2010-2011 METŲ TV SEZONO ŽIŪRIMUMO POKYČIAI: RUGSĖJIS

Geresniu sezono startu jau ne pirmus metus gali girtis TV3. Tiesa, intervalas tarp LNK ir TV3 2009 metų rugsėjį buvo 6.3 procento, o dabar – 8.1. TV3 išmetė į rinką tekstą pavadinimu Rekordinis TV3 rugsėjis triumfavo ne tik krepšiniu, bet ir žiūrimiausių laidų dvidešimtuku! Tai yra visiška tiesa – na, bet, teisybės dėlei, reiktų pažymėti, kad tame dvidešimtuke krepšinio yra net 9 devynios pozicijos ir visos jos, išskyrus porą, eina vorele nuo pat sąrašo viršaus. Išėmus krepšinį ir palikus tik reguliarias laidas, sąrašas jau nebūtų toks blizgantis, bet vis dar – labai džiugus Kalvarijų gatvės televizijai.

Tiesa, dar ilgai ieškojau, kur čia tas rekordas ir antrą kartą perskaitęs supratau, jog jį kanalas įžiūri tame, jog jo auditorijos dalis rugsėjį šiais metais yra didžiausia, lyginant su kitais šių metų mėnesiais. Na, man būtų pasiekimas, jei, tarkim, TV3 būtų pasigyrusi, kad intervalas tarp jos ir LNK yra pats didžiausias, koks kada buvo. Tie 8.1 procento atrodo labai fundamentaliai.

Tačiau taip nėra – štai 2008 metų rugsėjį LNK buvo nokautuota dar stipresniu smūgiu – 8.7%.

Dar TV3 rašo, jog agentūros „TNS Gallup“ TV metrų duomenimis (laikotarpis 2010 09 01 – 09 30), visą dieną TV3 žiūrėjo 27,1% visų amžiaus grupių ir net 33% aktyviausios grupės 15–49 m. amžiaus žiūrovų, tuo metu buvusių prie televizorių ekranų. Atitinkamai LNK – 19% ir 18%. Tai reiškia labai aiškią jaunatviško amžiaus žiūrovų persvarą, kuri dar labiau išryškėja auksiniu praimtaiminiu laiku: aktyviausioji grupė, 15-49 m. amžiaus žiūrovai, žiūrimiausiu laiku minėtu laikotarpiu buvę prie televizorių ekranų, sudarė 40,1%, atitinkamai artimiausius konkurentus LNK dvigubai mažiau – 19,6%.

Tas dvigubai neturėtų atrodyti labai komfortiškai LNK televizijos reklamos darbuotojams, kai jie derasi dėl kontraktų su reklamos agentūromis.

O štai tradicinė uagadugu lentelė:

TV stotis 2009-10 m. TV sezono auditorijos dalis (%) 2010 m. gegužės mėn. auditorijos dalis (%) 2010 m. rugsėjo mėn. auditorijos dalis(%) Pokytis (gegužė-rugsėjis)
TV3 24.6
21.8 27.1 5.3
LNK 20.6 22.4 19.0 3.4
LTV 12.3
11.3 10.6 0.7
BTV 7.2 6.6 5.9 0.7

Šaltinis TNS

Skirtumas tarp LNK ir TV3 yra beveik 50 procentų LNK auditorijos dalies.

Aišku, žvelkime blaiviai. Labai sėkmingas krepšinis TV3-ims padarė didžiulę paslaugą. Krepšinio euforijos metu rodyti TV3 naujo sezono laidų anonsai surinko žymiai daugiau dėmesio, nei LNK. TV3 savireklaminė kampanija sėkmingo rinktinės žaidimo dėka turėjo 30-50 procentų didesnį efektą. Natūralu, kad TV3 laidos ir startavo su didesniu pagreičiu, kai LNK įsijungė į kovą buksuodama. Paradoksalu – lyginant su pasiruošimais 2009-2010 metų TV sezonui, šių metų TV sezono LNK savireklaminiai aktyvumai pagerėjo gal kokius dešimt kartų – prieš sezoną vien Kviečiu šokti surengė daugiau pristatymų, nei visos LNK laidos prieš metus. Aš jau neminiu spaudos pranešimų kiekio, kuris gerokai aplenkė TV3-jų išgeneruotus.

Viskas į balą? Gal ir ne – nes per krepšinio įkarštį LNK atsilikinėjo 12 procentų, o paskutines porą savaičių jau tik penkiais…

LNK turi labai rimtų problemų su programos tinkleliu. Dalis jų – chroniškos, dalis – naujos.

Televizija neišsprendžia savo tinklelio 21-21.45 valandos skaudulio, kur LNK jau antrą sezoną yra permanentiškai gilioje duobėje.  Tos 45 minutės yra ketvirtadalis praimtaimo. „Mano mylimas prieše“ yra lengvasvorė tanketė. Ji gal būt vežtų suplanuota apie šeštą-septintą vakaro, o ne dabar – devintą, kur viską traiško Moterys meluojančios geriau.

Tačiau idėjų, kaip išspręsti šią problemą, panašu, nėra.

Viena aišku, kad lietuviškam žiūrovui labai svarbia tapusioje  muilo operų kategorijoje LNK kol kas neturi atsakymo varžovams.

LNK savo didžiuosiuose savaitgalio šou daug statė ant žirgų, kurie pasirodė raiši. Oksanos Pikul ir Mildos Bartašiūnaitės seksualumas žiūrovams nepasirodė patrauklus. Nes tai visų pirma ne žiūrovai, o žiūrovės… Panašu, kad Valinskų geriausi populiarumo laikai irgi praeityje – Seimas nėra ta vieta, kur gali maudytis šlovės spinduliuose.

Kanalas jau ne pirmus metus labai prastai parinkinėja arba neranda kelių, kaip rezultatyviai išdėstyti savo animaciją ir muilo operas šiokiadienių dienos metu, o ypač zonoje nuo 14 valandos. Čia rodoma programa paprastai nepatenka į dešimtukus, bet įkyriai, kiekvieną dieną, stabiliai renka procentukus.

Kai renka…

Kita didžiulė problema slypi filosofijoje. Ji – epigoniška. LNK jau nėra madų diktuotoja rinkoje. Ji seka TV3 kanalu, o ne atvirkščiai. Tai pasireiškia daug kur, bet pačiu iliustratyviausiu būdu – filmų kontraprogramavime. Jei kur nors TV3 pradės rodyti melodramas – ten tuoj pat iš karto atsiras ir analogiškas LNK filmas, jei TV3 rodys Chuck’ą Norris’ą – lygiai ten pat atsiras kitas Chuck’as Norris’as; jei TV3 rodys Disnėjų, ant jo garantuotai bus uždėtas kitas Disnėjus. Ir taip toliau, ir be galo. Kokia šito veiksmo logika, man lieka didžiulė mįslė – taip elgiamasi jau trečius metus ir tuos trečius metus LNK filmų fronte gauna nuo TV3 į kaulus.

Nejaugi nepakanka kūrybiškumo rasti savo kelius, kaip atrakinti žiūrovui akis ir širdį?

Auditorija idėjų antriškumą greitai pastebi.

Ir įvertina nuotolinio valdymo pultelio sparčiuoju spustelėjimu.

Būdamas TV3 gretose, būčiau tokia padėtimi be galo patenkintas ir karštai sirgčiau, kad ši maloni akims praktika tęstųsi dar ne vienus metus.

Grynai metafiziška, greičiau pojūčių lygmens, nei racionalaus išmąstymo įžvalga – panašu, kad LNK programa richtuojama vadovaujantis taip vadinamo gero skonio vidutiniokams kanonais. Trūksta sveiko byviatešlagalviško telechuliganizmo – ugnelės, blykstelėjimo, beprotybės. O jeigu jau ir nukrypstama nuo to gero skonio, tai kur nors į Žvaigždžių klubo fekalinį stilių – a jau lenda? Lenda lenda…

Retrospektyvinis pastebėjimas – bedugnėn kritusi dabartinė BTV dar 2001 vasarą turėjo 18.3 procento – taigi, beveik tiek pat, kiek LNK dabar. Tada Baltijos televizijoje, ko gero, nebuvo galvojančių, kad kanalas kažkada bus ten, kur jis yra dabar…

Karksėjęs apie epigonišką LNK filosofiją turėčiau čia dabar kontrasto principu giedoti panegirikas TV3. TV3 gal ir neturi reikalo mėgdžioti LNK. Bet mielai pabeždžioniauja toliau esančius. O su netoli tūnančiais elgiasi labai įdomiai – štai mane net ir Afrikoje pasiekia gandai apie tai, kad yra ne vienas prodiuseris, bijantis į šią televiziją nešti ne tik gatavas idėjas, bet ir jų nuoplaišas.

Nes šios gali po kelių mėnesių pasirodyti kaip koks fragmentas kito prodiuserio laidoje. Savesnio – naminio.

Šiaip tie naminiai prodiuseriai yra viena didžiausių Lietuvos televizijų piktžaizdžių. Ir mažiausiai afišuojama ar žinoma.

Štai kokia nors Rūta Janutienė… Debiutavus jos Kodėl? TV3 bangomis, į šį kanalą persikraustė ir Paskutinė instancija. Nes į šį kanalą persikraustė Rūta.

Ar galėtumėte įsivaizduoti situaciją, kad, Kodėl? pasirodžius TV3 eteryje, Paskutinė instancija būtų likusi LNK?

O juk būtent tai ir būtų normalu. Normalu, kai prodiuseriai sėdi savo kontorėlėje miesto pakrašty ir aukciono principu siūlo televizijoms laidas.

Visoms televizijoms, o ne kuriai vienai.

Taip yra civilizuoto transliavimo lopšyje – JAV; taip yra pas britus, vokiečius ar prancūzus.

Taip nėra Lietuvoje.

Todėl Sauliui Bartkui pradėjus rodytis LNK eteryje, jo laidų neliko TV3. O pastarąjį kanalą užsikariavus Rolandui Skaisgiriui, šio neliko LNK.

Vasaliniai prodiuseriai…

Tokia vasalinė priklausomybė tik iš pirmo žvilgsnio atrodo patraukli – sotūs, savo ateitimi užtikrinti gamintojai ekskliuzyviai kuria vienai kontorai, žinodami, kad dauguma jų idėjų vienaip ar kitaip pateks į eterį. Nes negi marinsi badu savą prodiuserį…

Naminį.

Kokį šlamštą jis būtų bepradėjęs iš to sotumo jausmo kepti.

Tas sotumas demoralizuoja. Drįstu teigti, kad ir Drąsos kaina, ir Širdys paklydėlės būtų atliktos su aukštesne nata, jei televizijos jas pirktų aukciono būdu ir dėl jų muštųsi.

O ne tvirtintų į tinklelį paplojus katučių.

Užtikrintai.

Na, bet čia jau atskira tema…

Kuo TV3 pranašesnė už LNK? Prieš metus rašiau, kad biudžetu. Dabar ta persvara jau nėra tokia dramatiškai didelė – LNK šiais metais padidino laidų sąmatas. Visų pirma todėl TV3 jau neturi tokio pranašumo savaitgaliais, kaip pastarąjį sezoną. Tiesa, jau aišku, kad LNK pralaimi sekmadienio talentų konkursų kaktomušą. Pralaimi ir šeštadienio šokius, bet, lyginant su LNK sekmadienio laida, kuri jau pasiekė savo galimybių lubas, Kviečiu šokti audinyje yra dar labai daug rezervo, todėl nebūčiau tikras dėl galutinės Šok su manimi sėkmės.

Nebūčiau iki galo tikras ir šimtaprocentiniu savo teisumu ir dėl to, ką dabar parašysiu, bet, panašu, kad LNK žiūrovus jau pradeda erzinti Algio Ramanausko ir Mariaus Jampolskio savimi susižavėjusi saviraiškos dominantė Lietuvos dainoje penktadieniais, todėl čia savo ruožtu nenurašyčiau ir susigūžusiai sezoną pradėjusios TV3 Muzikos čempionų taurės.

TV3 nevertėtų užmigti ant laurų. LNK ženkliai pagerino savo savireklaminį aktyvumą ir neatrodo, kaip pilka pelė. Jei žiūrovams nusibos istorijos apie klanus, o R, Skaisgirio manufaktūroje pasitvirtins atsipūtimo tendencijos, LNK turės savo šansų. O jei trims servetėlėms pavyktų dar ir ženkliau sustyguoti tinklelio konstravimo darbą, tada galimybės susilygintų.

Apžvelgiant šį mėnesį yra daug komplikuočiau rašyti apie LTV ir BTV – šios su sezonu startavo gerokai vėliau, nei stipresni laiptinės berniukai, todėl kol kas sunku vertinti naujų iniciatyvų rezultatyvumą. O LTV dar ir pagrindinį savo programos pramoginį akcentą – Triumfo arką paleido į eterį spalį, todėl ši laida ir apskritai išlekia iš aptariamo konteksto šonan.

Būtų naivu galvoti, kad nuo krepšinio labiausiai nukentėjo LNK. Dar daugiau žiūrovų prarado mažesni rinkos žaidėjai – tik tiek, kad pastarieji, nepradėję sezono ir rizikavo mažiau.

LTV programoje svarbiausias – informacinis srautas. Jį LTV žiūrovai vertina, kaip natūraliausią šiai televizijai, o todėl ir apdovanoja didžiausia doze dėmesio.

Iš BTV išsprūdusios informacijos apie prastą šios finansinę padėtį fone nublanko žinia apie šios TV sezoną. Tiesą sakant, apie šį žinių ir taip nebuvo daug – nežiūrint paties BTV ir nevarčius poros TV priedų, taip ir nežinotum, kad jis atsitiko.

Atsiliepia ta jau minėtoji finansinė padėtis ir viskas, kas su ja susiję. Viskas, kas kaupėsi daug metų po to, kai ją įsigijo, dieve duok, šio kanalo galutinai nepalaidosianti Achema.

Pravartu būtų čia pašnekėti ir apie didžiules reklamos nuolaidas, kurias taiko rinkoje viena su kita įnirtingai bekovojančios TV3 ir LNK. Mažesni žaidėjai dar ir dėl šių kovos yra ant užsilenkimo ribos.

Tiesa, girdėjau, kad kokia BTV tų nuolaidų fronte nuo LNK ir TV3 niekuo nenusileidžia.

O gal ir pralenkia…

Eldoradas sotesniems ir labiau atsipūtusiems reklamdaviams.

Kam stengtis?

Sunkiai kvėpuoja spauda ir radijas. Būtent prie radijo įkainių yra priartėję televiziniai.

Čia visų liūdni žvilgsniai yra nukrypę į rinkos lyderį – TV3…

Ryžtingas tryptelėjimas kablu nepakenktų.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
2010-2011 METŲ TV SEZONO ŽIŪRIMUMO POKYČIAI: RUGSĖJIS, 9.0 out of 10 based on 4 ratings
Share
Kategorijos:  Kanalai, Krepšinis, Laidos, Personalijos, Rinka, TV istorija
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 komentarai:

  1. Corot | spalio 6th, 2010 at 15:14

    Super apžvalga!!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  2. sniegas | spalio 6th, 2010 at 16:02

    LNK pastatė ne už tą spalvą, reikėjo rinktis violetinę. Todėl ir pralaimi. Kai TV3 žinios atsikratė Budrevičienės, kai R. Janutienė pabėgo į TV3, LNK be „Dviračio šou“ nebeliko ką žiūrėti. Gal moterims žiūrinčioms serialus kitokie pasirinkimo kriterijai, bet man svarbu TV moralinis veidas. Anksčiau LNK mėgau, dabar – nežiūriu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 2.3/5 (3 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -5 (from 5 votes)
  3. Fishas | spalio 6th, 2010 at 16:23

    Todel, kad esi violetiniu pusej? 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  4. Ingis | spalio 6th, 2010 at 17:08

    Gera apžvalga, tikslūs analizės pjiūviai. —>Fishui. Aš esu violetinis. Ką nori? 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  5. Rafaelis | spalio 6th, 2010 at 19:47

    na juk taip „vestuvinio skonio“ laidu analize neidomi, kad net nu..labai greit pabosta…gal ka originalesnio, a?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Regis | spalio 6th, 2010 at 20:58

    Kaip viename posakyje sakoma, jeigu viešnamis nebe atneša gerų pajamų, tai reikia ne lovas stumdyti. LNK vedamieji veidai jau gerokai pabodę ir kas svarbiau jiems patiems tas darbas yra pabodęs. Tą emociją žiūrovas puikiai jaučia. Aš pats nesu didelis juodosios dėžutės žiūrovas. Bet mano aplinkoje yra 4-5 stambūs TV produkcijos vartotojai, aišku skirtingo amžiaus, išsilavinimo ir t.t. Visų naminis kanalas pasikeitė – iš LNK į TV3. Ir dėl serialų, ir geresnio šokio projekto, ir dėl publicistinių laidų, o svarbiausia manau dėl patikimumo jausmo. LNK mano galva reikia kokybiškai išsišviežinti.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  7. uagadugu | spalio 6th, 2010 at 21:11

    Regi, pačiam teko palaukti, nes pirmą kartą komentuojančio arba nauju IP adresu komentavusio komentatoriaus komentarai sulaikomi peržiūrai. Palikau tik paskutinį paties įrašą.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Regis | spalio 6th, 2010 at 22:43

    viskas gerai, pridedu dar antrą dalį komentaro, galvojau, kad dėl jos komentaras stringa (jeigu kas ne taip pakoreguok, turiu omeny reklamą).

    Pakoregavau – uagadugu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  9. Neformatas | spalio 7th, 2010 at 15:56

    LNK kontrprogramavimą išties galima vadinti tik epigoniška filosofija. Nes strategija to niekaip nepavadinsi. Ir tokia filosofija taikoma ne tik filmams, kaip rašo uagadugu, bet ir visur kitur: šokiai, dainos, pop-publicistika ir t.t. klojama viena ant kitos. Netgi reklamos blokai LNK ir TV3 sutampa. Toks reiškinys pradėjo ryškėti jau gerokai anksčiau, tai ne šių dienų naujiena. Ir anksčiau net nebuvo aišku kas ką imituoja. Ypaš žinant vieną iš TV3 kredo: “Copy with pride”. Bet iš atskirų programos pasikeitimų tarpusezonyje, jų dinamikos, kurią fiksavo ir uagadugu, galima drąsiai teigti, kad šia filosofija vadovaujasi LNK. Ar galima kaltinti skurdžia vaizduote? Iš dalies tikrai galima. Bet, atrodo, kad yra ir kita tokio elgesio varomoji jėga – baimė. Baimė pralaimėti TV3, darant kažką skirtingai, rodant tuo metu kitokią produkciją. O po to, kai LNK šiam rudeniui suplanavo lygiai tokius pačius, kaip ir pagrindinio konkurento, projektus, nors iš anksto buvo aišku, jog TV3, rodydama krepšinį, turės žymiai dėkingesnę platformą savo projektų “išsukimui”, negali atsikratyti minties, kad yra ir trečias veiksnys – nekompetencija. Ir kai trečią sezoną iš eilės LNK gauna į kaulus jo pradžioje ir sugeba pasivyti konkurentą tik pavasarį (neaišku ar pavyks tą padaryti šįkart), kyla klausimas kur žiūri MG Baltic? Negi ten jiems nusispjaut iš padėties aukštumų? Kaip ir trašų valdovui.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. SKAIČIAI: TV3 ŽIŪROVAS EROTIZMĄ PRIIMA, LNK – NE | uagadugu
  11. DŽIUGI NAUJIENA: TV3 KELS REKLAMOS KAINAS | uagadugu
  12. LNK IR TV3: PRARANDANT VEIDĄ, ĮVAIZDĮ IR ŽIŪROVUS | uagadugu

Palikite komentarą

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD