SERIALAI: KAIP JUOS ŽIŪRI JAUNAS IR SENAS?

(Last Updated On: 2019-07-30)
TV3 serialas "Pasmerkti"

Pasmerkti © TV3

 

Viename ankstesnių įrašų jau gilinausi į Pavogtos laimės bei Kelio namo reitinginę akistatą ir trumpai paliečiau jų patrauklumą atskiroms žiūrovų grupėms. Jas tobulai iliustruoja telemetrinių tyrimų taip vadinama affinity kategorija, kuriai artimiausias lietuviškas vertimas gal ir būtų patrauklumas.

Čia trumpai perbėgsiu per šešių lietuviškų dabar rodomų serialų – LTV Giminių po 20 metų, LNK Pavogtos laimės, Jausmų miesto, TV3 Naisių vasaros 2, Pasmerktų ir Kelio namo patrauklumus (duomenys iš TNS). Nelyginsių jų reitingų vidurkių, nes serialai rodomi skirtingos laiko zonose, todėl turi skirtingas startines pozicijas pasiekti žiūrovo širdį.

Tačiau taip vadinamai patrauklumo kategorija tai įtakos nedaro – gal dėl savo ankstyvo laiko nebent Jausmų miestas labiau pasmerktas būti žiūrimas pensininkų, ar, greičiau, pensininkių, bet, bendrai imant, visų išankstinės galimybės – panašios.

Serialus žiūrinčioms mergaitėms nuo 4 iki 14 metų labiausiai patinka Naisių vasara 2 ir Kelias namo. Jos vidutiniškai gerai žiūri Pasmerktus ir Pavogtą laimę, tačiau Gimines po 20 metų su tėveliais ryžtasi ištverti tik reta. Be tėvelių žiūrinčią neįsivaizduočiau.

Tokio paties amžiaus berniukai Naisių vasarai 2 simpatizuoja ne ką mažiau, nei mergaitės, bet antru serialu jiems iškyla Pasmerkti – veiksmo ir trilerio juoduliai veža. Bet, keista, Pavogtos laimės – ne. Gal todėl, kad jie nemato sau objekto susitapatinimui – su pagrindine teigiama heroje berniukui save artimiau susieti sunku. Bet ir mergaičių, ir berniukų didesnio TV3 žiūrėjimo priežastis, ko gero, yra šio kanalo didesnis patrauklumas šiai amžiaus grupei apskritai.

Vaikus lentelėje toliau keičia jaunimas nuo 15 iki 25 metų, kuriam televizorius yra labai tolimame plane – tarp šios amžiaus kategorijos vaikinų serialus žiūri maždaug dvigubai mažiau, nei vidurkis, bet šiokias tokias simpatijas irgi turi. Merginoms patinka visos trys TV3 muilo operos, o po jų eina LNK Jausmų miestas. Tuo tarpu Pavogta laimė ir Giminės po 20 metų velkasi uodegoje.  Vaikinams tinka tik Pasmerkti, tuo tarpu Jausmų miestas yra kaip tik paskutinis simpatijų paletėje .

Skaityk  BE PANEGIRIKOS:"LIETUVOS BALSAI" ARTĖJA LINK FINALO

Serialų išsidūkusi grįžta žiūrėti jau 26-39 metų – aktyviausia, energingiausia ir reproduktyviausia amžiaus grupė. Moterų žiūrėjimas jau lenkia vidurkį, o vyrų masė sudaro maždaug 70 jo procentų. Jaunos moterys dažniausiai renkasi Pasmerktus, o visiems kitiems paskirsto savo simpatijas maždaug vienodai – tik Giminės po 20 metų yra žiūrimi kur kas prasčiau. Jauniems vyrams taip pat labiausiai imponuoja Pasmerkti; Giminių po 20 metų rodikliai atrodo visai neprastai, na, o Jausmų miestas, suprantama, velkasi uodegoje – mažuma jaunų, aktyvių vyrų apskritai sėdi namie tokiu metu, o kad dar serialus rinktųsi žiūrėti…

Brandžiai žydinčių šalies piliečių 40-54 m. amžiaus kategorijoje labiausiai pagerbti tarp moterų jau Giminės po 20 metų, po to joms įtinka visi trys TV3 serialai, o mažiausiai įdomi – Valdos Bičkutės saviraiška Pavogtoje laimėje. Tuo tarpu vyrų lyderiai vis dar – Pasmerkti; Giminės po 20 metų slenka viduryje, o mažiausiai simpatijų renka vėl tas pats Jausmų miestas.

Lentelę užbaigia nurašytieji virš 55-ių. Moteris labiausiai jaudina į save panašių dramos Jausmų mieste, po to eilėje stovi kitas LNK serialas Pavogta laimė ir Giminės po 20 metų, o jau visai gale tūno Pasmerkti. Vyrų lyderė – Pavogta laimė ir Giminės po 20 metų, o Pasmerkti ir jiems pasmerkti.

Sumuoju. Serialų žiūrėjimo lydere išlieka TV3, kuriai labiausia turėtų patikti Naisių vasaros 2 auditorijos dydis ir charakteristikos. Pastarasis serialas yra dar ir užtikrintas jaunos auditorijos lyderis. Žiūrovams senstant, jie sukasi link Giminių po 20 metų.

Jaunesniems vyrams labiausiai patinka Pasmerktų trileris, tačiau vyresni linkę rinktis V. Bičkutės kirpčiukus a la 60-ieji-70-ieji LNK seriale. Kirpčiukai primena jaunystę ir pensininkėms, nors dar daugiau jų žiūri kitą LNK serialą Jausmų miestą.

TV3 serialų auditorija pagal amžiaus grupes yra tolygesnė, o LNK – labiau šokinėjanti.

Skaityk  EUROVIZIJA: LTV PAŠALINO "LAIPTUS" PABRUKUSI UODEGĄ

Senstant serialai tampa vis įdomesni, bet moterys jau nuo 26 metų yra daugiau nei prisiekusios jų žiūrovės. O vyrams jie pradeda rimtai patikti tik pasiekus pensinį amžių.

Please wait...
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Rinka
Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

5 komentarai:

  1. Opel | 19 kovo, 2011 at 18:47

    Tv3 vel pesasi su LNK, Lnk paskelbe kad tures laida Misija grozis, o tv3 ” didziuosius pokycius” http://www.tv3.lt/didiejipokyciai

    Please wait...
  2. uagadugu | 19 kovo, 2011 at 19:18

    Ačiū. Rašėm jau apie tai truputuką: https://uagadugu.lt/2011/03/tv3-vs-lnk-inirsis-del-savanorisku-apipjaustymu/

    Please wait...
  3. Šypsena | 20 kovo, 2011 at 13:11

    uagadugu, šiaip rašai gerus straipsnius. Sakau, kada nors tave nupirks koks magnatas. 🙂 Bet šis straipsnis… Arba tu dirbi TNS, arba… labai nekritiškai vertini jų tyrimus. Užtektų įjungti realesnį įsivaizdavimą – ir pamatysi, kaip viskas bliūkšta. Antra vertus, tie tyrimai tavo daugelio straipsnių pagrindas. Ir galbūt tu nesąmoningai esi užsižaidęs tais skaičiais, tiesiogiai tiki jų realumu. Kaip bebūtų, sėkmės toliau varyti. 🙂

    Please wait...
  4. uagadugu | 20 kovo, 2011 at 13:55

    Kolega, aš tikiu gramais ir kilogramais, o pats man siūlai tikėti žiupsniais ir vadini tai realiu įsivaizdavimu. Esu pernelyg daug bendravęs su žmonėmis, kuriems atrodo, kad jų įsivaizdavimas yra pats realiausias. Įdomiausia, kad tas įsivaizdavimas visais atvejais yra unikalus, skirtingas ir nesutampantis su kitu įsivaizdavimu. Kaip ir kiekvienas žiupsnis. Nesiruošiu niekur klaidžioti ir matuosiu, jei leisit, kilogramais. Visais atvejais, ačiū už gražius palinkėjimus.

    Please wait...
  5. bruno | 20 kovo, 2011 at 18:00

    Šypsena,
    galim tikėt, melstis ar niekint TNS, bet jų pateikiami skaičiai yra vienintelė TV reklamos verslo valiuta. net jei mes patyliukais ir keiksimės, kad jų tyrimai netikslūs, meluoja ar pan, pinigai televizijoms sumokami būtent pagal TNS skaičiukus. nėr aksioma, bet geriau irgi nieko nėr. nebent ką nors ypatingai tikslaus siūlot…

    Please wait...

Palikite komentarą