TELEVIZINĖS ŽINIOS APIE PINIGUS NEDŽIUGINA

Pabiro, pasklido, pasiškirmeliavo guzikais. Tarsi po gero snukiadaužio.

Naujienų apie pinigus atsirado. Vienos tikslios, kitos aplink. Apie visas čia trumpai.

LRTK pranešė duomenis apie pirmųjų trijų ketvirčių televizijų komercines pajamas.

Iš karto pasakysiu, kad nėra jos rožine spalva nudažytos, bet iš bendro Lietuvos ekonominio konteksto neiškrentančios. Lyginant su analogišku 2009-ųjų metų laikotarpiu televizijų pajamos padidėjo 2 procentais, o radijo sumažėjo devyniais. Šį rodiklį radijo stočių vadovai tarpusavyje vadina skandalingu, nes priežastį įžvelgia ypatingai didelėse nuolaidose, kurias televizijos taiko ir sau naudingai perskirsto reklamos pyragą. Pabrėšiu, kad tas reklamos pyragas nedidėja. Sudėję TV ir radijo reklamos bendras pajamas, gausime beveik tokį patį skaičių, kaip ir 2009-aisiais. Netgi procento dalimis sumažėta (aišku, tai jau – paklaidos ribose).

Ir televizijose ir reklamos agentūrose sėdintys žmonės labai šykščiai dalinasi savo prognozėmis dėl reklamos rinkos, bet dar prieš metus būta vilčių, kad ji atsigaus jau kitų metų pabaigoje. Panašu, kad dabar tos prognozės yra atidedamos 2012-iems, o gal ir 2013-iems metams. Priežastis – labai paprasta – ekonomikos pagyvėjimo cikle komercinė žiniasklaida yra pati paskutinė. Reklamai pinigai skiriami tik tada, kai prekes perkantieji yra pakankamai praturtėję, kad galėtų pirkti su didesniu apetitu.

Todėl gerų dienų šiam sektoriui greitai neprognozuočiau. Nors TV3 ir drąsinosi 15 procentų pakelsianti reklamos įkainius, šiuo būdu ji, ko gero, naudojasi lyderės TV rinkoje pozicija ir tikisi nubausti tuos, kuriems kelti įkainius bus nedrąsu. Bet, kas pozityvu, turėtų mažėti TV reklamos nuolaidos ir lengviau kvėpuos radijas bei spauda.

LRTK pateikia ir retransliuotojų pajamas. Skirtumas – pritrenkiantis. Transliuotojų pajamoms stagnuojant, retransliuotojų įplaukos lyginant su 2009-aisiais padidėjo 10 procentų. Beje, dar įdomesnius skaičius gausime sulyginę su 2008-aisiais. Lyginant su šiais radijo ir televizijos pajamos sumažėjo 35 procentais, kai retransliuotojų (kabelinių operatorių) padidėjo 25-iais. 2008-aisias kabelinių pajamos nuo komercinių TV ir radijo transliuotojų skyrėsi 80 milijonų, kai 2010-aisiais – tik 33 milijonais. Sakyčiau, svorio kategorijos beveik susilygino.

Ezopiškajame A. Račo rašinyje prasismelkė žinių ne tik apie Radijo direktorės atsistatydinimą, bet ir apie pinigus. Čia rašoma, jog 2010 metų patvirtintas biudžetas, kuris buvo gana pesimistinis, šiandien buvo patikslintas, atsižvelgiant į kiek didesnes, nei buvo planuota, pajamas. Tiesa, dėl pajamų iš reklamos LRT tarybos nariai klausimų turėjo.

Nesu tikras ar uagadugu dešifravimo aparatas ir čia bus sudirbęs sėkmingai, bet tas klausimų turėjo turėtų pasakyti, jog biudžetas tikslinamas ne dėl reklamos pajamų padidėjimo (kas būtų visai logiška rinkai nerodant jokių stebuklų), o dėl papildomo finansavimo iš valdžios.

Nebūtų nieko keisto. Konservuoti ar kitaip į ankštus paslapčių stiklainius sulindę dėl LRT stengiasi.

O Komitetas žino, kuriuos guzikus paspausti jų paklydusiose dūšelėse.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share
Kategorijos:  Rinka
Tags: , , , , , , , ,

4 komentarai:

  1. siuras | lapkričio 26th, 2010 at 14:53

    ar teisinga lyginant transliuotoju ir retransliuoju pajamas prie pirmuju prideti radijas? juos atmetus gausime skaicius, kurie parodys, kad rinkos yra vienodos

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. uagadugu | lapkričio 26th, 2010 at 15:39

    Jei laikysime, kad radijas – taip pat yra transliuotojai, kuo, ko gero, nedrįsčiau abejoti, tai teisinga. Beje, retransliuotojai retransliuoja ne tik televiziją, bet ir radiją.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Mantas | lapkričio 27th, 2010 at 02:24

    Gal aš kažko nežinau, bet šiandien bekontempliuodamas apie komunalinius mokesčius prisiminiau, kad kažkada egzistavo LRT “gelbėjimo planas” – įvesti abonentinį mokestį… Ech, buvo didieji diskusijų laikai: verta ar neverta… Tik dabar mąstau… lyg ir nemoku jokio abonentinio… lyg ir nepriėmė įstatymo… lyg ir krizė… lyg ir reklamos pajamos neturėtų augti… o gal jos net ir mažėja… tai negi LRT nebereikia pinigų?.. ar juos labai stipriai pradėjo valdžia remti?.. ar čia iš “autsorcinimo” “užsikala?.. kur dingo diskusija apie abonentinį mokestį?!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. uagadugu | lapkričio 27th, 2010 at 12:03

    Dingo ten, kur ir viskas dingsta – tarp Seimo ir suinteresuotųjų institucijų, kurios ne visuomet būna tokios suinteresuotos, kokias vaidina. Aš, beje, irgi nesu tikras, ar LRT problemas išspręstų abonentinis mokestis, nes reiktų pradžioj išdiskutuoti, ar reikia išspręsti problemas LRT viduje, ar LRT problemą apskritai. Tai nėra tapatūs dalykai, nors atrodo ir panašiai.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD