendrinimus arba įsijungiant į jau minėtą moderniosios ufologijos informacinį srautą, reiktų skaitytojams čia ir dabar pranešti, kad Lietuvos kabeliniai operatoriai finansuoja rusiško ar rusakalbio TV srauto skverbimąsi į tautos sąmonę.

Bet mes to neteigiame. Verslas yra verslas. Yra paklausa – yra ir jos adekvatus patenkinimas. Jei lietuviams reiktų TV stočių anglų kalba, jie jas ir gautų. Tačiau lietuviams reikia rusakalbių kanalų, todėl kabelinės televizijos, patenkindamos paklausą ir vadovaudamosis sveiku verslo instinktu, suteikia teisę tas televizijas žiūrėti.

Bet tada nereikia piktintis, kad tautinės komercinės televizijos taip pat turi sveiką verslo instinktą.

Ir veikia adekvačiai verslo sąlygoms, kurios egzistuoja. O jos Lietuvos radijo ir televizijos komisijos š.m vasario mėnesio duomenimis yra tokios: Lietuvos komercinių televizijų pajamos per 2009 m. krito 32%, iki 135,95 mln. Lt, radijo stočių – 29%, iki 24,95 mln. Lt, o kabelinių operatorių pajamos augo 20%, iki 91,99 mln. Lt.

Keista, kad ši statistika Veido nesudomino…

O gal būtent čia ir slypi raktas? Žiaurios krizės laikais, kai komercinių televizijų pajamos mažėja trečdaliu, kabelinės vartosi it inkstas taukuose!

Vartosi, rodydamos nuostolius patiriančių televizijų signalą dykai ir sočiai mokėdamos rusams už pastarųjų retransliuojamą!

Jūs dar stebitės, kodėl lietuviškosios televizijos nori pinigų?

Jūs nenorėtumėte?

Jeigu jau apeliuojame būtent į Veido publikaciją, tai būsime nuoseklūs ir pacituosime kai kuriuos teiginius ištisai: (…) artimiausiu metu Seimas ruošiasi priimti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimus, kuriuose numatoma, kad Lietuvos kabelinės televizijos savo abonentams nebeprivalės, tiksliau, neišgalės, nemokamai, kaip buvo iki šiol, retransliuoti lietuviškų kanalų, išskyrus LTV laidas.

Dar kartą patikslinsiu skaitytojui reikalo esmę: dabar kabeliniai operatoriai privalo retransliuoti nacionalinius kanalus, bet už juos nemoka; o pagal naują įstatymo redakciją  neprivalėtų, bet, jeigu norėtų juos įtraukti į savo paketą, turėtų.

Kaip ir už rusakalbius.

Čia tik man nesuprantamas tas neišgalės. Juk pagal sveiką ūkišką logiką, jeigu tavo pajamos išauga penktadaliu, tai tu daugiau nei gali išgalėti, tiesa?

Bet tiesa, matyt, slypi kitur. Kita citata: Tai reiškia, kad kabelines TV žiūrintys gyventojai (jų Lietuvoje yra daugiau nei pusė milijono) turės mokėti papildomai, jei ir toliau per kabelinę TV norės matyti TV3, LNK ar kitus lietuviškus kanalus. Tai reiškia, kad kas mėnesį teks tuštinti kišenę.

Štai ir priėjome prie reikalo esmės. Kieno kišenė tuštės?

Kabelinių operatorių atstovai jau kitur yra užsiminę, kad toks įstatymas kirs per jų kliento kišenę.

Suprask – išlaidas už lietuviškų komercinių televizijų retransliavimą jos perkels ant TV žiūrovo pečių, padidindamos abonentinį mokestį.

Arba jos nebus retransliuojamos.

Įsakmiai fatališkame tai reiškia įžvelgiame daugiau gąsdinančios pozos, nei galimybių atsitikti kraupiai ateities versijai.

Mes – afrikietiškas blogas – prisižiūrime tų netikrų šamanų…

Lietuviškai transliuojančios televizijos generuoja apie 60-70 % auditorijos dėmesio. O tai reiškia, kad be jų kabelinių televizijų paketai nebus pilnaverčiai. Todėl nebus ir perkami. Jau dabar tarp kabelinių operatorių verda kova dėl kiekvieno kliento. Į ją yra įsijungęs palydovinę alternatyvą siūlantis Viasat. Alternatyva kabeliniam transliavimui yra taip pat ir besiplečianti skaitmeninė antžeminė televizija, jau dabar siūlanti virš dešimties nekoduotų kanalų.

Kabelinėms televizijoms užkėlus kainą arba nerodant kurių nors iš lietuviškų komercinių kanalų, labiau tikėtina, kad žiūrovas nueis pas kitą operatorių (tikėsimės, kad kabelinės televizijos nedirba kartelio pagrindu…), rinksis palydovinę alternatyvą arba už porą šimtų litų įsigys skaitmeninės antžeminės televizijos tiunerį, su kabeline televizija apskritai atsisveikindamas.

Todėl kabeliniai operatoriai nekels kainos.

Bet tada teks atsisakyti dalies pelno su visa sotaus gyvenimo atributika.

Dėl ko dabar dantimis bei nagais ir kovojama prieš įstatymą keičiant.

Viskas suprantama.

Man tik labai neskanus atrodo tas nacionalinės kortos mėtymas, kur reikia ir kur ne.

Kai tikras variagas ateis, žiū, ir nesuveiks…

Po to stebimasi, kodėl lietuviai nėra patriotai.

Kai kiekvienai progai pasitaikius yra keičiančių tą savo patriotizmą į pamušalinius interesus, tai ir turi, ką turi.

Ufologinį patriotizmą.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Konsumerika, Rinka, Technologijos, UFO News
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , ,

BERANKIS VIMBLDONE TRANKOSI ŽAIBAIS. BUS TRANSLIUOJANČIŲ?

Laukiu jau nuo penktadienio.

Žinau, kad viltis – durnių motina, bet gal…

Lietuviui pavyko prasibrauti į Vimbldono turnyro pagrindines varžybas.

Ir netgi laimėti pirmą susitikimą.

Daugybės didesnių šalių atstovai apie tai tik gali pasvajoti.

O mes, mažiukai, jau jau…

Tai ir laukiu, kuris TV kanalas atsiųs spaudos pranešimą su banalia, bet šiuo atveju taip laukiama fraze – Mūsų kanalas, atsižvelgdamas į Lietuvos sporto mėgėjų lūkesčius…

Tarkim, Sport1. Nedidelė, bet ambicinga specializuota televizija, kurios užnugaryje – bankininko V. Romanovo valdoma imperija. Kaip į save galėtų atkreipti dėmesį šitoks kanalas! Visai Lietuvai apsiskelbtų transliuojantis prestižinį Vimbldoną! Štai, šast į jo svetainę. Taip… Sportinis ėjimas, pramoginiai šokiai…

Va, va, Vimbldonas!!!

Archyvinis, 30 metų senumo…

O juk būtų galima surogatiniams skandinavams iš Viasat Sport Baltic parodyti jų vietą! Tie niekuomet Vimbldono netransliuos, nes tikrojoje Skandinavijoje dėl turnyro teisių mušasi didesni berniukai, nei Viasat. Stengsis dėl Baltijos šalių?

Juokaujat…

Tai gal Lietuvos ryto TV? Juk tai televizija, merkianti pinigus į, neaišku, ar vertą šio judesio avantiūrą transliuoti analoginiais siųstuvais papildomuose septyniuose Lietuvos regionuose.

Juk sporto žiūrovas kalnus nuvers, ieškodamas jūsų signalo savo imtuve. Tada šis dažnis atsiras distanciniame pultelyje. O pulteliu naudojasi visa šeima…

Ne. Ten viešpatauja Dainius Martinaitis, Vaša, tfu, atsiprašau, Naša Raša ir Reporteris su be galo ilgais reportažais, kuriuos kas nors už tai gal ir pavadins analitiškais…

O gal BTV? Kažkada ši televizija garsėjo sportiniu polėkiu. Pirmieji LKL sezonai, Bušido, netgi kažkas panašaus į sporto redakciją. Juk būtų proga į save atkreipti dėmesį. Televiziją valdo turtingas koncernas – gal pasipurtytų avinėlis bent jau Berankio proga…

Dirst,- Laima Kybartienė, Deutsche Welle, Mentai

Tada gal neturtingas LNK pusbrolis TV1? Juk būtent jis transliavo triumfu pasibaigusį Davis Cup susitikimą prieš anglus. Kanalo savininkas MG Baltic prezidentas Darius Mockus juk teniso gerbėjas didysai.

Gyvūnų draugai, Žodis – ne žvirblis, Indiškos aistros

Taip. Matyt, nelemta išsipildyti viltims…

O juk būtų paprasta, jei būčiau didelės šalies pilietis. Ten kas nors juk vis tiek transliuotų…

Štai taip ir atsiranda nepilnavertiškumo kompleksas.

O jam priešinasi Jos didenybė atkoduojančiųjų hakerių imperija.

Taip ir žiūrime nelietuviškus kanalus.

Taigi nėra ko skųstis, kad TV žiūrovas tursena kitur…

Ten, kur neskaičiuoja jokie telemetrai.

Neverkit, jei negrįšim…

Tai, beje, irgi emigracija.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, Sportas, Technologijos, Visuomenė
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

UFO NEWS: DAINIUS BUDRYS

Seimo nario Dainiaus Budrio pranešimas: LRT ir LRTC reikia sujungti, išsprendžiant finansavimo problemą

2010 m. gegužės 12 d. pranešimas VIR

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, Tautos prisikėlimo partijos frakcijos narys Dainius Budrys mano, jog susiklostė puikios sąlygos išspręsti nacionalinio transliuotojo finansavimo klausimą. „Pastaraisiais metais galima stebėti akivaizdų sisteminį idiotizmą, kai valstybinė bendrovė „Lietuvos radijo ir televizijos centras (LRTC) ir valstybės lėšomis išlaikomas nacionalinis transliuotojas (LRT) – sumušami kaktomis. Institucijos už kurių veiklą savo finansavimu arba jo stoka iš esmės atsako valstybė, tapo ne tik oponentais bylose dėl tų pačių mokesčių mokėtojų pinigų, bet ir politinės kovos įrankiais bei arenomis. Valstybinė bendrovė LRTC reikalauja iš LRT lėšų, kurių nepakankamai skiria valstybė. Vadovų personalijos ir jų politiniai vertinimai ima lemti finansavimą ir požiūrį į pačią institucijų veiklą. Tai nėra normalu“, – teigia D. Budrys.

Pasak komiteto pirmininko, nesant politinės valios įvesti kelių litų abonentinį mokestį LRT išlaikymui, pati dabartinė situacija diktuoja protingą sprendimą. „LRTC keisti komerciniai projektai, sunkmečio akivaizdoje imant šimtamilijoninius kreditus ir rizikuojant valstybės turtu, tuo pat metu keliami ieškiniai nacionaliniam transliuotojui, pastarojo atkirčiai – visa tai byloja apie sisteminę klaidą. Akivaizdu, jog tiesiog perdavus LRTC techninę bazę bei funkcijas LRT žinion – išsispręstų LRT finansavimo klausimas, nes už programų retransliavimą privatūs radijai bei televizijos tiesiog susimokėtų protingą mokestį nacionaliniam transliuotojui, kuris, savo ruožtu, būtų visiškai pašalintas iš reklamos rinkos. Pastaruoju aspektu apsidžiaugtų ir daugelis televizijos žiūrovų, nes visuomeninis transliuotojas galėtų liautis orientuotis į konkurencinę kovą su privačiais kanalais“, – mano D. Budrys.

Pasak D. Budrio, šiuo metu didelės dalies visuomenės netenkina LRT laidų tinklelio kokybė, neišspręsti ir finansavimo klausimai. Susiklosčiusi konfliktinė situacija gali būti sprendžiama tik sisteminių reformų, o ne atakų prieš atskirus vadovus keliu.„Konfliktinė situacija ir piniginės problemos duoda ir puikų šansą sisteminei reformai“, – įsitikinęs parlamentaras.

Nėra komentarų šitam balbatavimui liežuviu.

Arūnas Valinskas į Seimą atvedė išties keistų personažų.

Šiaip jau pats Seimas turi formalių požymių, pagal kuriuos galėtų būti priskirtinas LRT kompetencijai. Tiesa, jis nesivadina taip panašiai, bet jo rūmuose stovi stacionarios TV kameros, kurias galima pajungti tiesioginei transliacijai. Kuo ne televizija?

Tai prijungiam prie LRT ir išsprendžiam visas finansavimo problemas.

Kvaila?

Tiek pat kvaila, kaip ir prijungti prie Lietuvos radijo ir televizijos Lietuvos radijo ir televizijos centrą su mezonais, siųstuvais ir skaitmenine plėtra.

O gal padarom atvirkščiai? Šiaip jau LRT yra įsiskolinusi Lietuvos radijo ir televizijos centrui, o ne kitaip.

Pastarasis daug verslesnis už pirmąjį. Iš savo mezonų ir išlaikytų.

Ekonomikos komiteto pirmininkas…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Kategorijos:  Personalijos, Rinka, Technologijos, UFO News, Visuomenė
Žymos: , , , , , , ,

MARK CUBAN: „TELEVIZIJOS ATEITIS YRA…TELEVIZIJA“

uagadugu skaitantis Darius atkreipė dėmesį į, mano galva, labai sveikas JAV milijardieriaus Mark’o Cuban’o mintis, išsakytas jo rašinyje iškalbingu pavadinimu Televizijos ateitis yra…televizija. Šis straipsnis polemizuoja su plačiai paplitusia ir uagadugu komentatorių ne kartą kategorišku tonu išsakyta nuomone apie tai, kad televizijos kartu su ją transliuojančiais ir transliavimo produktą rodančiais prietaisais neišvengiamai laukia mirtis nuo šalto interneto peilio.

Iliustruoju šį spyrį į užpakalį interneto apologetams Nielsen tyrimų bendrovės lentele:

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Konsumerika, Technologijos
Žymos: , ,

„LRT.LT“: ATSARGIAI, VIRUSŲ ATAKA!

Kaip praneša blogas Juoda Morka, šiandien kai kuriomis naršyklėmis bandę pasiekti lrt.lt svetainę, susidurdavo su tokiu užrašu:

Vertimas: Svetainė lrt.lt buvo pažymėta, kaip atakuojanti ir užblokuota pagal Jūsų saugumo reikalavimus.

Atakuojančios svetainės bando instaliuoti programas, kurios vagia privačią informaciją, naudoja Jūsų kompiuterį kitų kompiuterių puolimui arba sugadina Jūsų kompiuterį.

Kai kurios svetainės tai daro sąmoningai, bet yra daug tokių, kurios taip elgiasi be savo savininkų žinios ar leidimo.

Na, niekaip neįtarsime LRT maniakiška intencija gadinti viso pasaulio kompiuterius. Esame tikri, kad čia eina šneka apie užkratą be LRT žinios, bet, antra vertus, tada yra problemų LRT IT skyriuje. LRT juk solidi įstaiga, o ne kokia nesugebanti savęs apsaugoti šaraškino kontora su trim nusususiais blogeliais.

Skydelis, kurio tekstą tik ką išverčiau, pasirodė todėl, kad tokia agresyviai atakuojančia lrt.lt įvardino kai kurios naršyklės. Blogeris mūsų  bloge patalpino, ką apie lrt.lt rašo FireFox:

Penki Trojos virusai! Neblogai…

O Juodo Morka dar papildo informacija iš Google:

Sakyčiau, visai žaismingas skudurų susimetimas senutei LRT:))

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Technologijos
Žymos:

„LIETUVOS RYTAS“ SUSIRŪPINO TELEMETRAIS. NESISTEBIME…

Komentatorius ar komentatorė Šiaip atkreipė dėmesį į didelę medžiagą Lietuvos ryte apie telemetrinius tyrimus.

Ką manome? Visų pirma aiškai turime deklaruoti, kad  simpatija TNS Gallup nedegame. Dėl vienos paprastos priežasties – jie monopolistai. Monopolija nenatūrali – kažkada reklamos agentūros ir televizijos būtent šią sociologinių tyrimų agentūrą pasirinko telemetriniams tyrimams. Pasirinko pačios ir pasirašė atitinkamas ilgalaikes sutartis. Būdami monopolistais, jie, kaip ir LATGA-A, LRTC ar kiti į juos panašūs, nemato reikmės krutėti dėl paslaugos kokybės gerinimo. Atvirkščiai. Jie savo sotų monopolisto gyvenimą linkę daryti dar sotesniu, ne tokiems sotiems jų klientams išsukinėdami rankas dėl kainos.

Laikome absurdiška situaciją, kai toks nedidelis respondentų kiekis lemia komercinių pinigų paskirstymą televizijoms. Bet kitose šalyse jis, lyginant su tų šalių gyventojų skaičiumi, yra ne ką didesnis.

Čia labiausiai nukenčia mažosios televizijos, nes paklaida tampa bene didesnė už jų surenkamą auditoriją.

Lietuvos problema yra jos dydis. Ji tiesiog nėra pajėgi sumokėti už ženklesnį kiekį TV metrų ir, juo labiau, už dviejų, viena su kita konkuruojančių TV metrais rinką tiriančių sociologinių bendrovių tyrimus. Lietuviškas Nielsen, be abejo praverstų.  Bet jo televizijoje nėra ir nebus.

Tai, kad Lietuvos rytas atrado telemetrinių tyrimų respondentus, nematome nieko keisto. Lietuvos ryto TV dabartinis vadovas Edmundas Jakilaitis kažkada dirbo LNK naujienų tarnyboje tuo metu, kai kanalo vadovybė, nesutardama su TNS Gallup dėl šios tyrimų pirkimo, buvo savo pavaldiniams pavedusi tokių pačių respondentų ieškoti. Tai buvo seniai, bet patirtis niekur nedingsta.

Beje, abejonės tyrimais kyla įvairiose šalyse ir reguliariai. Jei netingite, paskaitykite, tarkim, apie trintis Indijoje.

Pasakysime atvirai. Tuo, kas parašyta Lietuvos ryte, žymiai labiau pasitikėtume, jei straipsnis būtų pasirodęs kokiame leidinyje, kurio ryšiais su konkrečia televizija neįtarsi. O pasirodė Lietuvos ryte, kurio dukterinei televizijai rinkoje sekasi sunkiai. Ir vėl dėl tų pačių reitingų. Pagrindiniai tyrimus kritikuojantys pašnekovai straipsnyje – Lietuvos ryto TV vadovas Edmundas Jakilaitis, LRT generalinis direktorius Audrius Siaurusevičius ir LNK vadovė Zita Sarakienė. Šias televizijas šiuo metu jungia vienas bruožas –  visoms joms reitingų parapijoje norėtųsi atrodyti geriau, todėl jų vadovai ir negali šnekėti kitaip, nei šneka. Tuo tarpu necituojama rinkos lyderės TV3 vadovė Laura Blaževičiūtė. Matyt, nepasakė arba nebūtų pasakiusi to, ko Lietuvos rytui reikėjo (beje, manome, kad protinga žurnalistė Audronė Urbonaitė be didelio malonumo šiandien savo straipsnio redakciją perskaitė laikraštyje).

Rašinyje ne kartą eksponuota nuomone apie tai, kad Lietuvos žiūrovai yra žymiai išmintingesni, nei rodo reitingai, leiskite netikėti. Tarkim, uagadugu tikrai skaito protingesni, bet nedrįstume pagal juos spręsti apie visos Lietuvos lygį. Pasakysime blogiau – manome, kad tas lygis yra nedaug ką pažengęs į priekį nuo Žemaitės laikų. Taip, miestiečių daug daugiau, bet jie – ne urbanistinio, o naivaus valstietiško mentaliteto, sunkiai įkertančio painesnes urbanistinės kultūros konstrukcijas. Lietuvos rytas neturėtų tuo stebėtis – juk pats reguliariai stebisi Seimo rinkimų rezultatais – ne TNS Gallup Seimą renka.

Todėl populiarios televizijos ir neturi pagrindo būti kitokios, nei yra. Tie keli procentai kitų junkitės kabelį ar žiūrėkit palydovą.

Taip, nenatūralieji monopolistai TNS Gallup yra slunkiai, besivartantys riebaluose ir nepakeliantys piršto, o todėl verti visapusiškos kritikos ir aktyvaus daužymo į jų storą pasturgalį. O geriausiai būtų, kad jiems atsirastų konkurencija.

Bet kol jos nėra, geriau rinkoje bent jau tokia tingi ir negabi tvarka, nei chaosas.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Foto, Konsumerika, Rinka, Technologijos, TV istorija
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

TV3 TAISO ŠOKIŲ KLAIDAS

© TV3

TV3 paskelbė vargu bau ar sau labai malonų pranešimą apie laidos Šok su manimi rezultatų pasikeitimą. Primenu, kad paskutinėje laidoje tolimesnio dalyvavimo šioje tuštybės mugėje neteko Justinas Jankevičius ir Asta Židonytė. Taip buvo parodyta ekrane pasirodžiusioje lentelėje.

Pasirodo, kompiuterio ekrane tiesioginėje transliacijoje buvo parodyta klaidinga lentelė, pagal kurios duomenis Justino Jankevičiaus pora turėjo palikti šou. Išaiškinę klaidą mes skubame šios laidos ir porų gerbėjams pateikti teisingą lentelę ir atsiprašyti už paskelbtus netikslius rezultatus. Pagal patikslintus duomenis Justino ir Rasos pora, susumavus dviejų laidų rezultatus atsiduria septintoje vietoje, tuo tarpu su projektu atsisveikina Aistės Paškevičiūtės ir Artur Bajor pora.

TV3 teigia, kad po praėjusio šeštadienio TV3 laidos „Šok su manimi“ netilo kalbos – ne tik žiūrovai, bet ir kolegos negalėjo patikėti galutiniais rezultatais, kurie privertė Justino Jankevičiaus ir Rasos Židonytės porą pasitraukti iš projekto.

Na, uagadugu manymu, tai subjektyvu. Galime lažintis, kad dabar netils kalbos ir atsiras netikinčių, kad Aistė Paškevičiūtė ir Artur Bajor iš tiesų ir buvo tie paskutiniai…

Tiesa, TV3 perkelia atsakomybę audito kompanijai, kuri iškart po šio šeštadienio tiesioginės transliacijos atkreipė dėmesį, kad sumuojant dviejų paskutinių laidų rezultatus, galėjo įsivelti klaida. Nuodugnesnis patikrinimas tai patvirtino.

Kaip bebūtų, šitokios istorijos kenkia ne tik laidos, kuri šiuo metu yra viena žiūrimiausių iš visų lietuviškųjų, bet ir viso kanalo patikimumui.

Beje, nors uagadugu ir nėra prisiekę šios laidos žiūrovai, iš ištikimų jos gerbėjų lūpų esame girdėję, kad laidoje vyksta nepaaiškinami taisyklių kaitaliojimai, kurie apskritai trukdo suprasti, kas ten vyksta. Jeigu tai tiesa, konkurentai turėtų ploti katučių.

Beje, keisti dalykai. Tos visos istorijos su lentelėmis kažkodėl atsitinka LTV studijose (primename, kad Šok su manimi tiesiogiai rodoma iš LRT rūmų).

Keistenybių būta ir prieš porą metų, kai Rūta Ščiogolevaitė su verta Eurovizijos daina pralaimėjo Eurovizijos atrankos finalą. Tada lentelių šokis ekrane irgi sukėlė daug diskusijų.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, Technologijos
Žymos: , , , , , , , , , ,

GRIEŽTA LRT CENZŪROS RANKA ANT „YouTube“ PETIES

uagadugu skaitytojas pranešė, kad norint išgirsti YouTube:

tenka sužinoti, kad:

Griežta televizija, tsakant…

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Rinka, Technologijos
Žymos: , , , ,

NEMALONI TIESA, BET TV KANALAMS SKAITMENINĖ TELEVIZIJA KOL KAS NEAPSIMOKA

Į uagadugu kreipėsi vilnietė, pasipiktinusi Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (toliau – LRTK) sprendimu leisti laikinai – iki kitų metų birželio 15 d. („TV1“, „Info TV“, Liuks!“, „BTV“) ir liepos 1 d. („TV6“) sutrumpinti šių skaitmeninių programų transliavimo laiką. Programos gerokai trumpiau bus transliuojamos darbo dienomis (transliacijos pradedamos nuo 18 val. ir truks ne trumpiau kaip 6 val.), o savaitgaliais bus transliuojamos po 16 val. per parą.

Sprendimas buvo priimtas TV stočių prašymu:UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ paprašė laikinai leisti trumpiau transliuoti programas „TV1“, „Info TV“ ir „Liuks!“, UAB „Baltijos TV“ – programą „BTV“, UAB „Tele-3“ – programą „TV6“.

Motyvacija buvo tokia: Trumpinti programų trukmę transliuotojai prašė dėl to, kad dėl sunkios ekonominės padėties, kai ženkliai sumažėjo reklamos rinka ir krito jų pajamos, pasidarė sunku išlaikyti tiek daug skaitmeninių TV kanalų. Skaitmeninių programų transliavimas, pasak transliuotojų, reikalauja daug investicijų, tačiau kol kas dėl mažo žiūrimumo – nedidelio žiūrovų, įsigijusių skaitmeninės antžeminės televizijos priedėlius, skaičiaus – neatneša papildomų pajamų.

Sprendimas susilaukė neigiamos suinteresuotų šalių reakcijos, kuri sodriai aprašyta Verslo žiniose: „Jei laikas išties bus sutrumpintas, tuomet „paprastos“ (analoginės) TV žiūrovai, taip pat palydovinės VIASAT bei kabelinių TV abonentai kanalus BTV, TV1 bei TV6 oir toliau matytų visą dieną. O skaitmeninės TV vartotojai – jau tik 6 valandas per parą“.

Tai Algirdas Vydmontas, Lietuvos radijo ir televizijos centro (toliau – LRTC) direktorius. Malonus pono Vydmonto rūpestis vartotoju, bet šiuo tekstu jis dangsto labiau prie kūno esančius interesus. Būtent jo vadovaujamai įstaigai transliuotojai moka už signalo perdavimą ir siųstuvų darbą. Transliavimo laiko ribojimas reiškia, kad jo įstaiga negaus ženklių pajamų. Čia ir pasitelkiama graži retorika apie žiūrovą.

Panašu, kad komerciniai transliuotojai nemato kitų būdų sumažinti transliavimo kaštus. Jų situaciją iškalbingai nupiešia LRTK pirmininkas Jonas Liniauskas: Įsivaizduokite, TV reklamos rinka smuko 32 proc., tačiau siuntėjas LRTC ir toliau dirba su baisiais antpelniais ir net į kalbas nesileidžia dėl sąlygų transliuotojams palengvinimo. LRTC televizijoms neduoda nė 5 proc. nuolaidos, jo sutarčių sąlygos – komercinė paslaptis.

Kur jau čia nuolaidos… Kai už dešimtis milijonų užstatai bokštą vystyti komerciškai pažangiai 4G technologijai, nuolaidų nebus.

LRTC pritaria TEO Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas Nerijus Ivanauskas: LRTK sprendimas – absoliutus blogis. Įsivaizduokite, kad jūs per skaitmeninę televiziją, pvz., BTV kanalą matote tik 6 val. per dieną, o jūsų skaitmeninės TV prarastų dalį patrauklumo žmonių akyse.

Taip, prarastų. O tada TEO rizikuoja prarasti savo pinigus, dėl kurių jie ir aimanuoja.

uagadugu jau rašė apie tai, kodėl neperkame skaitmeninio imtuvo. Dėl to, kad jo pirkti neapsimoka. Net ir palydovinės technikos komplektai kainuoja pigiau. Deklaravome, kad pirksime imtuvą tik tada, kai jis kainuos 99 litus. T.y. tiek, kiek jis kainuoja šalyse, kurių rinkos dalyviams tikrai rūpi kuo greitesnis skaitmeninių technologijų įdiegimas.

Ponai iš LRTC vietoj brangiųjų WIMAX technologijų vystymo, galėtų bent kažkiek lėšų įdėti į realų skaitmens atėjimą į kiekvieną namų ūkį. Panašu, galvota, kad vartotojas pakniopstom pirks brangius televizorius su integruotu skaitmeniniu imtuvu ar priedėlius. Netiesa, nepirks. Nepirktų, netgi jei krizės nebūtų.

Tie 60 tūkstančių dabartinių vartotojų yra lašas jūroje, dėl kurio televizijoms tuščiai šildyti orą ištisą diena neapsimoka. Jei norisi situaciją pakeisti ne vien tik žodžiais, skaitmeniniai imtuvai turi būti subsidijuojami dabar, o ne 2011-2012 m.m., kaip planuojama.

Tegu LRTC su Susisiekimo ministerija tuo ir užsiima.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Kategorijos:  Kanalai, Konsumerika, Rinka, Technologijos
Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
BROWSE

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD