„IŠSIPILDYMO AKCIJOS“ NUOSMUKIS ŽYMI TELEVIZINĖS LABDAROS SAULĖLYDĮ?

Gerumo diena © LNK

uagadugu komentatorius ad-man pagal TNS duomenis suskaičiavo Išsipildymo akcijų skaičius retrospektyviai, o todėl uagadugu beliko įdėti juos į lentelę:

MetaiReitingas %Auditorijos dalis (share) %
2007 m.15.438.2
2008 m.12.733.2
2009 m.12.432.3
2010 m.7.718.4

Skaičiai labai akivaizdžiai rodo, kad žiūrovų dėmesys Išsipildymo akcijai metai iš metų blėsta. Tiesa, nemanyčiau, jog tai – išimtis. Neturiu kitų skaičių, bet esu tikras, kad kitose telelabdarose tendencijos turėtų būti panašios.

Priminsiu istoriją. Gal kas mane pataisys, bet telelabdara, kiek pamenu, pirmą kartą tapo ryškesniu reiškiniu su Editos Mildažytės Bėdų turgumi, debiutavusiu LTV bangomis 2001 metų rudenį ir rodomu iki šiol kas savaitę (būtent E. Mildažytė ir turėtų būti įvardinta televizinės labdaros lietuviškajame eteryje gimdytoja, o visi kiti – tik kopijuotojais). Po to į šventųjų teresių judėjimą kasmetiniais renginiais įsijungė LNK, TV3, o ir ta pati LTV be Bėdų turgaus rodo dar porą kasmetinių telelabdaros renginių. Visų akcijų neminėsiu, bet ryškiausiais iš jų ir seniausias tradicijas turinti yra jau aštuonis kartus rodyta LNK Gerumo diena.

Akcijų neminiu dėl to, kad, dievaži, neatsimenu visų jų pavadinimų, o neatsimenu visų pirma todėl, kad nenoriu atsiminti. Prisipažinsiu, uagadugu smegenų vingiai iškart tampa tiesūs it smuiko styga, kai išgirstu žodžių junginį labdaros telemaratonas.

O telemaratonų entuziastams skubu pasiaiškinti.

Karštai sveikinu ir man labai gražu, kad bent jau televizijų dėka medicinos įstaigos įsigyja aparatūrą, kurios joms neišgali nupirkti Sveikatos ministerija, būna palengvinamas gyvenimas neįgaliems vaikams ar renkami pinigai mokesčių mokėtojų nefinansuojamoms operacijoms ligoniams. Bet jūs savęs paklauskite, kodėl tos pačios televizijos nuskriaustoms gyventojų grupėms nepadeda, joms skirdamos, tarkim, porą procentų nuo savo komercinių pajamų?

Utopija. Žinote, kodėl? O todėl, kad tada televizijoms tektų nuskriaustuosius remti savo pinigais, o ne mūsų. Mūsų, t.y. skambinančiųjų į studiją. Sakysite, televizijos suburia mus tauriam tikslui ir čia jų pagrindinis nuopelnas. Atleiskite, o kas mums trukdo padaryti pervedimą ligoninei, našlaičių namams, nueiti pas šalia vargingai gyvenantį ar sergantį ir jam tiesiai į rankas duoti dešimt litų ar nupirkti maišelį ryžių? Juk niekas, tiesa? Bet mes to nedarome, o skambiname į studiją ir ašarojame prie televizoriaus.

Na, gerai, tarkim, sutinku, kad televizijos yra tos gerosios fėjos, be jokių paslėptų interesų dalinančios pinigus. Bet vėl prikandu liežuvį – juk netiesa visa tai… Televizijos per tokius reginius suburia (ar bent jau anksčiau suburdavo) didžiulę masę žiūrovų ir jai rodo savo brangiąją reklamą, už kurią pajamos eina į televizijos kasą, o ne kažkur kitur. Dar daugiau – prie reklaminių blokų jos lipdo savo kitų laidų anonsus, šiuo būdu keldamos jų žiūrimumą, o kuo daugiau žmonių laidas žiūri, tuo daugiau reklamos televizijos surenka, o kuo daugiau reklamos, tuo daugiau ir pinigų į tą pačią kasą. Vėl – labai aiškiai apibrėžiama nauda.

Beje, čia reiktų paminėti ne tik komercinius transliuotojus. „Bėdų turgaus“ šventoji teresė Edita Mildažytė ir jos kūrybinė grupė juk taip pat parduoda Lietuvos televizijai savo laidą, o ne atiduoda jai, kaip labdarą. Taigi, kaip ir kasmetinių akcijų atveju, už LTV labdarą taip pat sumoka mokesčių mokėtojai, nes jų lėšomis yra išlaikoma LTV. Bėdų turgaus labdaros fondui aukojantys verslininkai už kokį šaldytuvą gauna geras kelias minutes ekspozicinio laiko – ne vienas jautrus žiūrovas po to įsidėmi verslininko įmonės pavadinimą ir renkasi, tarkim, dėtis langus pas jį, o ne konkurentą, kuris Bėdų turgui nėra aukojęs. Taigi ir vėl – ne už dyka šita labdara – visi ką nors už ją gauna. Kūrybinė grupė – sotų honorarą, verslininkai – savo satisfakciją LTV geriausio laiko minučių forma, o bėdžius – šaldytuvą, kuriam galėjo suaukoti jo kaimynai.

Televizijos už tai gauna dar vieną, jau daug sunkiau suskaičiuojamą dalyką – gerą vardą. Įsiskaitykite į pavadinimą Gerumo diena. Juntate? Viena diena per metus… Vieną dieną patransliavęs mūsų visų finansuojamą gerumą, kanalas nusiplauna visų metų nuodėmes – žiaurybes vaikų žiūrimu laiku ir kitus malonumus.

Todėl, atleiskite, bet lieku prie savo nuomonės – televizijų labdara yra tik fasadinis reiškinys, nestovintis ant vertybinių pamatų.

Dar daugiau – rizikuoju spėti, kad greitai jo gali ir nelikti. Televizijos tų labdaros maratonų pertekliumi sugadino rinką. Jei Kalėdas švęstume kas porą mėnesių, vargu ar jaustume kalėdinę nuotaiką. Čia – tas pats. Kai buvo tik pora telemaratonų, į juos žiūrėdavo kaip į išsižliumbimo šventę, o dabar? Dabar tai jau pilka kasdienybė.

Kadangi televizijos nedavanoja mums jų už dyka, o laukia mūsų dėmesio, jos turėtų užraukti bent jau dalį telemaratonų, nes tas dėmesys jiems per keturis metus, kaip rodo Išsipildymo dienos skaičiai, sumažėjo jau daugiau, nei porą kartų.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.5/10 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
"IŠSIPILDYMO AKCIJOS" NUOSMUKIS ŽYMI TELEVIZINĖS LABDAROS SAULĖLYDĮ?, 7.5 out of 10 based on 11 ratings
Share
Kategorijos:  Kanalai, Laidos, Personalijos, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , ,

9 komentarai:

  1. zorge | gruodžio 30th, 2010 at 15:52

    Nevisai 2008-09 metai beveik vienodas auditorijos kiekis.
    2010 paaskinama paprastai. Visiem ir taip krize, todel jau nebesinori verkt ir grauztis. Nematau- neskauda. Todel toks ir reitingas.
    Jei eko situacija but kitokia – ir reitingas butu kitoks….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. jurga | gruodžio 30th, 2010 at 18:39

    O aš manau, kad televizijoms pritrūko idėjų (noro, pinigų ir t.t.) kaip pateikti žiūrovui labdaros akcijas. Kaip suprantu, renginius organizuoja tie patys žmonės. Todėl natūralu, kad pritrūko šviežių minčių. Žodžiu, kaip ir visur, reikia dirbti, o ne tikėtis, kad padarysim kaip visada ir žiūrovas „suvalgys“. Ypač, kai kalbama apie pinigų rinkimą.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Djdead007 | gruodžio 30th, 2010 at 22:48

    Teisingai,per daug tu labdaru,apie 4 jei gerai suskaiciavau.Kazkaip jau neidomu.Tv3 pralose,nes siumetine ju akcija buvo per daug sudetinga,nesupratau kas ten buwo,nereikalingas darbas.Mieliau Lnk ziurejosi.Nors ir ten banalybiu pasaulis su vilkoncium ir pauliukaiciu

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Nesutinku | sausio 5th, 2011 at 11:28

    Kaip ir kiekvienam produktui, labdaros sektoriui reikia viešumo. Telemaratonai – nepakeičiamas būdas pasiekti ypač plačią auditoriją ir sugeneruoti išties įspūdingus aukojimų srautus. Alternatyvos yra, pvz. http://www.aukok.lt, tačiau kol kas dar negeneruoja tokių srautų.
    Jei telemaratonams aukoja virš pusės lietuvių, kažin ar kiti piniginio aukojimo kanalai surenka bent 10% kartu sudėjus.

    Verslo įmones veda jūsų verslo tikslai (žinomumas, pardavimai, įvaizdis), kas yra visiškai normalu. Filantropija, labdara yra asmens apsisprendimas, nors netgi asmens sprendimus gali įtakoti savanaudiški tikslai, vienas nori geriau pasirodyt prieš dievulį, kitas prieš kaimyną… Geriau žiūrėkime į rezultatus, o ne priežastis.

    Ar LTV turėtų priimti Mildažytės ir kt. laidas? Tikrai taip. Kas kas, o nac. transliuotojas turėtų skirti eterį nacionaliniam interesui.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. uagadugu | sausio 5th, 2011 at 11:35

    Na, taip… Tas nacionalinis interesas tai kaip paklodė – tampyk į kurią nori lovos pusę – misija viską iškentės…

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. viktoras | sausio 6th, 2011 at 14:29

    taip paremti patogu… paėmei tel ir parėmei…
    pats asmeniškai tokiu būdu neremiu ir neremsiu, kol nepamatysiu ataskaitų…. tiek surinkta, tiek sumokėta dainininkams, tiek vedantiesiams,tiek gauta už reklamą , kam kiek pervesta ar kokia aparatūra nupirkta ir kur padėta..ir tai turi būti padaryta tokiu būdu, kad patikėčiau tokia ataskaita.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. buržujus | sausio 9th, 2011 at 21:43

    O ar tokių akcijų rodiklis – ne paaukotos sumos? Bo aš gyvenime nesu žiūrėjęs jų akcijos renginių, tačiau aukojau labai dažnai.

    Kaip piniginė išraiška, gal teko matyti?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. uagadugu | sausio 9th, 2011 at 23:00

    Ačiū, kad užklydai, buržujau. Piniginė išraiška būna įvairi – jei Valinską nukerpa plikai, suaukoja pusę milijono, o jeigu kirpėja dar ir Skonsmanaitė, žiū, ir virš milijono paeis.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. buržujus | sausio 10th, 2011 at 00:29

    Aš dažnai užklystu, tik komentuoju ypač retai, nes televizija man – tolima galaktika 🙂

    Anyway, aš vis tiek manau, kad negalima atmesti piniginio rodiklio.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD